Szkolenia

Szkolenie JSTG00


1700 PLN

Jachtowy sternik morski

  • Termin: 27.04.2019 - 04.05.2019
  • Ilość dni: 7
  • Staż: wymagane minimum 150h
  • Miejsca wolne: 6
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0

  • Centrum szkoleniowe: Marina Gdańsk
  • Miejscowość: Gdańsk

Uczymy skutecznie i z pasją!

Prowadzenie jachtu balastowego po otwartym morzu to duża odpowiedzialność. Wymaga wiedzy, doświadczenia i umiejętności panowania nad jachtem. Tego nie da się nauczyć z książek. 

W trakcie bardzo intensywnego tygodniowego kursu przygotujemy Cię nie tylko do zdania egzaminu PZŻ, ale również do zdania tego ważniejszego egzaminu - w trakcie pierwszego samodzielnie prowadzonego rejsu. 

Przygotuj się proszę na trudny tydzień - dużo pracy w trakcie manewrów i równie sporo w trakcie wieczornych wykładów z teorii. 

 ▼▼ Kliknij w link pod mapą, aby zobaczyć szczegóły kursu! ▼▼

wyświetl szczegóły

Instruktor


Wojciech
Płachecki

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 72 lat
  • Stopień: kapitan jachtowy
  • Staż morski: 40.000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Dołączając do Kubryka pięć lat temu, Wojtek dał nam wsparcie olbrzymią wiedzą i doświadczeniem żeglarskim. Jest niezastąpionym nauczycielem, wprowadzającym w tajniki żeglarskiej wiedzy, kolejne pokolenia.  Załogi cenią go za profesjonalizm i poczucie bezpieczeństwa, które jest naturalnym elementem jego rejsów. Prywatnie, gdy nie żegluje, zajmuje się robotami szkutniczymi przy remoncie swojej żaglówki, i jak sam mówi, ten remont trwa i trawa.  Wojtek jest niezwykle skromnym człowiekiem, co przy jego bogatym doświadczeniu zarówno życiowym, jak i żeglarskim, jest wielką zaletą. Pływając z Wojtkiem nauczymy się bardzo dużo, i to nie tylko w tej oczywistej dla rejsu dziedzinie. 


O sobie

Żeglarstwo to moja wielka pasja. Doświadczenie żeglarskie zdobywałem przechodząc wszystkie kolejne stopnie żeglarskie. Jednakże na tym nie poprzestałem – w dalszym ciągu doskonalę swoje umiejętności i poszerzam wiedzę w tej dziedzinie. Szkolę początkujących żeglarzy na stopnie żeglarza jachtowego jak i jachtowego sternika morskiego. Uczestnicy rejsów prowadzonych przeze mnie doceniają moją stateczność oraz spokój, który zachowuję nawet podczas najtrudniejszych sytuacji. Co więcej znajduję wspólny język z osobami w każdym wieku, co sprawia, że na moich rejsach zawsze panuje przyjemna atmosfera.

Program

Przygotowując program naszego kursu na patent Jachtowego Sternika Morskiego braliśmy pod uwagę najważniejszą dla nas zasadę - nie zdobycie patentu jest najważniejsze, a przekazanie uczestnikom wystarczających umiejętności do bezpiecznego poprowadzenia samodzielnego rejsu. 

I w ten sposób przez ostatnie lata stale dopracowujemy i ulepszamy nasz autorski program szkoleniowy. Nie ukrywamy, że tydzień to bardzo mało czasu na przekazanie wszystkiego co przekazać byśmy Wam chcieli. Dlatego szkolenie jest bardzo intensywne i każdą chwilę wykorzystujemy na naukę manewrowania jachtem. W momentach, gdy nie manewrujemy, pracujemy nad teorią. I tak często do późnej nocy. 

 

Ramowy program szkolenia
Szkolenie złożone jest z części praktycznej oraz teoretycznej. Największy nacisk kładziemy na część praktyczną, obejmującą naukę sprawnego i bezpiecznego manewrowania jachtem na silniku w marinie oraz na żaglach na otwartej wodzie.

 

Ćwiczymy manewry na żaglach:

  • zwrot przez sztag i rufę
  • manewr "człowiek za burtą" wykonywany różnymi metodami
  • stawanie w dryf
  • refowanie żagli

 

Ćwiczymy manewry na silniku:

  • odejście i podejście do nabrzeża rożnymi sposobami
  • manewer "człowiek za burtą"
  • zacieśnianie cyrkulacji

 

Ćwiczymy w praktyce zagadnienia teoretyczne:

  • praca na mapie morskiej
  • zadania nawigacyjne obejmujące podstawy nawigacji terestrycznej i zliczeniowej
  • posługiwanie się pomocami nawigacyjnymi
  • planowanie i przygotowanie rejsu
  • planowanie i przygotowanie wejścia do portu
  • sposoby wzywania pomocy

