Rejsy

Rejs LP13


2518 PLN

2650 PLN

Południowa Szwecja w lipcu

  • Termin: 08.07.2023 - 15.07.2023
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 60-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 9
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Gdańsk Kalmar Karlskrona Hanö Gdańsk

NISKA ZALICZKA I GWARANCJA CENY

Chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem! A koszty rejsu były niezmienne.  

Oto nasza propozycja:

 Zaliczka zmniejszona do 20% ceny rejsu;
 Dopłata pozostałych 80% na 21 dni przed rozpoczęciem rejsu;
 Gwarancja niezmiennej ceny od momentu rezerwacji; 

Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca oraz niezmienną cenę. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero na 21 dni przed rozpoczęciem rejsu. 

Jeżeli ze względu na powrót epidemii COVID19 zamknięte będą granice, obowiązywać będzie kwarantanna po powrocie lub ograniczona będzie możliwość żeglowania - odwołamy rejs i natychmiast zwrócimy Ci wszystkie wpłacone pieniądze. 

Jeżeli natomiast przez szalejącą inflację będziemy zmuszeni do podniesienia ceny rejsu - podwyżka nie będzie dotyczyć osób, które mają rezerwację.   

 

Bałtyckie perełki

Poza horyzont. W stronę marzeń.
Zamknij oczy. Wyobraź sobie słońce tańczące na powierzchni wody. Wyobraź sobie białe żagle i melodie wygrywane przez wiatr. Wyobraź sobie wszechogarniające i wypełniające każdy kawałek Twojego ciała poczucie szczęścia i wolności. Wyobraź sobie to i otwórz oczy - Możesz tam być!




To wyjątkowo ciekawy rejs, pełen niezwykłych widoków i żeglarskich emocji.  Będą wschody i zachody słońca na pełnym morzu, będzie duża dawka praktycznej wiedzy, będą długie rozmowy i aromat kawy. Jednym słowem zapowiada się idealnie :)

Zaczynamy w Gdańsku, który w ostatnich latach zmienił się nie do poznania. Po szkoleniu, rozpakowaniu i ustaleniu planu rejsu ruszymy w stronę Kalmaru, położonego w cieśninie Kalmarsund.  Lokalizacja tegoż portu daje okazję do ćwiczenia żeglugi w wąskich przesmykach. Nie zabraknie dużej ilości halsowania. Kalmar zamieszkany był już w czasach prehistorycznych. Najstarsze ślady działalności człowieka pochodzą z epoki kamienia. Jeżeli macie w sobie żyłkę turysty warto zobaczyć stare miasto, Salvestaden - kopię średniowiecznego miasta, Zamek Kalmarski oraz  Tripp, trapp, trull - trzy zabytkowe domy z XVIIIw. 




Kolejną  perełką naszego rejsu jest Karlskrona, która leży na trzydziestu trzech wyspach. Port Marynarki Wojennej w Karlskronie znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Punktem obowiązkowym jest Marinemuseum, gdzie można zwiedzić prawdziwy okręt podwodny HMS Neptun z czasów zimnej wojny.  Warto tez wybrać się do najstarszej z dzielnic miasta - Björkholmen, gdzie będziemy mogli zachwycić się pięknymi drewnianymi kolorowymi domami. 



Płynąc przez  Zatokę Hanö zatrzymamy się na wyspie, od której  zatoka wzięła swoją nazwę.  Ma ona jedynie 2,14 km² powierzchni i jest najbardziej wietrznym miejscem w Szwecji. Światło latarni morskiej  Hanö Fyr zbudowanej w 1904 r, można dostrzec  z odległości 21 Mm.  Warto wybrać się na kamienistą plażę Bönsäcken.  Legenda głosi, że dawno temu na wyspie żyła pewna olbrzymka, która czuła się bardzo samotna. Postanowiła ona zebrać do fartucha wszystkie kamienie i zbudować z nich most . Niestety nad brzegiem morza potknęła się i wszystkie kamienie wypadły tworząc tą niezwykłą plażę.  Na wyspie znajduje się też cmentarz marynarzy angielskich z czasów wojen napoleońskich.  Ciekawostką przyrodniczą Hanö są daniele.  W latach 50-tych XX w sprowadzono na wyspę kilka sztuk. Dziś stado liczy około 100 osobników swobodnie przechadzających się po licznych tu łąkach. 





