Rejsy

Rejs PP09


2945 PLN

3100 PLN

Przez Morze Północne do Danii

  • Termin: 10.06.2023 - 18.06.2023
  • Ilość dni: 8
  • Staż: około 70-100 godzin stażu pływowego
  • Miejsca wolne: 8
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Amsterdam Den Helder Helgoland Esbjerg Thyborøn

NISKA ZALICZKA I GWARANCJA CENY

Chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem! A koszty rejsu były niezmienne.  

Oto nasza propozycja:

 Zaliczka zmniejszona do 20% ceny rejsu;
 Dopłata pozostałych 80% na 28 dni przed rozpoczęciem rejsu;
 Gwarancja niezmiennej ceny od momentu rezerwacji; 

Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca oraz niezmienną cenę. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero na 28 dni przed rozpoczęciem rejsu. 

Jeżeli ze względu na powrót epidemii COVID19 zamknięte będą granice, obowiązywać będzie kwarantanna po powrocie lub ograniczona będzie możliwość żeglowania - odwołamy rejs i natychmiast zwrócimy Ci wszystkie wpłacone pieniądze. 

Jeżeli natomiast przez szalejącą inflację będziemy zmuszeni do podniesienia ceny rejsu - podwyżka nie będzie dotyczyć osób, które mają rezerwację.  

 

Plan rejsu

Czeka nas tydzień w rytmie Morza Północnego, w rytmie wacht. Zachwycimy się wschodem i zachodem słońca na pełnym morzu. Poczujemy jak smakuje kawa o świcie, gdy noc ustępuje miejsca nowemu dniu.  Zobaczymy niebo tak gwieździste, że aż nierealne. Poznamy fantastycznych ludzi i spędzimy wyjątkowy czas. Wisienką na torcie jest duża dawka prawdziwego żeglarstwa, praktycznej wiedzy  i wiele godzin spędzonych na morzu.



Kubryk organizuje rejsy po Morzu Północnym od samego początku swojej działalności, czyli od 17 lat! Znamy ty każdy zakątek, każdy port i marinę. I uwielbiamy ten akwen. Łagodniejsza niż na Bałtyku fala, ciekawe zjawisko pływów i prądów, fascynujące porty schowane głęboko w ujściach rzek. Żeglowanie tutaj to wielka przygoda i szkoła nawigacji w jednym. 



Żeglugę zaczniemy w Amsterdamie. Czy komuś trzeba przedstawiać to miejsce?  Miasto, które nigdy nie śpi. To właśnie tutaj znajduje się ponad 1200 mostów i 160 kanałów  - więcej niż w Wenecji. To tutaj jest więcej rowerów niż mieszkańców, a ścieżki rowerowe mają długość ponad 400 km. To tutaj ludzie są wyjątkowo radośni i pogodni. W Amsterdamie całą niedzielę, tak, aby każdy mógł zobaczyć to, co zaplanował. Czy będzie to rejs po kanałach, spacer po dzielnicy czerwonych latarni, wizyta w coffee shopie czy zwiedzanie niezwykłych muzeów - jedno jest pewne, każdy wróci na jacht z mnóstwem wrażeń i doświadczeń. 



Już wypłynięcie z Amsterdamu pokaże nam jak ważnym jest uwzględnianie prądów pływowych w planach. Gdybyśmy wyszli o złej godzinie, jacht ślimaczyłby się 1-2 węzły nad dnem. A o prawidłowej godzinie pomkniemy ku Den Helder z prędkością 8-10 węzłów na GPSie. To właśnie są prądy pływowe. Den Helder to port o dużym znaczeniu strategicznym dla marynarki wojennej Holandii. Można tu spotkać najnowsze okręty wojskowe, a wizyta w pobliskim muzeum morskim dostarcza wielu wrażeń. Zwiedzanie okrętu podwodnego jest wyjątkowo ciekawe. 



Po którkim relaksującym pobycie ruszymy w drogę. Czeka nas kolejna dawka praktycznej wiedzy o pływach. W nagrodę za dobrze odrobioną lekcję nawigacji pływowej noc spędzimy na Helgolandzie. To bardzo ciekawa i malownicza wyspa. Spacer wokół niej zajmuje niecałą godzinę. I warto się na niego wybrać. Widok skalnych urwisk walczących z erozją, pastwisk z widocznymi do dzisiaj lejami po bombach II Wojny Światowej, pasących się leniwie owiec i jachtów w porcie poniżej nas - to wszystko daje bardzo malowniczy obraz. Z Helgolandu na pewno przywieziecie masę pamiątkowych zdjęć. I butelkę dobrego (i taniego tutaj) rumu ze sklepu wolnocłowego. 





