"Morze ma to do siebie , że za jego wypukłym horyzontem można zobaczyć wszystko, czego dusza zapragnie" Leonid Teliga
Popłyniemy tam. W stronę gdzie morze łączy się z niebem. Odnajdziemy spokój. Poddamy się rytmowi wacht. Za rufą jachtu zostawimy lądową rzeczywistość. Czas zwolni. A my poczujemy się niesamowicie szczęśliwi.
Po oddaniu cum w Świnoujściu ruszymy w stronę Bornholmu, duńskiej wyspy położonej w południowo-zachodniej części Morza Bałtyckiego. Symbolem wyspy jest troll nazywany Krølle-Bølle, wymyślony 1943 roku przez Ludviga Mahlera. Imię psotnego trola oznacza"kędzierzawy opryszek" i świetnie opisuje jego wygląd i upodobanie do żartów. Według legendy Krølle-Bølle mieszka w lesie pod górą Langebjerg, w pobliżu ruin zamku Hammershus, wraz ze swoją rodziną: mamą Bobbasiną, tatą Bobbaraekusem oraz siostrą Krølle-Borrą. Mimo wspomnianych upodobań do płatania figli, Krølle-Bølle przez mieszkańców Bornholmu jest darzony olbrzymią sympatią.
Bornholmskie miasteczka charakteryzują się kolorowymi domami, sielską atmosferą i spokojem, który czuć na każdym kroku. Wyspiarskie życie w najczystszej formie.
Jeżeli podczas podróży lubicie próbować lokalnych dań, na Bornholmie koniecznie skosztujcie Ølbrød - zupy chlebowo-piwnej. Warto te spróbować ręcznie robionych i wytwarzanych według tradycyjnych receptur czekolad Svaneke Chokoladeri.
Rejs "Wrześniowe Bałtyku Odkrywanie" to idealny balas między żeglugą, a odwiedzaniem niezwykłych miejsc. Dlatego po opuszczeniu Bornholmu, poczujemy znajomy słony smak, a lekko chwiejący się pokład sprawi, że znowu poczujemy, że jeśtesmy we właściwym miejscu. Przed nami wyjątkowy cel - Christiansø. Zapewne niewielu ludzi zdaje sobie sprawę z istnienia małego archipelagu Ertholmene, odległego 18 km od Bornholmu. W jego skład wchodzi 6 wysepek: Christiansø, Frederiksø, Osterskaer, Vesterskaer, Graesholm i Tat, przy czym tylko dwie pierwsze są zamieszkałe przez ludzi. Największa wyspa – Christiansø – ma zaledwie 600 m długości i 400 szerokości. Miejsce to ma niesamowitą historię i jest niezwykle fascynujące. Pewien karczmarz z Christiansø wpadł na doskonały pomysł, na serwetkach używanych w jego restauracji wdrukował swoiste FAQ dla turystów:)
1. Na wyspie żyje 115 osób w 50 gospodarstwach.
2. Nie, nie można tu wynająć żadnego domu.
3. Tak, mamy szkołę, w której 4 nauczycieli uczy 18 dzieci.
4. Nie, nie mamy własnego pastora, ale co drugą niedzielę przybywa do nas duchowny z Bornholmu i odprawia mszę.
5. Tak, mamy lekarza, który przyjmuje codziennie przed południem przez godzinę.
6. Jako karetka pływa kuter „Elephant” („słoń”), należący do rządu duńskiego, zaś gdy trzeba przybywa do nas szpitalny śmigłowiec z Kopenhagi.
7. Tak, możemy hodować drób, ptaki i króliki, ale żadnych psów i kotów, by nie zanieczyścić wody pitnej.
8. Tak, mamy telewizję, ale anteny są ukryte pod dachami ze względu na ochronę środowiska.
9. Co robimy zimą? – To samo co ludzie na kontynencie: czytamy książki z własnej biblioteki, mamy chór i przede wszystkim aż 115 przyjaciół i znajomych do odwiedzenia. Nie jesteśmy więc samotni.
10. 10. Problem jest tylko w tym, że nasza młodzież w wieku 13 lat musi opuścić wyspę i kontynuować naukę mieszkając w innej części Danii w internacie.
Opuszczając Danię ruszymy w stronę Karlskrony, miasta położonego na 33 wyspach. Szkierowe wybrzeże jest wyjątkowo urokliwe. Obowiązkowym punktem w Karlskronie jest słynna lodziarnia Glassiaren. W tym miejscu zapominamy o diecie i przyzwoitości i w spokoju ducha delektujemy się przepysznymi lodami.