Czas pomiędzy odwiedzaniem wysp wypełnimy tym, co najlepsze - żeglowaniem. Damy się porwać rytmowi wacht i bujającemu się pokładowi. Poznamy niezwykłych ludzi, dla których, tak samo jak dla nas, morze jest ważnym elementem życia. Pogłębimy naszą żeglarską wiedzę i zachwycimy się zachodem słońca na pełnym morzu. Będzie idealnie.  

Powrót do Gdańska zajmie nam około doby. To czas kiedy zrozumiemy, że tydzień na jachcie to zdecydowanie za mało.  Poczujemy jak cudowne i wyjątkowe jest żeglarskie życie. Wrócimy pełni pozytywnej energii i głowy pełnej planów kolejnych wypraw. 




Proszę pamiętać, że przebieg żeglarskiego rejsu morskiego jest w ogromnym stopniu uzależniony od bardzo wielu czynników, w tym od warunków pogodowych, tolerancji warunków morskich przez załogę, kwestii technicznych związanych z jachtem i wielu, wielu innych. Podana trasa jak i opis rejsu jest jedynie naszym planem. Zawsze staramy się go zrealizować w pełni, ale o ostatecznej trasie i przebiegu rejsu decyduje wyłącznie kapitan. 

Dołącz do nas. Pozwól sobie na realizację swoich żeglarskich marzeń już dziś!

ZBIÓRKA I ROZPOCZĘCIE KURSU

Rejs rozpoczynamy w sercu starego miasta w Gdańsku.  Od godziny 16:00 czekamy na Ciebie w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia. Jeżeli przyjeżdżasz do Gdańska wcześniej, możesz przed 16:00 zostawić na jachcie bagaż. Przechowamy go w kabinie dziobowej, a Ty będziesz mogła/mógł miło spędzić czas w Gdańsku, do momentu zbiórki. Tuż przy marinie znajduje się ogromna liczba kawiarni, barów, knajpek i restauracji.  

Dojazd z dworca PKP zajmuje kilkanaście minut. Jeżeli przyjedziesz samochodem, możesz zostawić go na pobliskich parkingach strzeżonych, np. przy skrzyżowaniu ulic Kurzej i Radnej (40 zł / doba). Przy marinie znajduje się kilka miejsc parkingowych obiętych parkomatem. 

Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki. Wypływamy w niedzielę rano lub - o ile warunki pozwalają - w sobotę wieczorem, najczęściej na Hel. 

Po rejsie wracamy do Gdańska, najczęściej w piątek wieczorem. Zakończenie rejsu i wyokrętowanie załogi odbywa się w  sobotę do godziny 09:00. Jeżeli potrzebujesz, możesz opóścić jacht wcześniej.  

 

Staż i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument akceptowany przez PZŻ,  potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-90 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu. Na opinii podajemy rzeczywistą liczbę godzin spędzonych na żegludze na żaglach i silniku.

 

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian zapewniamy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych, takich jak wegańska, bezglutenowa, keto i inne. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.  

 

Rejs w formule All Inclusive

Jeżeli zastanawiasz na czym polega rejs w formule All Inclusive - już wyjaśniamy. My bierzemy na siebie całość organizacji rejsu, a Ty skupiasz się na czerpaniu radości z żeglowania. :)

To my, jeszcze przed rejsem, robimy zakupy prowiantu i dostarczamy je na jacht. Przygotowujemy gotowe, domowe obiady, aby ograniczyć ilość gotowania. Dbamy o świeżą pościel i sprzątanie jachtu po rejsie. Kapitan opłaca postoje jachtu w porcie, paliwo, gaz, wodę i inne niezbędne koszty. Jeśli w trakcie rejsu zabraknie pieczywa, owoców czy innych produktów - dokupimy je w najbliższym porcie. I co najważniejsze - to wszystko wliczone jest w cenę rejsu! 

Nie zaskoczymy Cię składką do kasy jachtowej; zrzutką na paliwo - bo mało wiało; dopłatą - ponieważ marina była za droga. Nie pobieramy też od uczestników kaucji za jacht. 

Nasi uczestnicy bardzo doceniają wygodę takiego rozwiązania. 

Kapitan


Dominik
Nowak

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 24 lat
  • Stopień: kapitan jachtowy
  • Staż morski: 10000Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
Dominik dołączył do załogo Kubryka w 2022 roku i wiemy, że mamy ogromne szczęście, że możemy z nim współpracować. Pełen zaangażowania, pasji i profesjonalizmu. Załogi doceniają Dominika za poczucie bezpieczeństwa oraz wiedzę, którą bardzo chętnie się dzieli. 

