Rejsy

Rejs PK13


1473 PLN

1550 PLN

Kalmarsund i Olandia

  • Termin: 26.09.2020 - 03.10.2020
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 60-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 6
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Gdańsk Grönhögen Kalmar Borgholm Gdańsk

Plan rejsu

Pomimo faktu, że to już trzeci rejs w tym sezonie na tej trasie, i tak nie możemy się doczekać. Kalmarsund, czyli cieśnina między wyspą Olandia, a wybrzeżem Szwecji, jest jednym z naszych ulubionych zakątków centralnego Bałtyku. Ale, żeby tam dopłynąć musimy pokonać cały Bałtyk. To około 130 mil morskich żeglugi non stop. Czyli, przy dobrych wiatrach, półtorej doby w morzu. Gdy tylko za rufą znikną ostatnie zarysy mierzei helskiej, życie na jachcie wpada w utarty i dobrze znany żeglarzom rytm. Czas odmierzamy czterogodzinnymi wachtami na pokładzie. Log leniwie nakręca milę za milą. Właśnie ten moment kochamy w morskim pływaniu najbardziej. 

Rejs Bałtyk 2020

Po drugiej stronie Bałtyku pierwsze co pojawi się na horyzoncie to zarys południowego krańca wyspy Olandia i charakterystyczna latarnia morska Långe Jan. Tuż za nią chowa się maleńki, uroczy porcik Grönhögen. Zmieści się tu dosłownie kilka jachtów. Na brzegu są toalety, gorący prysznic, a w odległości kilkuset metrów spokojna wioska z małym sklepem. Dla osób będących tu pierwszy raz fascynujący jest sposób, w jaki mieszkańcy sprzedają swoje warzywa, owoce i przetwory. Warto to zobaczyć na własne oczy. 

Po krótkiej regeneracji sił ruszymy wgłąb Kalmarsundu. Im dalej na północ, tym cieśnina robi się coraz ciaśniejsza. W jej najwęższym miejscu kryje się Kalmar. Średniej wielkości miasto, z bardzo ciekawym warownym zamkiem i uroczym starym miastem. 

Rejs Bałtyk 2020

Żeglując dalej dotrzemy do Borgholmu. Choć nazwa podobna do duńskiej wyspy, Borgholm jest spokojnym miasteczkiem ze wspaniałą mariną. W cenie postoju można skorzystać z basenu i sauny. A tego właśnie trzeba strudzonym żeglarzom! 

Jeżeli pogoda będzie doskonała, a załoga pełna zapału i sił - do Gdańska możemy wrócić opływając Olandię od północy. To spore nadłożenie drogi, zatem wszystko będzie zależało od prognoz i pozostałego do dyspozycji czasu. Jeżeli wariant północny odpadnie, droga powrotna przez Kalmarsund również będzie ciekawa, zarówno żeglarsko jak i turystycznie. 

Rejsy po Bałtyku

Jak każdy nasz rejs po Bałtyku, tak i ten będzie doskonałym połączeniem szkolenia żeglarskiego, pięknych krajobrazowo i turystycznie miejsc oraz mnóstwa prawdziwych, żeglarskich emocji. 

Już dziś zapisz się do naszej załogi i daj sobie szansę zakochania się w Bałtyku!  

Zbiórka i rozpoczęcie rejsu

Rejs rozpoczynamy w sercu starego miasta w Gdańsku.  O godzinie 16:00 czekamy na Ciebie w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia. Dojazd z dworca PKP zajmuje kilkanaście minut. Jeżeli przyjedziesz samochodem, możesz zostawić go na pobliskich parkingach strzeżonych, np. przy ul. Kurza 1 lub Angielska Grobla 19.  
Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki. Wypływamy w niedzielę rano lub - o ile warunki pozwalają - w sobotę wieczorem na Hel. 

 

Staż i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty 
(również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-90 godzin, w zależności od pogody i  intensywności rejsu. 

 

PYSZNE WYŻYWIENIE

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. 
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu. 

Kapitan


Mateusz
Mroczek

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 41 lat
  • Stopień: kapitan jachtowy
  • Staż morski: 50000Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Mateusz z Kubrykiem związany jest od wielu lat, co nas bardzo cieszy i napawa niemałą dumą, że mamy w zespole tak doświadczonego kapitana.  Żeglarskie szlify zdobywał jako etatowy kapitan i/lub członek załogi na większości legend polskiego żeglarstwa, w tym na "Copernicusie", „Śmiałym”, „Panoramie”, "Gedanii", "Kapitanie Głowackim" i „Zawiszy Czarnym”.  Mateusz to idealne połączenie wiedzy, doświadczenia, profesjonalizmu i niezwykle interesującej osobowości.  Dlatego takie opinie naszych Klientów w ogóle nas nie dziwią:)

"Kapitan jest świetny. Bardzo dba o atmosferę, dobór portów, pyta o oczekiwania, dba o naukę, jeśli ktoś chce się czegoś nauczyć. Wytłumaczy i w praktyce można przećwiczyć nabytą wiedzę. Zawsze był do dyspozycji. Pływałem z wieloma kapitanami i do Mateusza nie dorastają. Spokojem, doświadczeniem, cierpliwością."  Paweł Ławniczek

"Mateusz jest świetnym sternikiem i dowódcą. Na jachcie czuliśmy się bezpieczni, załoga się szybko zgrała". Filip Leśniak

"Mateusz Mroczek jest na 6+ w skali od 1 do 5. Dba o to, by było bezpiecznie, ale daje zarazem możliwość uzyskania doświadczenia. W każdej chwili odpowiadał na każde pytanie (a załogą byliśmy dociekliwą – 3 sterników i żeglarz, nastawieni na szkoleniowy charakter rejsu), dzielił się doświadczeniem. Towarzysko też rewelacja. Krótko mówiąc, gdy uda mi się w przyszłym roku z Państwem znów wybrać na morze (a ten rejs upewnił mnie, że chcę) to musi to być „pod Mateuszem”. Sławomir Michałowski

Posiadane przez Mateusza uprawnienia: kapitan jachtowy i motorowodny, instruktor żeglarstwa.

