Rejsy

Rejs DM06


1321 PLN

1390 PLN

Przez Sund i Kattegat

  • Termin: 09.06.2018 - 16.06.2018
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 70-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 6
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 1
Świnoujście Kopenhaga Helsingør Anholt Falsterbo Świnoujście

Sund, Kattegat i zagubiona wyspa...

Bałtyk jest tak ciekawy i różnorodny, że rejsy morskie mogą mieć za każdym razem inną trasę. Teraz postanowiliśmy ominąć Bornholm i pożeglować dalej na północ - w stronę Kattegatu i zagubionej na jego środku wysepki Anholt. W takich małych skrawkach lądu, zamieszkałych przez kilkadziesiąt osób jest coś tajemniczego i niezwykłego. Bardzo lubimy odwiedzać takie miejsca. 

Wcześniej jednak będzie wszystkiego po trochu: gwarna Kopenhaga, trudny nawigacyjnie Sund, zabytkowy zamek Hamleta i dużo żeglarskiej frajdy! 

Nie zwlekaj i rezerwuj miejsce w naszej załodze! Więcej informacji o trasie znajdziesz w linku pod mapą. 

 

Jak zaczynamy?

Na załogę czekamy w Świnoujściu, w Marinie Północnej, w sobotę od godziny 16:00. Jacht będzie gotowy do drogi i w pełni zaprowiantowany. Nie trzeba się zatem martwić o zakupy. Kapitan przeprowadzi podstawowe szkolenie żeglarskie, omówi plan rejsu i aktualną prognozę pogody, podzieli załogę na wachty i.... przyjdzie czas na decyzję. Wypływamy od razu czy zostajemy w Świnoujściu na wieczór integracyjny. 

 

 

Plan rejsu morskiego

Jeżeli tylko pozwoli nam pogoda, do Kopenhagi chcielibyśmy dopłynąć bez przystanków po drodze. Pierwsze 130 mil morskich rejsu pozwala dotrzeć się załodze, poczuć prozę żeglarskiego życia, zakosztować pierwszych nocnych wacht. To jest to, co żeglarze lubią najbardziej. 

Gwarna Kopenhaga jest wspaniałą nagrodą za trudy żeglugi. Można tu odpocząć lub wręcz odwrotnie. Poświęcić cały czas na intensywne zwiedzanie i czerpanie z atrakcji miasta. A zapewniamy, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. 

Po opuszczeniu stolicy Danii płyniemy do Helsingoru. Niewielkiego miasta na końcu cieśniny Sund. Przepływamy tuż obok malowniczego zamku Kronborg, który był tłem dramatu Szekspira- Hamlet. Zamek zamkiem, ale aby tu dopłynąć musimy bardzo uważać w Sundzie. Ogromny ruch statków handlowych, wąski tor wodny i często tu występujące prądy wiatrowe - to wszystko jest doskonałym poligonem treningowym. 

Po wyjściu na otwarte wody Kattegatu lecimy w stronę samotnej wysepki Anholt. Niby nie ma tu nic oprócz spokoju, widoków i pięknego zachodu słońca. Ale my przecież właśnie po to tutaj płyniemy! 

W drodze powrotnej przepłyniemy pod gigantycznym mostem łączącym Danię ze Szwecją oraz przejdziemy kanał Falsterbo - to również bardzo ciekawe żeglarskie doświadczenie. 

Podsumowując - będzie dużo pływania, ciekawe postoje w portach, spore wyzwania nawigacyjne i duża dawka szkolenia. Jeżeli chcesz aktywnie żeglować i dużo się nauczyć - dołącz do naszej załogi. 

 

 

Staż i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty i odpowiadają za prowadzenie jachtu. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać minimum 60-90 godzin. 

 

 

Kapitan


Wojciech
Płachecki

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 77 lat
  • Stopień: kapitan jachtowy
  • Staż morski: 40.000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Dołączając do Kubryka pięć lat temu, Wojtek dał nam wsparcie olbrzymią wiedzą i doświadczeniem żeglarskim. Jest niezastąpionym nauczycielem, wprowadzającym w tajniki żeglarskiej wiedzy, kolejne pokolenia.  Załogi cenią go za profesjonalizm i poczucie bezpieczeństwa, które jest naturalnym elementem jego rejsów. Prywatnie, gdy nie żegluje, zajmuje się robotami szkutniczymi przy remoncie swojej żaglówki, i jak sam mówi, ten remont trwa i trawa.  Wojtek jest niezwykle skromnym człowiekiem, co przy jego bogatym doświadczeniu zarówno życiowym, jak i żeglarskim, jest wielką zaletą. Pływając z Wojtkiem nauczymy się bardzo dużo, i to nie tylko w tej oczywistej dla rejsu dziedzinie. 


