Aby uczciwie przerobić cały materiał teoretyczny i przećwiczyć wszystkie wymagane manewry w trakcie tygodniowego kursu, musimy pracować bardzo intensywnie. Obiecujemy bardzo dużą dawkę manewrowania jachtem na silniku w marinie, naukę podstawowych manewrów na żaglach oraz przerobienie najważniejszych elementów teorii. Zajęcia od rana do wieczora. Krew, pot i łzy.
Krew - symboliczną. Pot - jak najbardziej prawdziwy. A łzy tylko ze szczęścia po zdanym egzaminie.
Zarezerwuj wraz ze szkoleniem egzamin na Jachtowego Sternika Morskiego, a otrzymasz od nas podręcznik Żeglarz jachtowy i jachtowy sternik morski (Almapress, 2017, wydanie 25) gratis! Książkę wyślemy pod wskazany adres w Polsce.
Gorąco polecamy ten podręcznik w trakcie przygotowań teoretycznych do kursu i egzaminu.
Spotykamy się w Świnoujściu w Marinie Północnej o godzinie 16:00. Tutaj będzie czekał zaprowiantowany i przygotowany do żeglugi jacht Duch Morza. Po zapoznaniu się z jachtem i rozpakowaniu rzeczy osobistych będziemy gotowi do rozpoczęcia szkolenia.
Typowy dzień kursu zaczynamy wcześnie rano szybkim śniadaniem i omówieniem planu na dziś. Wypływamy na wodę i do przerwy obiadowej ćwiczymy manewry na żaglach i na silniku. To najważniejsze elementy naszego szkolenia, dlatego pływania będzie bardzo dużo.
Przerwa obiadowa trwa około 1.5 godziny i pozwala zregenerować siły przed kolejną porcją manewrówki. Po obiedzie spędzimy jeszcze 2-3 godziny na wodzie. A wieczorem czas zabrać się za teorię i praktyczne ćwiczenia z nawigacji i locji. Każdego dnia instruktor przeprowadzi wykład teoretyczny i ćwiczenia przygotowujące do egzaminu.
Dołączając do Kubryka pięć lat temu, Wojtek dał nam wsparcie olbrzymią wiedzą i doświadczeniem żeglarskim. Jest niezastąpionym nauczycielem, wprowadzającym w tajniki żeglarskiej wiedzy, kolejne pokolenia. Załogi cenią go za profesjonalizm i poczucie bezpieczeństwa, które jest naturalnym elementem jego rejsów. Prywatnie, gdy nie żegluje, zajmuje się robotami szkutniczymi przy remoncie swojej żaglówki, i jak sam mówi, ten remont trwa i trawa. Wojtek jest niezwykle skromnym człowiekiem, co przy jego bogatym doświadczeniu zarówno życiowym, jak i żeglarskim, jest wielką zaletą. Pływając z Wojtkiem nauczymy się bardzo dużo, i to nie tylko w tej oczywistej dla rejsu dziedzinie.
Żeglarstwo to moja wielka pasja. Doświadczenie żeglarskie zdobywałem przechodząc wszystkie kolejne stopnie żeglarskie. Jednakże na tym nie poprzestałem – w dalszym ciągu doskonalę swoje umiejętności i poszerzam wiedzę w tej dziedzinie. Szkolę początkujących żeglarzy na stopnie żeglarza jachtowego jak i jachtowego sternika morskiego. Uczestnicy rejsów prowadzonych przeze mnie doceniają moją stateczność oraz spokój, który zachowuję nawet podczas najtrudniejszych sytuacji. Co więcej znajduję wspólny język z osobami w każdym wieku, co sprawia, że na moich rejsach zawsze panuje przyjemna atmosfera.
Przygotowując program naszego kursu na patent Jachtowego Sternika Morskiego braliśmy pod uwagę najważniejszą dla nas zasadę - nie zdobycie patentu jest najważniejsze, a przekazanie uczestnikom wystarczających umiejętności do bezpiecznego poprowadzenia samodzielnego rejsu.
I w ten sposób przez ostatnie lata stale dopracowujemy i ulepszamy nasz autorski program szkoleniowy. Nie ukrywamy, że tydzień to bardzo mało czasu na przekazanie wszystkiego co przekazać byśmy Wam chcieli. Dlatego szkolenie jest bardzo intensywne i każdą chwilę wykorzystujemy na naukę manewrowania jachtem. W momentach, gdy nie manewrujemy, pracujemy nad teorią. I tak często do późnej nocy.
Ramowy program szkolenia
Szkolenie złożone jest z części praktycznej oraz teoretycznej. Największy nacisk kładziemy na część praktyczną, obejmującą naukę sprawnego i bezpiecznego manewrowania jachtem na silniku w marinie oraz na żaglach na otwartej wodzie.