Jeżeli cenisz sobie doskonałą atmosferę połączoną z porządną dawką profesjonalnej wiedzy, to rejs z Mateuszem będzie doskonałym wyborem. 

 

 


O sobie

Ekonomista z wykształcenia, tłumacz z zawodu, żeglarz z zamiłowania. Od ponad 20 lat prowadzę rejsy po różnych akwenach, w tym m.in. obozy żeglarskie dla młodzieży na morzu. Wolny zawód pozwala mi pływać średnio trzy miesiące w roku.

Na pokładzie jestem zwolennikiem bardzo krótkich zasad: (i) ma być bezpiecznie, (ii) ma być miło. Do tego wychodzę z założenia, że to ja jestem dla Was - po to, by pokazać Wam, jak piękne jest żeglarstwo, i ile frajdy można czerpać z nauki. Dlatego też pytać, pytać i jeszcze raz pytać :-).

Jeśli chodzi o sposób pływania, to preferuję tak zwaną "metodę czterech kaw". Codziennie. Każda w innym porcie :-). Najlepiej, aby były to małe, dzikie, niezadeptane zakątki. 

Zapraszam na rejs ze mną.  

Jacht

Bavaria Cruiser 37 (2018) - Pan Kubryk

Nazwa: Pan Kubryk
Typ: Bavaria Cruiser 37
Rocznik: 2018
Długość: 11.30 m
Szerokość: 3.67 m
Ilość kabin: 3
Ilość WC: 1
Zanurzenie: 1.95 m
Żagle: 65 m²
Silnik: 29 KM

Pan Kubryk to nasz nowiutki jacht, odebrany w 2018 roku. Ponieważ jesteśmy jego właścicielem, jest on dla nas klejnotem w koronie kubrykowej floty. Bavaria Cruiser 37 to nowa konstrukcja niemieckiej stoczni. Jacht zaprojektowany do szybkiej, komfortowej i bezpiecznej żeglugi, tak aby każdy na pokładzie czuł bezpośredni kontakt z morzem i żeglarskie emocje. Pana Kubryka wyposażyliśmy zdecydowanie ponad standardowo. Najnowsza elektronika nawigacyjna firmy Garmin, dziobowy ster strumieniowy, ogrzewanie Webasto, teakowy kokpit, nowoczesne rolowane żagle. Wszystko, aby zapewnić Wam to, co we współczesnym żeglarstwie turystycznym najlepsze. W sezonie 2019 i 2020 Pan Kubryk udowodnił jak świetnie sprawdza się na naszych bałtyckich rejsach i szkoleniach. Jesteśmy dumni z tego jachtu!  

Zapraszamy na pokład Pana Kubryka! 

 

Wnętrze naszej Bavarii Cruiser 37 jest bardzo nowocześnie i funkcjonalnie rozwiązane. Duża ilość światła, wpadająca do wnętrza jachtu przez liczne skylighty wraz z jasnym kolorem drewna i tapicerki tworzy przytulną i komfortową przestrzeń. Pod pokładem znajdują się trzy dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem i dwie pojedyncze koje w mesie.  Łazienka z prysznicem z ciepłą wodą oraz morską toaletą. Funkcjonalny kambuz z dwupalnikową kuchenką gazową, piekarnikiem, lodówką i zestawem naczyń i przyborów kuchennych nawet dla zaawansowanych kucharzy.

Bavaria Cruiser 37 Pan Kubryk


Mesa z dużym stołem z rozkładanymi dwoma skrzydłami pomieści całą załogę. W kabinach i w mesie znajdują się liczne szafki, schowki, bakisty i jaskółki. Nie ma problemu z pomieszczeniem rzeczy osobistych i prowiantu na cały rejs.   

Aby żeglowanie było jeszcze bardziej wygodne, do Waszej dyspozycji są też ciepłe kołdry i poduszki oraz świeża pościel. Osoby, które nie mają swojego sprzętu mogą skorzystać ze sztormiaków znajdujących się na wyposażeniu jachtu. Są to sztormiaki Tribord 500 w rozmiarach od M do XL, składające się z kurtki i spodni.  

Bavaria Cruiser 37 Pan Kubryk

Bavaria Pan Kubryk

 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: Garmin GPS z mapami elektronicznymi w kokpicie, odbiornik AIS, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, log, sonda, wiatromierz, radio Garmin VHF z DSC, dziobowy ster strumieniowy
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, pneumatyczna tratwa ratunkowa (8 osób), radio Garmin VHF z DSC, przenośne radio VHF, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy, boja MOB
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, lodówka, grill elektryczny, czajnik elektryczny, kawiarka, toaleta morska, prysznic z ciepłą wodą, radio z USB, ogrzewanie Webasto, świeża pościel, sztormiaki morskie

Rejs morski w pierwszej klasie


Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Płyniemy na nowym jachcie z rocznika 2018. A ponadto ograniczamy liczbę uczestników do 6 osób. Czyli wszyscy śpią w dwuosobowych kabinach. Tylko skipper śpi w mesie. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500, minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej. 


sprawdź szczegóły płatności