Zostawiając za rufą Szwecję zaczniemy wracać do Polski. Będziemy chłonąć magię morza, spędzać długie godziny na rozmowach i planowaniu kolejnych rejsów. Wracając z rejsu będziemy bogatsi o wiedzę żeglarską, morskie doświadczenie i kilka ciekawych znajomości i wspomnienia, które zostaną z nami na zawsze.
Po więcej informacji zerknij w szczegóły trasy pod mapą.
Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć.
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek. Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty. Natomiast diety specjalne (wegańska, bezglutenowa itp.) wymagają wcześniejszej konsultacji z nami.
Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego.
Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy - to rejs właśnie dla Ciebie.
Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 70-90 godzin.
Na załogę czekamy w Świnoujściu, w Marinie Północnej, w sobotę od godziny 16:00. Jacht będzie gotowy do drogi i w pełni zaprowiantowany. Nie trzeba się zatem martwić o zakupy. Kapitan przeprowadzi podstawowe szkolenie żeglarskie, omówi plan rejsu i aktualną prognozę pogody, podzieli załogę na wachty i.... przyjdzie czas na decyzję. Wypływamy od razu czy zostajemy w Świnoujściu na wieczór integracyjny.
Piotr jest z Kubrykiem od czterech lat. W tym czasie zdobył olbrzymią sympatię osób z nim pływających i stał się kapitanem, do którego ludzie dostosowują swoje urlopy. Piotr ma ogromne doświadczenie żeglarskie. Jest świetnym nauczycielem i szkoleniowcem. To człowiek morza i gór. Idealne połączenie.
Żeglarstwo to moje hobby, pasja i zawód. Praktycznie na wodzie spędzam czas od połowy kwietnia do końca października. Jak tylko kończy się sezon zimowy, bez żalu odkładam narty i ruszam na wodę.
W wolnych chwilach chodzę po górach, jeżdżę na rowerze i oczywiście żegluję.
Nazwa: | Iduna |
---|---|
Typ: | Sun Odyssey 439 |
Rocznik: | 2013 |
Długość: | 13.34 m |
Szerokość: | 4.24 m |
Ilość kabin: | 4 |
---|---|
Ilość WC: | 2 |
Zanurzenie: | 1.60 m |
Żagle: | 93 m² |
Silnik: | 55 KM |
Na jachcie tego typu żeglujemy już drugi rok i cały czas jesteśmy pod wrażeniem, jak dobrze ta jednostka zachowuje się na Morzu Północnym. Kilkanaście rejsów potwierdziło, że jest do bardzo wygodny, wyjątkowo szybki, pływający ostro do wiatru i bezpieczny jacht. Zdecydowanie lepiej żeglujący niż nasze starsze Bavarie Cruiser 45.
Świetnie sprawdził się w sezonie 2017 na Morzu Północnym i został ulubionym jachtem załóg w naszej flocie.
Iduna to skandynawska bogini wiosny posiadająca moc zapewniania wiecznej młodości. Wierzymy, że właśnie takia będzie żegluga na naszym jachcie, pełna energii i wiosennego optymizmu.
Ożaglowanie tego jachtu składa się z rolowanej genuy oraz grota refowanego tradycyjnie z systemem lin sprowadzonych do kokpitu. Powierzchnia żegli to ponad 90 m². Jacht jest sztywny, żegluje ostro do wiatru i bardzo szybko.
Stacjonarny silnik Yanmar o mocy 55KM pozwala osiągnąć prędkość 4.5 węzła. Zbiornik paliwa o pojemności 200 litrów umożliwia przepłynięcie około 300 mil morskich. W trakcie pracy, silnik podgrzewa ciepłą wodę i ładuje akumulatory.
Wnętrze naszego Sun Odysseya 439 jest bardzo przytulne i wygodne. Biała tapicerka, jasne drewno i dużo przeszkleń czynią środek jachtu bardzo widnym i przyjaznym.
Do dyspozycji załogi są trzy dwuosobowe kabiny z płaskim łóżkiem oraz jedna kabina z kojami piętrowymi. Jacht wyposażony jest w dwie toalety morskie oraz dwa prysznice z ciepłą wodą. W mesie znajduje się kanapa i duży stół oraz kącik nawigacyjny. Kambuz jest funkcjonalny i obszerny i posiada wszystko co do gotowania jest niezbędne.
Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni. Rzeczy osobiste oraz zapasy prowiantu mieszczą się bez problemu w obszernych szafkach, bakistach i jaskółkach.
Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: miejsce na jachcie, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie.
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny.
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.