Ćwiczymy manewry na żaglach:
Ćwiczymy manewry na silniku:
Ćwiczymy w praktyce zagadnienia teoretyczne:
Omawiamy zagadnienia teoretyczne:
Do udziału w kursie zapraszamy każdego, kto chce przejść intensywne szkolenie żeglarskie. Nie mamy żadnych wstępnych wymagań. Natomiast, aby po kursie przystąpić do egzaminu, uczestnik musi posiadać staż morski w minimalnej ilości 150 godzin. Staż dokumentowany jest opiniami z rejsu morskiego, które wydaje kapitan po rejsie.
Egzamin zaplanowany jest na sobotę, od godziny 08:00. Czas trwania egzaminu (teoria i praktyka) to około 5 godzin. Po zdanym egzaminie uczestnik otrzymuje zaświadczenie, z którym samodzielnie występuje do PZŻ o wydanie patentu. Czas oczekiwania na patent to około jednego miesiąca.
Kurs szkoleniowy odbywa się w Marinie Północnej w Świnoujściu oraz na wodach Zatoki Pomorskiej. Przestronna marina umożliwia różnorodny trening manewrowy jachtem na silniku. Sala szkoleniowa oraz tawerna pozwala wygodnie organizować zajęcia teoretyczne. Natomiast manewry na żaglach ćwiczymy na Zatoce Pomorskiej, tuż przy główkach portu.
Marina Północna jest nowoczesną i dobrze wyposażoną przystanią jachtową. Jest wyposażona w zaplecze socjalne (toalety, prysznice, pralnia), sympatyczną tawernę i Internet WiFi.
Do centrum Świnoujścia idzie się stąd zaledwie 10 minut.
Nazwa: | Duch Morza |
---|---|
Typ: | Bavaria 38 cruiser |
Rocznik: | 2008 |
Długość: | 11.56 m |
Szerokość: | 3.82 m |
Ilość kabin: | 3 |
---|---|
Ilość WC: | 1 |
Zanurzenie: | 1.55 m |
Żagle: | 70 m² |
Silnik: | 40 KM |
Ten jacht idealnie nadaje się do spokojnego żeglowania po wodach Bałtyku. Trzy wygodne kabiny, obszerna i jasna mesa, duży i dobrze wyposażony kambuz oraz toaleta z prysznicem zapewniają komfort. Dobre i duże żagle gwarantują żeglarskie emocje, a mocny silnik pomoże w osiągnięciu każdego celu w trakcie flauty.
Nasz jacht wyposażyliśmy we wszystko, co żeglarzowi może być potrzebne w trakcie bałtyckiego rejsu. Do Waszej dyspozycji są również ciepłe kołdry, poduszki, świeża pościel oraz możliwość korzystania z profesjonalnych sztormiaków morskich.
Zapraszamy na pokład Ducha Morza!
Jacht wyposażony jest w komplet sprawnych i mocnych żagli. Genua o powierzchni 40 m² rolowana jest na sztywnym sztagu. Grot refowany jest tradycyjnie, choć wszystkie liny sprowadzone są do kokpitu. Duch pływa dzielnie i szybko, a pod pełnymi żaglami dostarcza ogromnych żeglarskich emocji!
Gdyby dopadła nas flauta, stacjonarny silnik Volvo-Penta o mocy 40KM pozwala osiągnąć prędkość 4.5 węzła. Zbiornik paliwa o pojemności 120 litrów umożliwia przepłynięcie około 300 mil morskich. A dodatkowo silnik podgrzewa ciepłą wodę w prysznicu i kambuzie.
Wnętrze Bavarii 38 cruiser składaja się z trzech dwuosobowych kabin, mesy (salonu), kambuza (kuchni), łazienki z prysznicem i toaletą oraz stanowiska nawigacyjnego.
Całość jest wyposażona w sposób bardzo komfortowy. Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni. Zadbaliśmy o system nagłośnienia stereo wraz z odtwarzaczem CD, MP3 i radiem. Na jachcie znajdziecie również telewizor LCD. Stworzyliśmy bibliotekę muzyczną jak i filmową o tematyce żeglarskiej i nie tylko. Każdy na pewno znajdzie w niej coś dla siebie. W łazience oprócz toalety i umywalki znajduje się prysznic z ciepłą wodą. Aby zwiększyć autonomię jachtu na morzu, dodatkowo zostały wbudowane zbiorniki z wodą słodką (210+150 l). Kuchnia wyposażona jest w mikrofalówkę, dwupalnikową kuchenkę gazową i piekarnik.
Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty kursu: miejsce na jachcie, realizacja programu szkoleniowego, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie NNW (5.000 PLN).
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Zapewniamy niezmienność ceny.
Gwarantujemy, że kurs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.
Egzamin i wydanie patentu nie jest wliczone w cenę kursu. Opłata za egzamin to 350 PLN + VAT, płatne gotówką na miejscu, w dniu egzaminu.