Brązowy medalista Morskich Żeglarskich Mistrzostw Polski Załóg Wieloosobowych- 2019
Brązowy medalista Morskich Żeglarskich Mistrzostw Polski Załóg Dwuosobowych - 2020
Srebrny medalista Długodystansowych Mistrzostw Polski w klasie T2 - 2021


Tak o Dominiku piszą jego załoganci, co ważne otrzymuje jedynie pozywtyne opinie!

"To świetny kapitan, z ogromną wiedzą i dobrym przygotowaniem edukacyjnym. Dominik ma „to coś”, co sprawia, że bardzo dobrze przekazuje on wiedzę. Dodatkowo to po prostu bardzo otwarta i uprzejma osoba, pełna przykładów z życia własnego i potrafiąca również multimediami uwidocznić wiele teoretycznych zawiłości lub odpowiedzieć na nietypowe pytania. Taki instruktor to skarb. Również jego pokłady cierpliwości są niewyczerpane".Robert Jezierski

"Dominik pomimo młodego wieku posiada walory starych wyjadaczy morskich. Jest spokojny i cierpliwy, a wieczorami dusza towarzystwa chętnie opowiadająca o swoich przygodach. Chętnie dzieli się wiedzą, którą stara się przekazać w bardzo czytelny sposób. W trudnych chwilach szybko podejmuje decyzje i bierze za nią pełną odpowiedzialność. Czułem się bezpiecznie wiedząc, że czuwa cały czas nad przebiegiem rejsu". Krzysztof Zagawa

"Z Dominikiem pływało się super! Widać spore doświadczenie, również regatowe, jego uwagi dotyczące trymowania żagli były bardzo pomocne i na pewno będą przydatne w przyszłości. Myślę, że mniej doświadczone osoby doceniły krótkie szkolenie z nawigacji, które zorganizował w czasie rejsu. Dominik jest zaangażowany, dba o dobre nastroje na jachcie i… świetnie gra na gitarze. Jednak najważniejsze, że czuliśmy się bardzo bezpiecznie pod jego bacznym okiem, również w czasie nocnych przelotów". Michał Gruchalski

"Kapitan świetnie się sprawił. Bardzo kompetentny, multum wiedzy i porad praktycznych; dużo cierpliwości do kursantów i zapewnienie bezstresowej atmosfery - dla mnie miało duże znaczenie. Dominik też dawał dużo przestrzeni do samodzielności i praktykowania manewrów - to pomogło w przygotowaniu do egzaminu, ale również w przygotowaniu do przyszłego samodzielnego pływania".Viktoria Gałecka
"Dominik - młody, dojrzały, bardzo inteligentny chłopak, dobra twarz Kubryka, po prostu się go lubi, świat zdobywa za co trzymam kciuki :) umie się dostosować do załogi (również starszej), zadbać żeby ludzie byli zadowoleni, ale jednocześnie wszystko z charyzmą i sensowny porządek na łódce jest. Samo szkolenie przyjazne i szkolące :) Charyzmatyczny człowiek wielu talentów, budzi zaufanie w kontekście umiejętności żeglarskich, po prostu się go lubi i dobrze czas na jachcie spędza - u Dominika bez rygorów, ale z głową. Jak z Kubrykiem to tylko z Dominikiem :)" Dorota Stomma
"Kapitan Dominik Nowak wykazał się dużym profesjonalizmem. Zajęcia prowadził metodycznie pogłębiając wiedzę i umiejętności kursantów. Był spokojny i opanowany mimo zdarzających się błędów popełnianych przez  kursantów. Tłumaczył każdy element ćwiczenia, następnie sam go wykonywał, w końcu wielokrotnie pod Jego nadzorem realizowali go kursanci. Panu Dominikowi należy się najwyższa ocena". Rafał Klaus

"W kwestii prowadzącego rejs kapitana Dominika Nowaka, to pomimo młodego wieku reprezentuje on duże doświadczenie i profesjonalizm. Podczas rejsu był cierpliwym nauczycielem, nie tracąc przy tym poczucia humoru i luzu, co sprawiło że cała załoga czuła się bezpiecznie i swobodnie. Wrażenie robiły prowadzone przez niego manewry, gdzie z iście stoickim spokojem radził sobie w zatłoczonych portach". Karol Śliwa