 

Omawiamy zagadnienia teoretyczne:

  • eksploatacja i budowa jachtów morskich
  • oznakowanie nawigacyjne
  • podstawowe wiadomości o prądach i pływach
  • jachtowe urządzenia nawigacyjne
  • podstawy meteorologii
  • sygnalizacja i łączność
  • ratownictwo 
  • przygotowanie do sztormu i techniki sztormowania
  • przepisy
  • ratownictwo i pierwsza pomoc medyczna

Informacje

Do udziału w kursie zapraszamy każdego, kto chce przejść intensywne szkolenie żeglarskie. Nie mamy żadnych wstępnych wymagań. Natomiast, aby po kursie przystąpić do egzaminu, uczestnik musi  posiadać staż morski w minimalnej ilości 150 godzin. Staż dokumentowany jest opiniami z rejsu morskiego, które wydaje kapitan po rejsie. 

Egzamin zaplanowany jest na sobotę, od godziny 08:00. Czas trwania egzaminu (teoria i praktyka) to około 5 godzin. Po zdanym egzaminie uczestnik otrzymuje zaświadczenie, z którym samodzielnie występuje do PZŻ o wydanie patentu. Czas oczekiwania na patent to około jednego miesiąca. 

Miejsce szkolenia

Nasz kurs organizujemy na wodach Zatoki Gdańskiej, a zaczynamy w Marinie Gdańsk w Gdańsku, przy ulicy Szafarnia. Marina jest położona w samym centrum starego miasta, tuż przy słynnym statku Sołdek i na przeciwko Żurawia. 

Część praktyczną kursu, czyli manewrówkę na silniku i pod żaglami będziemy prowadzić w różnych portach Zatoki Gdańskiej. Manewry możemy ćwiczyć w Gdyni, Górkach Zachodnich, Jastarni lub Helu. Trenowanie manewrów w kilku marinach daje możliwość bardziej wszechstronnej nauki i lepszego opanowania jachtu. 

Po egzaminie wracamy do Mariny Gdańsk, gdzie zakończymu kurs.  

Jachtowy Sternik Morski w Gdańsku

Jacht

Bavaria Cruiser 37 (2018) - Pan Kubryk

Nazwa: Pan Kubryk
Typ: Bavaria Cruiser 37
Rocznik: 2018
Długość: 11.30 m
Szerokość: 3.67 m
Ilość kabin: 3
Ilość WC: 1
Zanurzenie: 1.95 m
Żagle: 65 m²
Silnik: 29 KM

Pan Kubryk to nasz nowiutki jacht odebrany w 2018 roku. Bavaria Cruiser 37 to najnowsza konstrukcja niemieckiej stoczni. Jacht zaprojektowany do szybkiej, komfortowej i bezpiecznej żeglugi, tak aby każdy na pokładzie czuł bezpośredni kontakt z morzem i żeglarskie emocje. Naszą jednostkę wyposażyliśmy zdecydowanie ponad standardowo - najnowsza elektronika nawigacyjna, dziobowy ster strumieniowy, ogrzewanie, teakowy pokład, nowoczesne żagle. Wszystko, aby zapewnić Wam to, co we współczesnym żeglarstwie turystycznym najlepsze.  

Zapraszamy na pokład Pana Kubryka! 

 

Bavaria Cruiser 37 ma bardzo nowocześnie i funkcjonalnie rozwiązane wnętrze. Jasne kolory, masa światła i zaskakująco dużo przestrzeni - to pierwsze wrażenia po wejściu pod pokład. Mamy tutaj trzy dwuosobowe kabiny z płaskim łóżkiem i dwie pojedyncze koje w mesie.  Jedna łazienka z prysznicem oraz elektryczną toaletą. Funkcjonalny kambuz z kuchenką gazową, piekarnikiem, lodówką i kuchenką mikrofalową. Mesa z dużym stołem z rozkładanymi dwoma skrzydłami pomieści całą załogę.  

Do Waszej dyspozycji są też oczywiście ciepłe kołdry i poduszki, świeża pościel i profesjonalne sztormiaki morskie. 

 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS z mapami elektronicznymi w kokpicie, AIS, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC, dziobowy ster strumieniowy
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, pneumatyczna tratwa ratunkowa, radio VHF z DSC, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, lodówka, grill elektryczny, czajnik elektryczny, toaleta morska, prysznic z ciepłą wodą, radio z CD, ogrzewanie Webasto, świeża pościel, sztormiaki morskie

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty kursu: miejsce na jachcie, realizacja programu szkoleniowego, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie NNW (5.000 PLN).  
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Zapewniamy niezmienność ceny. 
Gwarantujemy, że kurs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników. 
Egzamin i wydanie patentu nie jest wliczone w cenę kursu. Opłata za egzamin to 350 PLN, płatne gotówką na miejscu, w dniu egzaminu.


sprawdź szczegóły płatności