O sobie

Żeglarstwo to moja wielka pasja. Doświadczenie żeglarskie zdobywałem przechodząc wszystkie kolejne stopnie żeglarskie. Jednakże na tym nie poprzestałem – w dalszym ciągu doskonalę swoje umiejętności i poszerzam wiedzę w tej dziedzinie. Szkolę początkujących żeglarzy na stopnie żeglarza jachtowego jak i jachtowego sternika morskiego. Uczestnicy rejsów prowadzonych przeze mnie doceniają moją stateczność oraz spokój, który zachowuję nawet podczas najtrudniejszych sytuacji. Co więcej znajduję wspólny język z osobami w każdym wieku, co sprawia, że na moich rejsach zawsze panuje przyjemna atmosfera.

Jacht

Bavaria 38 cruiser (2008) - Duch Morza

Nazwa: Duch Morza
Typ: Bavaria 38 cruiser
Rocznik: 2008
Długość: 11.56 m
Szerokość: 3.82 m
Ilość kabin: 3
Ilość WC: 1
Zanurzenie: 1.55 m
Żagle: 70 m²
Silnik: 40 KM

Ten jacht idealnie nadaje się do spokojnego żeglowania po wodach Bałtyku. Trzy wygodne kabiny, obszerna i jasna mesa, duży i dobrze wyposażony kambuz oraz toaleta z prysznicem zapewniają komfort. Dobre i duże żagle gwarantują żeglarskie emocje, a mocny silnik pomoże w osiągnięciu każdego celu w trakcie flauty. 

Nasz jacht wyposażyliśmy we wszystko, co żeglarzowi może być potrzebne w trakcie bałtyckiego rejsu. Do Waszej dyspozycji są również ciepłe kołdry, poduszki, świeża pościel oraz możliwość korzystania z profesjonalnych sztormiaków morskich. 

Zapraszamy na pokład Ducha Morza! 

 

Żagle

Jacht wyposażony jest w komplet sprawnych i mocnych żagli. Genua o powierzchni 40 m² rolowana jest na sztywnym sztagu. Grot refowany jest tradycyjnie, choć wszystkie liny sprowadzone są do kokpitu. Duch pływa dzielnie i szybko, a pod pełnymi żaglami dostarcza ogromnych żeglarskich emocji! 

Silnik

Gdyby dopadła nas flauta, stacjonarny silnik Volvo-Penta o mocy 40KM pozwala osiągnąć prędkość 4.5 węzła. Zbiornik paliwa o pojemności 120 litrów umożliwia przepłynięcie około 300 mil morskich. A dodatkowo silnik podgrzewa ciepłą wodę w prysznicu i kambuzie. 

 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, radar, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, pneumatyczna tratwa ratunkowa, radio VHF z DSC, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, kuchenka mikrofalowa, lodówka, grill elektryczny, czajnik elektryczny, toaleta morska, prysznic z ciepłą wodą, radio z CD, telewizor LCD, ogrzewanie Webasto, świeża pościel, sztormiaki morskie
 

Wnętrze

Wnętrze Bavarii 38 cruiser składaja się z trzech dwuosobowych kabin, mesy (salonu), kambuza (kuchni), łazienki z prysznicem i toaletą oraz stanowiska nawigacyjnego.

Całość jest wyposażona w sposób bardzo komfortowy. Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni. Zadbaliśmy o system nagłośnienia stereo wraz z odtwarzaczem CD, MP3 i radiem. Na jachcie znajdziecie również  telewizor LCD. Stworzyliśmy bibliotekę muzyczną jak i filmową o tematyce żeglarskiej i nie tylko. Każdy na pewno znajdzie w niej coś dla siebie. W łazience oprócz toalety i umywalki znajduje się prysznic z ciepłą wodą. Aby zwiększyć autonomię jachtu na morzu, dodatkowo zostały wbudowane zbiorniki z wodą słodką (210+150 l). Kuchnia wyposażona jest w mikrofalówkę, dwupalnikową kuchenkę gazową i piekarnik.




 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: miejsce na jachcie, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie KL i NNW w wersji minimalnej (KL 10.000 EUR, NNW 2.500 EUR). 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników. 


sprawdź szczegóły płatności