O sobie

Nie pamiętam kiedy pierwszy raz powiedziałem Mama czy Tata, nie pamiętam kiedy pierwszy raz przeszedłem sam z salonu do kuchni, tak samo nie pamiętam kiedy pierwszy raz postawiłem nogę na łódce. Pamiętam za to szalone pływanie mojej Mamy na Maku i to jak po tej przejażdżce pięcioletni Dominik zarzekał się, że nigdy już na żagle nie wróci - najwidoczniej żartował. Pamiętam ból pleców od wyciągania pędnika z wody setny raz i słowa Ojca "Dominik odpadnij, na dziób pędnik i wybierz” i tak rok za rokiem, po roku rok.

I pamiętam, że zawsze stałem za sterem…

Nazajutrz po maturze byłem już w Gdyni, zamieszkałem na łódce. Jeden sezon, drugi sezon, port mnie nauczył słuchania, bo jachty mówią tylko do tych, którzy je kochają. Kiedy ludzie pytają dlaczego to robię, co jeszcze w tym widzę odpowiadam, że nie wiem, nie znam odpowiedzi, ponieważ nie jest to racjonalne, żeglarstwo uczy miłości.


Nie liczę godzin na morzu czy oceanie, nie liczę mil, liczę godziny spędzone na lądzie z bliskimi - tych jest zdecydowanie mniej.
Stawiam na żeglarstwo nie tylko by dopłynąć do portu, lecz również po to by zrozumieć sens tej drogi, stawiam na wychowanie żeglarzy. Przychodząc do mnie na łódkę chcę Wam pokazać to co widzę i czuję ja, czyli coś czego nie da się przelać na papier, przeczytać w gazecie, czy zobaczyć w telewizji... po resztę musicie przyjść sami. Zapraszam :)

Jacht

Bavaria Cruiser 51 (2015) - Lippi

Nazwa: Lippi
Typ: Bavaria Cruiser 51
Rocznik: 2015
Długość: 15.54 m
Szerokość: 4.61 m
Ilość kabin: 5
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.25 m
Żagle: 135 m²
Silnik: 75 KM
 

lfdhglkfdhnlfdghkj

 

Każdy, kto po raz pierwszy schodzi pod pokład "Lippi" jest zaskoczony przestrzenią, ilością światła dziennego i obszernością salonu. 

Całość jest wyposażona w sposób bardzo komfortowy. Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni. Zadbaliśmy o system nagłośnienia stereo wraz z odtwarzaczem CD, MP3 i radiem. Na jachcie znajdziecie również wysokiej jakości telewizor LCD wraz z odtwarzaczem DVD. Stworzyliśmy bibliotekę muzyczną jak i filmową o tematyce żeglarskiej i nie tylko. Każdy na pewno znajdzie w niej coś dla siebie. W łazience oprócz toalety i umywalki znajduje się prysznic z ciepłą wodą. Aby zwiększyć autonomię jachtu na morzu, dodatkowo zostały wbudowane zbiorniki z wodą słodką (210+150 l). Kuchnia wyposażona jest w mikrofalówkę, dwupalnikową kuchenkę gazową i piekarnik.



 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, odbiornik AIS, ręczne rado VHF, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, ogrzewanie, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL)

Wszyscy śpią w kabinach


Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób. Czyli wszyscy śpią w dwuosobowych kabinach, łącznie ze skipperem. Nikt nie śpi w mesie i jest ona cały czas dostępna dla całej załogi. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500 (rozmiary M do XL), minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej.

 

 

Informacje praktyczne


Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z żeglarstwem morskim, z pewnością przed rejsem kłębi Ci się w głowie masę pytań. Na sporo z nich staramy się odpowiedzieć w sekcji Pytania i odpowiedzi. Jeżeli zastanawiasz się jak spakować się na rejs morski - zajrzyj do naszego poradnika Jak spakować się na rejs? A może nie wiesz jak taka impreza na morzu wygląda i czy to na pewno coś dla Ciebie? Służymy odpowiedzią!

Zawsze z przyjemnością porozmawiamy o naszych rejsach. Podpowiemy, doradzimy, dobierzemy najlepszą imprezę dostosowaną do Twoich oczekiwań. Napisz lub zadzwoń do nas! Chętnie pomożemy. 

 

 


sprawdź szczegóły płatności