Żeglowanie po Morzu Północnym w środku lata ma same zalety. Pogoda jest tu ładniejsza niż na Bałtyku. Fale są dłuższe i łagodniejsze. Prądy i pływy zwiększają atrakcyjność rejsu i pozwalają w praktyczny sposób opanować nawigację pływową. A Den Helder, Helgoland czy Amsterdam dopełniają obraz idealnego rejsu.
Jeżeli lubisz intensywne pływanie, długie przeloty, ciekawe porty i interesujesz się nawigacją - jest to rejs stworzony właśnie dla Ciebie. Rezerwuj miejsce i płyń z nami!
Zerknij w szczegóły rejsu w linku pod mapą.
Rejs rozpoczynamy od spotkania na dworcu kolejowym Szczecin Główny w sobotę 21.07.2018 r. o godzinie 23:30. Tutaj czekać będzie wygodny mikrobus, którym cała załoga przejedzie do mariny w Esbjerg w Danii. Podróż zabierze około 8 godzin.
W Esbjergu czekać będzie gotowy do drogi jacht. Wystarczy zapakować na niego przywieziony busem prowiant i rzeczy osobiste, przejść przeszkolenie pod okiem kapitana i przygotować się do wypłynięcia. Ruszamy w morze!
Opis planu rejsu
Do Amsterdamu przypłyniemy w sobotę rano, aby mieć czas na poznanie atrakcji tego niezwykłego miasta. W niedzielę wcześnie rano przyjedzie nowa załoga. Przez kilka godzin jesteśmy razem - nowa i stara załoga. To wymaga odrobiny tolerancji i współdziałania. Oni się szykują do swojej przygody, a my pakujemy do domu.
W niedzielę, 29.07.2018 r. około godziny 12:00 mikrobus ze starą załogą wyjedzie w podróż do Szczecina. Na dworzec kolejowy dotrze przed 21:00. I tutaj definitywnie zakończymy rejs.
Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy i odbywa się w całości na wodach pływowych. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty i odpowiadają za prowadzenie jachtu. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Co ważne, w trakcie rejsu, zainteresowani będą mogli poćwiczyć nawigację na pływach.
Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy - to rejs właśnie dla Ciebie.
Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać minimum 90-110 godzin stażu morskiego na akwenie pływowym.
Nazwa: | Iduna |
---|---|
Typ: | Sun Odyssey 439 |
Rocznik: | 2013 |
Długość: | 13.34 m |
Szerokość: | 4.24 m |
Ilość kabin: | 4 |
---|---|
Ilość WC: | 2 |
Zanurzenie: | 1.60 m |
Żagle: | 93 m² |
Silnik: | 55 KM |
Na jachcie tego typu żeglujemy już drugi rok i cały czas jesteśmy pod wrażeniem, jak dobrze ta jednostka zachowuje się na Morzu Północnym. Kilkanaście rejsów potwierdziło, że jest do bardzo wygodny, wyjątkowo szybki, pływający ostro do wiatru i bezpieczny jacht. Zdecydowanie lepiej żeglujący niż nasze starsze Bavarie Cruiser 45.
Świetnie sprawdził się w sezonie 2017 na Morzu Północnym i został ulubionym jachtem załóg w naszej flocie.
Iduna to skandynawska bogini wiosny posiadająca moc zapewniania wiecznej młodości. Wierzymy, że właśnie takia będzie żegluga na naszym jachcie, pełna energii i wiosennego optymizmu.
Ożaglowanie tego jachtu składa się z rolowanej genuy oraz grota refowanego tradycyjnie z systemem lin sprowadzonych do kokpitu. Powierzchnia żegli to ponad 90 m². Jacht jest sztywny, żegluje ostro do wiatru i bardzo szybko.
Stacjonarny silnik Yanmar o mocy 55KM pozwala osiągnąć prędkość 4.5 węzła. Zbiornik paliwa o pojemności 200 litrów umożliwia przepłynięcie około 300 mil morskich. W trakcie pracy, silnik podgrzewa ciepłą wodę i ładuje akumulatory.
Wnętrze naszego Sun Odysseya 439 jest bardzo przytulne i wygodne. Biała tapicerka, jasne drewno i dużo przeszkleń czynią środek jachtu bardzo widnym i przyjaznym.
Do dyspozycji załogi są trzy dwuosobowe kabiny z płaskim łóżkiem oraz jedna kabina z kojami piętrowymi. Jacht wyposażony jest w dwie toalety morskie oraz dwa prysznice z ciepłą wodą. W mesie znajduje się kanapa i duży stół oraz kącik nawigacyjny. Kambuz jest funkcjonalny i obszerny i posiada wszystko co do gotowania jest niezbędne.
Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni. Rzeczy osobiste oraz zapasy prowiantu mieszczą się bez problemu w obszernych szafkach, bakistach i jaskółkach.
Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: przejazd mikrobusem ze Szczecina do Esbjerg, powrót z Amsterdamu do Szczecina, miejsce na jachcie, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie KL i NNW w wersji minimalnej (KL 10.000 EUR, NNW 2.500 EUR).
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny.
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.