Dalej w planie mamy Esbjerg,  aby tu dopłynąć, każdy przejdzie dobrą szkołę żeglarską i nawigacyjną.  Esbjerg to miasto w północnej Jutlandii,  największy duński port na Morzu Północnym. Ciekawa odmiana, po odwiedzanych wcześniej maleńkich porcikach.  Do najciekawszych budowli w mieście należą Wieża Ciśnień, Kościół Św. Mikołaja i zaprojektowany przez Jørna Utzona Dom Muzyki. Główne atrakcje turystyczne Esbjerg związane są z morzem. Największą z nich jest Muzeum Rybołówstwa i Żeglugi Morskiej, w którym oprócz modeli statków i przyrządów nawigacyjnych oglądać można żywe zwierzęta z Morza Północnego.  Nasz tygodniowy rejs kończymy w Thyboron na północy Jutlandii. Niby zwykły portrybacki, a potrafi zaskoczyć np. domem zbudowanym wyłącznie z muszli. 



NIECH TWOJE MARZENIA STANĄ SIĘ RZECZYWISTOŚCIĄ - dołącz do nas już dziś:)

Proszę pamiętać, że przebieg żeglarskiego rejsu morskiego jest w ogromnym stopniu uzależniony od bardzo wielu czynników, w tym od warunków pogodowych, tolerancji warunków morskich przez załogę, kwestii technicznych związanych z jachtem i wielu, wielu innych. Podana trasa jak i opis rejsu jest jedynie naszym planem. Zawsze staramy się go zrealizować w pełni, ale o ostatecznej trasie i przebiegu rejsu decyduje wyłącznie kapitan. 

 

Morze Północne

Morze Północne owiane jest złą sławą. Fale jak domy, wielkie sztormy, zdradliwe pływy i prądy morskie. Słysząc takie opowieści uśmiechamy się zawsze pod nosem. Najczęściej mówią tak żeglarze, którzy nigdy nie żeglowali na tym akwenie. 

A prawda jest taka, że Morze Północne jest przyjemniejsze do żeglowania niż nasz rodzimy Bałtyk. Jest tu odczuwalnie cieplej i mniej deszczowo. Fala jest znacznie dłuższa, a przez to łagodniejsza i znacznie mniej.... "żygliwa". Prądy i pływy nie są niczym strasznym dla kapitana, który umie je policzyć i uwzględnić w nawigacji. A nie jest to sztuka tajemna i sami opanujecie ją po kilku dniach rejsu. Prądy i pływy są natomiast zjawiskiem fascynującym i wartym poznania! 

Jesteśmy pewni, że po pierwszym rejsie też uśmiechniesz się, gdy ktoś będzie opowiadał o strasznym Morzu Północnym.  

 

ZBIÓRKA, ROZPOCZĘCIE I ZAKOŃCZENIE REJSU

Rejs rozpoczynamy od spotkania na dworcu kolejowym Szczecin Główny w sobotę 10.06 o godzinie 22:30. Tutaj czekać będzie wygodny mikrobus, którym cała załoga przejedzie do mariny w Amsterdamie w Holandii. Podróż zabierze około 9 godzin. Do Amsterdamu załoga dotrze w niedzielę rano.  

W Amsterdamie w marinie SixHaven czekać będzie gotowy do drogi jacht. Wystarczy zapakować na niego przywieziony mikrobusem prowiant i rzeczy osobiste, przejść przeszkolenie pod okiem kapitana i przygotować się do wypłynięcia.

Dzień wymiany załogi w Amsterdamie i Thyboron wymaga od wszystkich odrobiny elastyczności i wyrozumiałości. Około godziny 08:00 do mariny przyjedzie nowa załoga. Stara załoga wyruszy w drogę powrotną około 13:00. Zatem przez kilka godzin obie załogi będą razem. Kapitan zadba o odpowiednią organizację tego czasu. Jednak bardzo prosimy o żeglarską współpracę i wyrozumiałość. 

Do Thyboron wpłyniemy w sobotę 17.06. W niedzielę wcześnie rano z Polski przyjedzie mikrobus z nową załogą. Uczestnicy kończącego się właśnie rejsu wyjadą w podróż powrotną około godziny 12:00. Do Szczecina na dworzec PKP dotrzemy około godziny 20:30.   

Przejazdy wliczone są w cenę rejsu.

 

Staż pływowy i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy i odbywa się na akwenie pływowym. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. Żegluga na akwenie pływowym o skoku pływu powyżej 1.5 metra to unikalne doświadczenie. W trakcie rejsu zobaczysz jak ważne jest poznanie zjawiska pływów i prądów pływowych. Jak je przewidywać, liczyć, planować i uwzględniać w nawigacji.   

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 70-100 godzin, w zależności od pogody i  intensywności rejsu.  

 

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. 
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu. 

