Prowadzenie jachtu balastowego po otwartym morzu to duża odpowiedzialność. Wymaga wiedzy, doświadczenia i umiejętności panowania nad jachtem. Tego nie da się nauczyć z książek.
W trakcie bardzo intensywnego tygodniowego kursu przygotujemy Cię nie tylko do zdania egzaminu PZŻ, ale również do zdania tego ważniejszego egzaminu - w trakcie pierwszego samodzielnie prowadzonego rejsu.
Przygotuj się proszę na trudny tydzień - dużo pracy w trakcie manewrów i równie sporo w trakcie wieczornych wykładów z teorii.
▼▼ Kliknij w link pod mapą, aby zobaczyć szczegóły kursu! ▼▼
Witek związany jest z Kubrykiem od wielu lat. Jako kapitan jest z nami od 6 lat. Nieustannie nas inspiruje i motywuje do coraz lepszej pracy. Niezwykle szarmancki, emanuje olbrzymią kulturą osobistą i ciepłem, które sprawiają, że czas spędzony w jego towarzystwie jest niezwykle cenny i wyjątkowy. Pływając na słynnym jachcie Czarny Diament, dotarł do najdalszych zakątków naszego globu i przywiózł stamtąd piękne wspomnienia, olbrzymie doświadczenie i wiedzę. Dotychczas na morzu spędził 10 273 godziny. Gdy nie żegluje podróżuje i rozbudza pasję w swoich wnukach. Jego niezwykle ciekawe historie ubarwią i wspaniale wypełnią godziny spędzone na rejsie. Załogi cenią Witka za jego szeroką wiedzę, nie tylko żeglarską, ale też i olbrzymie poczucie humoru. To człowiek pełen optymizmu z którym czas na jachcie zawsze należy do tych najlepszych.
Mam trzy pasje – żeglarstwo, narty i podróże. Żegluję od dzieciństwa, na Cadecie później Finnie, a od 1967 na morzu, na wielu akwenach. Czytając o Wagnerze, Bohomolcu, rejsach Śmiałego marzyłem o dalekich oceanicznych wyprawach. Udało się! Spełniłem dziecięce marzenia i przez 17 miesięcy żeglowałem na Czarnym Diamencie. Był to rejs z Gdańska przez Atlantyk na Karaiby, a następnie przez Kanał Panamski na wyspy południowego Pacyfiku do Nowej Zelandii. Kapitan Jurek Radomski dał dodatkową satysfakcją powierzając mi na większości tej trasy funkcję kapitana tego wspaniałego jachtu. W drugiej pasji – podróże – też czuję się spełniony. Łącznie odwiedziłem poza Antarktydą wszystkie kontynenty, a na nich 68 państw.
W żeglarstwie przykładam duża wagę do dobrej praktyki morskiej, bezpieczeństwa załogi i jachtu oraz dobrej atmosfery.
Przygotowując program naszego kursu na patent Jachtowego Sternika Morskiego braliśmy pod uwagę najważniejszą dla nas zasadę - nie zdobycie patentu jest najważniejsze, a przekazanie uczestnikom wystarczających umiejętności do bezpiecznego poprowadzenia samodzielnego rejsu.
I w ten sposób przez ostatnie lata stale dopracowujemy i ulepszamy nasz autorski program szkoleniowy. Nie ukrywamy, że tydzień to bardzo mało czasu na przekazanie wszystkiego co przekazać byśmy Wam chcieli. Dlatego szkolenie jest bardzo intensywne i każdą chwilę wykorzystujemy na naukę manewrowania jachtem. W momentach, gdy nie manewrujemy, pracujemy nad teorią. I tak często do późnej nocy.
Ramowy program szkolenia
Szkolenie złożone jest z części praktycznej oraz teoretycznej. Największy nacisk kładziemy na część praktyczną, obejmującą naukę sprawnego i bezpiecznego manewrowania jachtem na silniku w marinie oraz na żaglach na otwartej wodzie.
Ćwiczymy manewry na żaglach:
Ćwiczymy manewry na silniku:
Ćwiczymy w praktyce zagadnienia teoretyczne:
Omawiamy zagadnienia teoretyczne:
Do udziału w kursie zapraszamy każdego, kto chce przejść intensywne szkolenie żeglarskie. Nie mamy żadnych wstępnych wymagań. Natomiast, aby po kursie przystąpić do egzaminu, uczestnik musi posiadać staż morski w minimalnej ilości 150 godzin. Staż dokumentowany jest opiniami z rejsu morskiego, które wydaje kapitan po rejsie.
