Rejsy

Rejs WL13


2613 PLN

2750 PLN

Tallin, Alandy i Szkiery Sztokholmu

  • Termin: 08.07.2023 - 15.07.2023
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 60-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 8
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Tallinn Hanko Alandy szkiery sztokholmu Sztokholm

NISKA ZALICZKA I GWARANCJA CENY

Chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem! A koszty rejsu były niezmienne.  

Oto nasza propozycja:

 Zaliczka zmniejszona do 20% ceny rejsu;
 Dopłata pozostałych 80% na 21 dni przed rozpoczęciem rejsu;
 Gwarancja niezmiennej ceny od momentu rezerwacji; 

Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca oraz niezmienną cenę. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero na 21 dni przed rozpoczęciem rejsu. 

Jeżeli ze względu na powrót epidemii COVID19 zamknięte będą granice, obowiązywać będzie kwarantanna po powrocie lub ograniczona będzie możliwość żeglowania - odwołamy rejs i natychmiast zwrócimy Ci wszystkie wpłacone pieniądze. 

Jeżeli natomiast przez szalejącą inflację będziemy zmuszeni do podniesienia ceny rejsu - podwyżka nie będzie dotyczyć osób, które mają rezerwację.   

 

Alandy - perły bałtyku

Ten tydzień będzie wyjątkowy. Pełen wspaniałej żeglugi, słońca i wiatru. Idealny balans między czasem spędzonym na morzu, a zwiedzaniem niezwykłych miejsc. A tych w tym rejsie nie zabraknie. Zdecydowanie to jednen z ciekawszych rejsów w najszej ofercie.



Zaczynamy w Tallinnie, stolicy Estonii i marcepanu. Legenda głosi, że pewien aptekarz wynalazł go jako  lek na poziom cukru we krwi oraz  na złamane serce.  Warto odwiedzić cudownie pachnące Muzeum Marcepanu Kalev,  gdzie można podejrzeć proces powstawania tegoż smakołyku.  Planując zwiedzanie Tallinna, a warto to zrobić, miasto zachwyca niemal na każdym kroku, warto zaopatrzyć się w Tallinn Card, która upoważnia do darmowego transportu publicznego i darmowych lub bardzo atrakcyjnych cen wejściówek do muzeów i innych atrakcji.  Po rozpakowaniu, podziale na wachty i szkoleniu z zasad bezpieczeństwa ruszymy w morze.  Gdy za rufą zniknie ląd poczujemy czym jest prawdziwa wolność. Z każdą przepłyniętą milą będzie tylko lepiej.



Żeglując w otoczeniu pięknych alandzkich krajobrazów, oddamy się rytmowi wacht. Zobaczymy  najpiękniejsze wschody i zachody słońca. Poczujemy na ustach słony smak. Nigdzie indziej kawa nie smakuje tak, jak podczas wachty świtowej. To niezapomniane chwile, do  których będziemy długo wracać pamięcią.  To też świetny czas na szkolenie nawigacyjne. Olbrzymia dawka praktycznej wiedzy.  Naszym kolejnym celem jest Hanko słynące z pięknych piaszczystych plaż, nadbrzeżnych bulwarów i romantycznych drewnianych willi. Z Wieży ciśnień stojącej w Kirkkopuisto rozciąga się oszałamiający widok na miasto i archipelag. Obowiązkowym punktem programu zwiedzania Hano jest Puistovuoret - park Zdrojowy, wokół którego stoją drewniane wille z przełomu XIX i XX w.  Każda z nich nosi żeńskie imię, a wszystkie razem  znane są jako   "starszyme panie" :)



Opuszczając Hanko ruszymy ku jednemu z bardziej niezwykłych miejsc. Przed nami Alandy.  To największy archipelag w Europie. W jego skład wchodzi około 6500 wysp. Wyspy Alandzkie mają status autonomicznej prowincji, oznacza to, że mają własny parlament i rząd, są też obszarem neutralnym i zdemilitaryzowanym.  Większość wysp jest nie zamieszkana. I to właśnie stanowi o wyjątkowości i pięknie tego zakątka. To miejsce gdzie się odpoczywa, gdzie każdym zmysłem chłonie się oszałamiającą naturę. W lipcu, słońce zachodzi około godziny 23:00 a noce nie są takie do jakich jesteśmy przyzwyczajeni. Na pewno będzie to interesujące doświadczenie.  Stolicą Wysp Alandzkich jest Mariehamn. Warto wybrać się do Muzeum Morskiego Ålands Sjöfartsmuseum uznawanego za jedno z najciekawszych na świecie.  Jego chlubą jest ogromna kolekcja modeli i zdjęć statków handlowych.  Świetnym sposobem na poznanie wysp jest rower. Wypożyczalni jest pod dostatkiem, a koszt całodniowego wynajęcia roweru to około 10 Euro. Co ciekawe, Wyspy Alandzkie szczycą się jednym z najniższych współczynników przestępczości na całym świecie.