 

REJS W FORMULE ALL INCLUSIVE

Jeżeli zastanawiasz na czym polega rejs w formule All Inclusive - już wyjaśniamy. My bierzemy na siebie całość organizacji rejsu, a Ty skupiasz się na czerpaniu radości z żeglowania. :)

To my, jeszcze przed rejsem, robimy zakupy prowiantu i dostarczamy je na jacht. Przygotowujemy gotowe, domowe obiady, aby ograniczyć ilość gotowania. Dbamy o świeżą pościel i sprzątanie jachtu po rejsie. Kapitan opłaca postoje jachtu w porcie, paliwo, gaz, wodę i inne niezbędne koszty. Jeśli w trakcie rejsu zabraknie pieczywa, owoców czy innych produktów - dokupimy je w najbliższym porcie. I co najważniejsze - to wszystko wliczone jest w cenę rejsu! 

Co więcej - to my organizujemy przejazd załogi ze Szczecina do portu rozpoczęcia i z portu zakończenia do Szczecina. Transport odbywa się komfortowym, dużym mikrobusem Mercedes-Benz Sprinter i również jest wliczony w cenę rejsu!

Nie zaskoczymy Cię składką do kasy jachtowej; zrzutką na paliwo - bo mało wiało; dopłatą - ponieważ marina była za droga. Nie pobieramy też od uczestników kaucji za jacht. 

Nasi uczestnicy bardzo doceniają wygodę takiego rozwiązania.
 

Kapitan


Mikołaj
Piotrowski

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 46 lat
  • Stopień: RYA Yachtmaster® Ocean commercially endorsed
  • Staż morski: 10.000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Mikołaj dołączył do załogi Kubryka w 2022 i od razu zdobył swoich fanów.

Kompetentny kapitan, pełen zapału i pasji do żeglarstwa. Ciekawy świata, spragniony odkrywania nowych miejsc, nowych rzeczy i poznawania nowych ludzi. 

Tak o Mikołaju piszą uczestnicy prowadzonych przez niego rejsów. To najlepsza reklama rejsów z Mikołajem. 

"Jego energia i zaangażowanie sprawiły, że zarówno na morzu jak i w odwiedzanych miejscach nie było miejsca na nudę a każda godzina dostarczała nowych wrażeń. Jako skiper pan Mikołaj znakomicie połączył odpowiedzialną rolę kapitana jednocześnie nie zapominając o samopoczuciu i zadowoleniu załogi.
Jego pasja i profesjonalne podejście do pracy i żeglarstwa sprawiły, że każdy mógł wyciągnąć z tego krótkiego przecież rejsu jak najwięcej." Mateusz Dankowski

"Kapitana Mikołaja oceniam w samych superlatywach. Dostosował rejs do możliwości i doświadczenia załogi, a jego decyzja o zmianie trasy wydaje się dobrze uzasadniona i najrozsądniejsza biorąc pod uwagę wiatr, który nam towarzyszył. Był bardzo pomocny, dbał o załogę i ponosił morale drużyny, kiedy zmagała się z chorobą morską. (ale też chętnie tworzył rozmaite mikstury w celu poprawienia stanu załogi - herbatka imbirowa ;)). Ponadto Mikołaj bardzo chętnie dzielił się swoją wiedzą i pasją do żeglarstwa, z chęcią odpowiadał na liczne pytania i pomagał w nabyciu nowych umiejętności. Jego kompetencje, postawa i profesjonalizm pozwoliły mi poczuć się na morzu bezpiecznie, mimo że był to mój pierwszy rejs w życiu."Magdalena Wiśniewska

"
W rejsie byliśmy pod "opieką" i komendą kapitana Mikołaja. Jak napisałem na wstępie nie mam dużego doświadczenia w pływaniu z wieloma kapitanami, jednak jeśli będę wybierał kolejny rejs, to będę szukał filtrując po kapitanie i to po kapitanie Mikołaju. Na początku rejsu po breefingu dotyczącym bezpieczeństwa na jachcie, po zaznajomieniu się z zalogą, naszym doświadczeniem i oczekiwaniami, kapitan przedstawił plan, który opierał się na powyższym ale przede wszystkim na prognozie pogody i warunkach na morzu. Pytany w trakcie rejsu, zawsze wiedział o prognozowanych warunkach na cały czas do ostatniego dnia, miałem wrażenie, że zaplanowane ma wszystko i to uwzględniając wszystkie zmienne. Przed manewrami zwłaszcza portowymi zawsze tłumaczył cały manewr i jasno przydzielał zadania do wykonania w taki sposób, że wszyscy wiedzieli co mają robić i za co są odpowiedzialni, co przekładało się na sprawne działanie.  Kapitan wykazywał się wiedzą i doświadczeniem, którym chętnie się dzielił z załogą. Przez cały czas trwania rejsu był na każde zawołanie w razie pytań i niejasności. Konkretny, rzetelny, charyzmatyczny.