Egzamin zaplanowany jest na sobotę, od godziny 08:00. Czas trwania egzaminu (teoria i praktyka) to około 5 godzin. Po zdanym egzaminie uczestnik otrzymuje zaświadczenie, z którym samodzielnie występuje do PZŻ o wydanie patentu. Czas oczekiwania na patent to około jednego miesiąca.
Nasz kurs organizujemy na wodach Zatoki Gdańskiej, a zaczynamy w Marinie Gdańsk w Gdańsku, przy ulicy Szafarnia. Marina jest położona w samym centrum starego miasta, tuż przy słynnym statku Sołdek i na przeciwko Żurawia.
Część praktyczną kursu, czyli manewrówkę na silniku i pod żaglami będziemy prowadzić głównie w Gdańsku. W trakcie kursu wypłyniemy również na wody Zatoki Gdańskiej i odwiedzimy Gdynię i Hel. Trenowanie manewrów w kilku marinach daje możliwość bardziej wszechstronnej nauki i lepszego opanowania jachtu.
Po egzaminie wracamy do Mariny Gdańsk, gdzie zakończymu kurs.
Nazwa: | Pan Kubryk |
---|---|
Typ: | Bavaria Cruiser 37 |
Rocznik: | 2018 |
Długość: | 11.30 m |
Szerokość: | 3.67 m |
Ilość kabin: | 3 |
---|---|
Ilość WC: | 1 |
Zanurzenie: | 1.95 m |
Żagle: | 65 m² |
Silnik: | 29 KM |
Pan Kubryk to nasz nowiutki jacht, odebrany w 2018 roku. Ponieważ jesteśmy jego właścicielem, jest on dla nas klejnotem w koronie kubrykowej floty. Bavaria Cruiser 37 to nowa konstrukcja niemieckiej stoczni. Jacht zaprojektowany do szybkiej, komfortowej i bezpiecznej żeglugi, tak aby każdy na pokładzie czuł bezpośredni kontakt z morzem i żeglarskie emocje. Pana Kubryka wyposażyliśmy zdecydowanie ponad standardowo. Najnowsza elektronika nawigacyjna firmy Garmin, dziobowy ster strumieniowy, ogrzewanie Webasto, teakowy kokpit, nowoczesne rolowane żagle. Wszystko, aby zapewnić Wam to, co we współczesnym żeglarstwie turystycznym najlepsze. W sezonie 2019 i 2020 Pan Kubryk udowodnił jak świetnie sprawdza się na naszych bałtyckich rejsach i szkoleniach. Jesteśmy dumni z tego jachtu!
Zapraszamy na pokład Pana Kubryka!
Wnętrze naszej Bavarii Cruiser 37 jest bardzo nowocześnie i funkcjonalnie rozwiązane. Duża ilość światła, wpadająca do wnętrza jachtu przez liczne skylighty wraz z jasnym kolorem drewna i tapicerki tworzy przytulną i komfortową przestrzeń. Pod pokładem znajdują się trzy dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem i dwie pojedyncze koje w mesie. Łazienka z prysznicem z ciepłą wodą oraz morską toaletą. Funkcjonalny kambuz z dwupalnikową kuchenką gazową, piekarnikiem, lodówką i zestawem naczyń i przyborów kuchennych nawet dla zaawansowanych kucharzy.
Mesa z dużym stołem z rozkładanymi dwoma skrzydłami pomieści całą załogę. W kabinach i w mesie znajdują się liczne szafki, schowki, bakisty i jaskółki. Nie ma problemu z pomieszczeniem rzeczy osobistych i prowiantu na cały rejs.
Aby żeglowanie było jeszcze bardziej wygodne, do Waszej dyspozycji są też ciepłe kołdry i poduszki oraz świeża pościel. Osoby, które nie mają swojego sprzętu mogą skorzystać ze sztormiaków znajdujących się na wyposażeniu jachtu. Są to sztormiaki Tribord 500 w rozmiarach od M do XL, składające się z kurtki i spodni.
Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty kursu: miejsce na jachcie, realizacja programu szkoleniowego, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie NNW (5.000 PLN).
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Zapewniamy niezmienność ceny.
Gwarantujemy, że kurs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.
Egzamin i wydanie patentu nie jest wliczone w cenę kursu. Opłata za egzamin to 350 PLN, płatne gotówką na miejscu, w dniu egzaminu.