Naszą żeglarską przygodę zakończymy Sztokholmie, mieście położonym na kilkunastu wyspach, w jednej z najpiękniejszych stolic świata.  Miasto powstało w miejscu, gdzie słodka woda jeziora Melar miesza się ze słonymi wodami Morza Bałtyckiego.  Atrakcji turystycznych i miejsc wartych zobaczenia nie sposób wymienić. Warto zaopatrzyć się w dobry przewodnik. My polecamy wybierać  się w podróż w czasie do Vasa Museum.  Zobaczycie tam wydobyty z dna zatoki w Sztokholmie XVII wieczny szwedzki okręt wojenny, który 10 sierpnia 1628 roku zatonął wraz z całą załogą na oczach króla i mieszkańców Sztokholmu. Płynął w swój dziewiczy rejs, na wojnę z Polską. 



Dołącz do naszej załogi i przeżyj najbardziej niezwykły tydzień. Poznaj wspaniałych ludzi, odwiedź cudowne miejsce.  Zrealizuj swoje marzenia już dziś!

ZBIÓRKA I ROZPOCZĘCIE REJSU

Rejs rozpoczynamy w marinie Old City w Tallinie w sobotę 08.07. Sobota jest dniem organizacyjnym. Uczestnicy poprzedniego rejsu opuszczają jacht i jadą na lotnisko o różnych godzinach, podobnie jak uczestnicy rozpoczynającego się rejsu o różnych godzinach docierają na pokład. Wymaga to odrobiny wyrozumiałości i tolerancji od wszystkich. 

Z Polski do Tallina można przylecieć samolotem lub przyjechać autokarem. Bezpośrednie połączenie lotnicze w sobotę oferuje jedynie LOT z Warszawy. Linia lotnicza AirBaltic oferuje więcej możliwości połączeń z polskimi lotniskami, z krótką przesiadką w Rydze. Do Tallina można również dojechać do kraju  autokarem liniowym, zazwyczaj z krótką przesiadką w Rydze.

Ciekawym rozwiązaniem jest przedłużenie rejsu o jeden dzień i poświęcenie go na dokładniejsze zwiedzanie Tallina. Miasto jest tego warte. Nocleg i przelot uczestnicy organizują we własnym zakresie. 

Jeżeli masz jakikolwiek problem ze znalezieniem połączenia lotniczego lub chcesz się skonsultować w tej sprawie - z przyjemnością doradzimy i pomożemy w zakupie biletu. 

 

STAŻ I SZKOLENIE

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument akceptowany przez PZŻ,  potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-90 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu. Na opinii podajemy rzeczywistą liczbę godzin spędzonych na żegludze na żaglach i silniku.

 

PYSZNE WYŻYWIENIE

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian zapewniamy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych, takich jak wegańska, bezglutenowa, keto i inne. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.

 

Zakończenie rejsu i powrót

Rejs kończymy w Sztokholmie w Marinie Vasahamn w sobotę 15.07. Do Sztokholmu planujemy przypłynąć w piątek wieczorem. Sobota jest dniem organizacyjnym. Uczestnicy rejsu opuszczają jacht i jadą na lotnisko o różnych godzinach, podobnie jak uczestnicy kolejnego rejsu o różnych godzinach docierają na pokład. Wymaga to odrobiny wyrozumiałości od wszystkich. 

Ze Sztokholmu do Polski jest wiele bezpośrednich połączeń, między innymi do Warszawy (LOT), do Modlina (RyanAir), do Gdańska (RyanAir i WizzAir),  do Katowic (WizzAir), do Poznania (WizzAir). 

Ciekawym rozwiązaniem jest przedłużenie rejsu o jeden dzień i poświęcenie go na dokładniejsze zwiedzanie Sztokholmu. Miasto jest tego warte. Nocleg i przelot uczestnicy organizują we własnym zakresie. 

Jeżeli masz jakikolwiek problem ze znalezieniem połączenia lotniczego lub chcesz się skonsultować w tej sprawie - z przyjemnością doradzimy i pomożemy w zakupie biletu. 

