Rejsy

Rejs PK03


1401 PLN

1490 PLN

Dookoła Olandii! To jest wyzwanie!

rezerwuj
  • Termin: 04.05.2019 - 11.05.2019
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 70-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 6
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Gdańsk Grönhögen Kalmar Borgholm Gdańsk

Opłyniemy Olandię! A co!

Planujemy wiele mil, dużo godzin, długie przeloty i intensywne szkolenie. Innymi słowy - planujemy opłynąć Olandię! A co! 

Plan jest prosty, ale jego realizacja wymaga odrobiny szczęścia do warunków pogodowych, zgranej pracy załogi i dużej ilości godzin spędzonych na morzu. 

Potrzebujemy półtorej doby na dopłynięcie do Kalmarsundu, dwóch dób na jego przepłynięcie i kolejnych dwóch na powrót. Brzmi niźle, prawda? A po drodze intensywny pobyt w Kalmarze i dwa spokojne postoje w małych szwedzkich porcikach. 

Jeżeli zatem chcesz intensywnie pożeglować i wiele się podczas rejsu nauczyć - płyń z nami. Zapraszamy do naszej załogi. 

Zerknij w szczegóły rejsu, klikająć w link pod mapą. 

 

Pierwsza godzina rejsu to droga na silniku przez gdańskie kanały portowe. Gdy tylko miniemy główki, otwiera się przed nami Zatoka Gdańska, a po trzech godzinach pełne morze. Płyniemy na północ i czekamy na moment w którym ostatni skrawek lądu zniknie za horyzontem. Niektórzy twierdzą, że dopiero teraz rozpoczyna się prawdziwy rejs. 

Do południowego cypla Olandii mamy ponad sto mil morskich. Wachty zaczynają biec swoim czterogodzinnym rytmem, noc walczy ze świtem, a jacht spokojnie płynie ku szwedzkiemu brzegowi. 

Pierwszym portem, a właściwie porcikiem, będzie Gronhogen. To malutka wioska, z uroczym porcikiem. Oprócz żeglarskiego klimatu nie ma tu nic więcej. Ale to miejsce w sam raz na odpoczynek po przepłynięciu Bałtyku. 

Dalej kierujemy się wgłąb Kalmarsundu. Zwężająca się cieśnina prowadzi nas do Kalmaru. Ładnego miasta, średniej wielkości z nowoczesną mariną, starodawnym zamkiem i tradycyjną sauną. To połączenie idealne. 

W drodze do Borgholmu (uwaga, bo nie chodzi o duńską wyspę :) ) przepływamy pod jednym z najdłuższych mostów na Bałtyku. Kolejne ciche i spokojne szwedzkie miasteczko raczy nas krótkim postojem. Czas nabrać sił na najdłuższy etap naszego rejsu: na okrążenie Olandii od północy i drogę powrotną do Gdańska. Zejdzie nam na to ze dwie doby w morzu. Czyli to co żeglarze lubią najbardziej. 

wyświetl szczegóły trasy

Zbiórka i rozpoczęcie rejsu

Rejs rozpoczynamy w sercu starego miasta w Gdańsku. Marina Gdańsk, gdzie o godzinie 16:00 się spotykamy, jest przepięknie położona nad samą Motławą, w towarzystwie Sołdka i gdańskiego Żurawia. Dojazd z dworca PKP zajmuje kilkanaście minut. 
Po zaokrętowaniu, przeszkoleniu oraz zapoznaniu z jachtem załoga będzie gotowa do wypłynięcia. Jacht jest bowiem w pełni zaprowiantowany, posprzątany i gotowy do drogi. O nic nie trzeba się martwić. Wystarczy sprawdzić prognozę i zdecydować czy wypływamy dziś czy w niedzielę rano.

 

Staż i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 70-90 godzin.

 

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. 
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek. Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty. Natomiast diety specjalne (wegańska, bezglutenowa itp.) wymagają wcześniejszej konsultacji z nami. 