Bardzo waźną cechą jest to, że kapitanowi Mikołajowi "się chce". Nie zrobił "sztampowego" rejsu, tylko wyszukiwał mniej oczywisty dróg lub portów, często atrakcji na lądzie i zawsze był do tego znakomicie wcześniej przygotowany. Pomimo wymagających warunków na morzu, zawsze czułem się bezpiecznie.
Na koniec jak wcześniej pisałem, w przyszłości będę szukał rejsów pod kapitanem Mikołajem Piotrowskim." Jarosław Szopka

O sobie

Wakacje pod żaglami to dla mnie przede wszystkim ekscytująca i świetna zabawa i jeden z najlepszych sposobów na odkrywanie świata.

Zacząłem pływać w bardzo młodym wieku po polskich jeziorach. Doświadczenie żeglarskie zdobyłem pływając po Morzu Północnym, Kanale La Manche / angielskim, Bałtyku, Norweskim, Śródziemnym i Oceanie Atlantyckim. Moja maksyma to “Sailing is a leisure activity” - żeglarstwo to wspaniała rozrywka!.
Dlatego dokładam starań, aby rejs odbywał się przy miłej atmosferze i wspierającym środowisku na pokładzie, a szkolenie żeglarskie prowadzić profesjonalnie i łagodnie. 

Posiadam uprawnienia kapitańskie polskie (PZŻ) i angielskie (RYA/MCA) - Yachtmaster® Ocean commercially endorsed, uprawniające do prowadzenia jachtów zawodowo, na dowolnych odcinkach we wszystkich częściach świata. Poprowadzę rejsy w językach angielskim, niemieckim i francuskim.

Zapraszam na rejs :)

 

Jacht

Bavaria Cruiser 46 (2020) - Cara

Nazwa: Cara
Typ: Bavaria Cruiser 46
Rocznik: 2020
Długość: 14.24 m
Szerokość: 4.35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. W tym roku po Morzu Bałtyckim żeglujemy na jachcie Bavaria Cruiser 46 z rocznika 2020. Jacht jeszcze pachnie nowością! Ten jacht został wyróżniony prestiżową nagrodą "European Yacht of the Year" i wcale nas to nie dziwi. 

Nasza "bawarka" jest duża. 14 i pół metra długości daje masę miejsca pod pokładem i zapewnia doskonałe właściwości nautyczne. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu w przechyle. Nowoczesne rozwiązania zarówno na pokładzie jak i pod nim dają załodze bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.  

Cztery dwuosobowe kabiny, trzy łazienki, przestronna i bardzo jasna messa, kambuz z dwiema lodówkami - to wszystko przemyślane i zaplanowane tak, aby zapewniać wygodę, funkcjonalność i komfort. Zapraszamy na pokład!  

 
Rejsy po Północnym

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 jest zaprojektowane dla wygodnego ugoszczenia 9 osób załogi. Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel. Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.  

Rejsy po Morzu Północnym


Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka. Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę. Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tą domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki (jedna otwierana od góry, a druga domowa). 

 Rejsy po Północnym


Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy  osobiste, ale i prowiant na cały rejs. 


Rejsy pływowe

Rejs w Chorwacji - wnętrze jachtu
 
 
 
 

 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, automatyczna tratwa ratunkowa, ręczne radio VHF, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, ogrzewanie, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL)

Rejs morski w pierwszej klasie


Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Płyniemy na nowym jachcie z rocznika 2020. A ponadto ograniczamy liczbę uczestników do 8 osób. Czyli wszyscy śpią w dwuosobowych kabinach. Tylko skipper śpi w mesie. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

Nasz rejs nie jest najtańszy. Na pewno w sieci znajdziesz tańsze propozycje. Ale my chcemy Ci zagwarantować zupełnie nowy jacht, doskonałą organizację i profesjonalnego kapitana. I z doświadczenia wiemy, że warto za taką jakość zapłacić uczciwą cenę. 

 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: transfer wygodnym mikrobusem ze Szczecina do Amsterdamu oraz z Thyboron do Szczecina, jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500 (rozmiary M do XL), minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej.

 

Informacje praktyczne


Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z żeglarstwem morskim, z pewnością przed rejsem kłębi Ci się w głowie masę pytań. Na sporo z nich staramy się odpowiedzieć w sekcji Pytania i odpowiedzi. Jeżeli zastanawiasz się jak spakować się na rejs morski - zajrzyj do naszego poradnika Jak spakować się na rejs? A może nie wiesz jak taka impreza na morzu wygląda i czy to na pewno coś dla Ciebie? Służymy odpowiedzią!

Zawsze z przyjemnością porozmawiamy o naszych rejsach. Podpowiemy, doradzimy, dobierzemy najlepszą imprezę dostosowaną do Twoich oczekiwań. Napisz lub zadzwoń do nas! Chętnie pomożemy. 

 


sprawdź szczegóły płatności