 

REJS W FORMULE ALL INCLUSIVE

Jeżeli zastanawiasz na czym polega rejs w formule All Inclusive - już wyjaśniamy. My bierzemy na siebie całość organizacji rejsu, a Ty skupiasz się na czerpaniu radości z żeglowania. :)

To my, jeszcze przed rejsem, robimy zakupy prowiantu i dostarczamy je na jacht. Przygotowujemy gotowe, domowe obiady, aby ograniczyć ilość gotowania. Dbamy o świeżą pościel i sprzątanie jachtu po rejsie. Kapitan opłaca postoje jachtu w porcie, paliwo, gaz, wodę i inne niezbędne koszty. Jeśli w trakcie rejsu zabraknie pieczywa, owoców czy innych produktów - dokupimy je w najbliższym porcie. I co najważniejsze - to wszystko wliczone jest w cenę rejsu! 

Nie zaskoczymy Cię składką do kasy jachtowej; zrzutką na paliwo - bo mało wiało; dopłatą - ponieważ marina była za droga. Nie pobieramy też od uczestników kaucji za jacht. 

Nasi uczestnicy bardzo doceniają wygodę takiego rozwiązania. 
 

Kapitan


Mikołaj
Piotrowski

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 46 lat
  • Stopień: RYA Yachtmaster® Ocean commercially endorsed
  • Staż morski: 10.000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Mikołaj dołączył do załogi Kubryka w 2022 i od razu zdobył swoich fanów.

Kompetentny kapitan, pełen zapału i pasji do żeglarstwa. Ciekawy świata, spragniony odkrywania nowych miejsc, nowych rzeczy i poznawania nowych ludzi. 

Tak o Mikołaju piszą uczestnicy prowadzonych przez niego rejsów. To najlepsza reklama rejsów z Mikołajem. 

"Jego energia i zaangażowanie sprawiły, że zarówno na morzu jak i w odwiedzanych miejscach nie było miejsca na nudę a każda godzina dostarczała nowych wrażeń. Jako skiper pan Mikołaj znakomicie połączył odpowiedzialną rolę kapitana jednocześnie nie zapominając o samopoczuciu i zadowoleniu załogi.
Jego pasja i profesjonalne podejście do pracy i żeglarstwa sprawiły, że każdy mógł wyciągnąć z tego krótkiego przecież rejsu jak najwięcej." Mateusz Dankowski

"Kapitana Mikołaja oceniam w samych superlatywach. Dostosował rejs do możliwości i doświadczenia załogi, a jego decyzja o zmianie trasy wydaje się dobrze uzasadniona i najrozsądniejsza biorąc pod uwagę wiatr, który nam towarzyszył. Był bardzo pomocny, dbał o załogę i ponosił morale drużyny, kiedy zmagała się z chorobą morską. (ale też chętnie tworzył rozmaite mikstury w celu poprawienia stanu załogi - herbatka imbirowa ;)). Ponadto Mikołaj bardzo chętnie dzielił się swoją wiedzą i pasją do żeglarstwa, z chęcią odpowiadał na liczne pytania i pomagał w nabyciu nowych umiejętności. Jego kompetencje, postawa i profesjonalizm pozwoliły mi poczuć się na morzu bezpiecznie, mimo że był to mój pierwszy rejs w życiu."Magdalena Wiśniewska

"
W rejsie byliśmy pod "opieką" i komendą kapitana Mikołaja. Jak napisałem na wstępie nie mam dużego doświadczenia w pływaniu z wieloma kapitanami, jednak jeśli będę wybierał kolejny rejs, to będę szukał filtrując po kapitanie i to po kapitanie Mikołaju. Na początku rejsu po breefingu dotyczącym bezpieczeństwa na jachcie, po zaznajomieniu się z zalogą, naszym doświadczeniem i oczekiwaniami, kapitan przedstawił plan, który opierał się na powyższym ale przede wszystkim na prognozie pogody i warunkach na morzu. Pytany w trakcie rejsu, zawsze wiedział o prognozowanych warunkach na cały czas do ostatniego dnia, miałem wrażenie, że zaplanowane ma wszystko i to uwzględniając wszystkie zmienne. Przed manewrami zwłaszcza portowymi zawsze tłumaczył cały manewr i jasno przydzielał zadania do wykonania w taki sposób, że wszyscy wiedzieli co mają robić i za co są odpowiedzialni, co przekładało się na sprawne działanie.  Kapitan wykazywał się wiedzą i doświadczeniem, którym chętnie się dzielił z załogą. Przez cały czas trwania rejsu był na każde zawołanie w razie pytań i niejasności. Konkretny, rzetelny, charyzmatyczny.