Kapitan


Czesław
Kuświk

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 62 lat
  • Stopień: kapitan jachtowy
  • Staż morski: 50 000
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Czesław dołączył do Kubryka w 2018 roku i od razu zdobył serca załogantów.  Jego osobę najlepiej charakteryzuje jedna z opinii, jaką dostaliśmy po rejsie: "Człowiek, który sprawia, że rejs jest wspaniałą przygodą. To Czesiu dbał o bezpieczeństwo, ale również o niesamowitą atmosferę. Dbał o zachowanie tradycji żeglarskich. Wreszcie to on kontrolując pozwolił na doskonalenie umiejętności żeglarskich zarówno w kwestii nawigacji, jak i prowadzenia jachtu". Od siebie dodamy, że olbrzymie doświadczenie Czesława i jego osobowość tworzą uzależniającą mieszankę. Kto raz popłynie z Czesławem,  będzie chciał pływać już tylko z nim.


O sobie

Żegluję ponad czterdzieści lat. Uwielbiam to robić na Mazurach , morzach i oceanach. Moja żona nazywa mnie ,,powsinogą". Zawsze mam jeszcze coś do zwiedzenia, do opłynięcia. Rejsy pozwalają  mi poznawać ciekawych ludzi. Cenię sobie ludzi wesołych, uśmiechniętych i naładowanych pozytywną energią. Potrafię współpracować z młodzieżą i osobami dorosłymi w czym przydaje mi się mój patent Instruktora Żeglarstwa. Posiadam  patenty żeglarskie i motorowodne uprawniające mnie do pływania, szkolenia i egzaminowania. Gorąco zapraszam na moje rejsy. 

Jacht

Bavaria Cruiser 37 (2018) - Pan Kubryk

Nazwa: Pan Kubryk
Typ: Bavaria Cruiser 37
Rocznik: 2018
Długość: 11.30 m
Szerokość: 3.67 m
Ilość kabin: 3
Ilość WC: 1
Zanurzenie: 1.95 m
Żagle: 65 m²
Silnik: 29 KM

Pan Kubryk to nasz nowiutki jacht odebrany w 2018 roku. Bavaria Cruiser 37 to najnowsza konstrukcja niemieckiej stoczni. Jacht zaprojektowany do szybkiej, komfortowej i bezpiecznej żeglugi, tak aby każdy na pokładzie czuł bezpośredni kontakt z morzem i żeglarskie emocje. Naszą jednostkę wyposażyliśmy zdecydowanie ponad standardowo - najnowsza elektronika nawigacyjna, dziobowy ster strumieniowy, ogrzewanie, teakowy pokład, nowoczesne żagle. Wszystko, aby zapewnić Wam to, co we współczesnym żeglarstwie turystycznym najlepsze.  

Zapraszamy na pokład Pana Kubryka! 

 

Bavaria Cruiser 37 ma bardzo nowocześnie i funkcjonalnie rozwiązane wnętrze. Jasne kolory, masa światła i zaskakująco dużo przestrzeni - to pierwsze wrażenia po wejściu pod pokład. Mamy tutaj trzy dwuosobowe kabiny z płaskim łóżkiem i dwie pojedyncze koje w mesie.  Jedna łazienka z prysznicem oraz elektryczną toaletą. Funkcjonalny kambuz z kuchenką gazową, piekarnikiem, lodówką i kuchenką mikrofalową. Mesa z dużym stołem z rozkładanymi dwoma skrzydłami pomieści całą załogę.  

Do Waszej dyspozycji są też oczywiście ciepłe kołdry i poduszki, świeża pościel i profesjonalne sztormiaki morskie. 

 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS z mapami elektronicznymi w kokpicie, AIS, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC, dziobowy ster strumieniowy
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, pneumatyczna tratwa ratunkowa, radio VHF z DSC, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, lodówka, grill elektryczny, czajnik elektryczny, toaleta morska, prysznic z ciepłą wodą, radio z CD, ogrzewanie Webasto, świeża pościel, sztormiaki morskie

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: miejsce na jachcie, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie. 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.

 

Rejs morski w pierwszej klasie


Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Płyniemy na fabrycznie nowym jachcie z rocznika 2018. A ponadto ograniczamy liczbę załogi do 6 osób. Czyli wszyscy uczestnicy śpią w dwuosobowych kabinach. Tylko skipper śpi w mesie. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

rezerwuj
sprawdź szczegóły płatności