Bardzo waźną cechą jest to, że kapitanowi Mikołajowi "się chce". Nie zrobił "sztampowego" rejsu, tylko wyszukiwał mniej oczywisty dróg lub portów, często atrakcji na lądzie i zawsze był do tego znakomicie wcześniej przygotowany. Pomimo wymagających warunków na morzu, zawsze czułem się bezpiecznie.
Na koniec jak wcześniej pisałem, w przyszłości będę szukał rejsów pod kapitanem Mikołajem Piotrowskim." Jarosław Szopka

O sobie

Wakacje pod żaglami to dla mnie przede wszystkim ekscytująca i świetna zabawa i jeden z najlepszych sposobów na odkrywanie świata.

Zacząłem pływać w bardzo młodym wieku po polskich jeziorach. Doświadczenie żeglarskie zdobyłem pływając po Morzu Północnym, Kanale La Manche / angielskim, Bałtyku, Norweskim, Śródziemnym i Oceanie Atlantyckim. Moja maksyma to “Sailing is a leisure activity” - żeglarstwo to wspaniała rozrywka!.
Dlatego dokładam starań, aby rejs odbywał się przy miłej atmosferze i wspierającym środowisku na pokładzie, a szkolenie żeglarskie prowadzić profesjonalnie i łagodnie. 

Posiadam uprawnienia kapitańskie polskie (PZŻ) i angielskie (RYA/MCA) - Yachtmaster® Ocean commercially endorsed, uprawniające do prowadzenia jachtów zawodowo, na dowolnych odcinkach we wszystkich częściach świata. Poprowadzę rejsy w językach angielskim, niemieckim i francuskim.

Zapraszam na rejs :)

 

Jacht

Bavaria Cruiser 46 (2020) - Muttland

Nazwa: Muttland
Typ: Bavaria Cruiser 46
Rocznik: 2020
Długość: 14.24 m
Szerokość: 4.35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. W tym roku po Morzu Bałtyckim żeglujemy na jachcie Bavaria Cruiser 46 z rocznika 2020. To praktycznie nowy jacht jeszcze pachnący nowością! Ten jacht został wyróżniony prestiżową nagrodą "European Yacht of the Year" i wcale nas to nie dziwi. 

Nasza "bawarka" jest duża. 14 i pół metra długości daje masę miejsca pod pokładem i zapewnia doskonałe właściwości nautyczne. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu w przechyle. Nowoczesne rozwiązania zarówno na pokładzie jak i pod nim dają załodze bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.  

Cztery dwuosobowe kabiny, trzy łazienki, przestronna i bardzo jasna messa, kambuz z dwiema lodówkami - to wszystko przemyślane i zaplanowane tak, aby zapewniać wygodę, funkcjonalność i komfort. Zapraszamy na pokład!  

 
 
Rejsy po Północnym

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 jest zaprojektowane dla wygodnego ugoszczenia 9 osób załogi. Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel. Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.  

Rejsy po Morzu Północnym


Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka. Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę. Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tą domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki (jedna otwierana od góry, a druga domowa). 

 Rejsy po Północnym


Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy  osobiste, ale i prowiant na cały rejs. 


Rejsy pływowe

Rejs w Chorwacji - wnętrze jachtu
 
 
 
 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, ręczne radio VHF, automatyczna tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL), ogrzewanie Webasto, ogrzewanie elektryczne

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500 (rozmiary M do XL), minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Transport do Tallina i ze Sztokholmu nie jest wliczony w cenę rejsu. Uczestnicy organizują podróż we własnym zakresie i na własny koszt.
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej.

 

Rejs morski w pierwszej klasie


Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Płyniemy na nowym jachcie z rocznika 2020. A ponadto ograniczamy liczbę uczestników do 8 osób. Czyli wszyscy śpią w dwuosobowych kabinach. Tylko skipper śpi w mesie. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

 

Informacje praktyczne


Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z żeglarstwem morskim, z pewnością przed rejsem kłębi Ci się w głowie masę pytań. Na sporo z nich staramy się odpowiedzieć w sekcji Pytania i odpowiedzi. Jeżeli zastanawiasz się jak spakować się na rejs morski - zajrzyj do naszego poradnika Jak spakować się na rejs? A może nie wiesz jak taka impreza na morzu wygląda i czy to na pewno coś dla Ciebie? Służymy odpowiedzią!

Zawsze z przyjemnością porozmawiamy o naszych rejsach. Podpowiemy, doradzimy, dobierzemy najlepszą imprezę dostosowaną do Twoich oczekiwań. Napisz lub zadzwoń do nas! Chętnie pomożemy. 

 


sprawdź szczegóły płatności