Rejsy

Rejs BA03


1891 PLN

1990 PLN

Tradycyjna bałtycka pętla

  • Termin: 20.06.2020 - 27.06.2020
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 60-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 7
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 1
Gdańsk Bornholm Christiansø Karlskrona Gdańsk

Elastyczne zasady rezerwacji

W okresie niepewności związanej z koronawirusem chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem! 

Oto nasza propozycja:

 Zaliczka zmniejszona do 10% ceny rejsu;
 Dopłata pozostałych 90% na 14 dni przed rozpoczęciem rejsu;
 W przypadku odwołania rejsu ze względu na COVID-19 natychmiastowy zwrot wpłaconych opłat, bez potrąceń.

Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero wówczas, gdy będzie na 100% wiadomo czy rejs się odbędzie. Jeżeli ze względu na wirusa zamknięte będą granice, obowiązywać będzie kwarantanna po powrocie lub ograniczona będzie możliwość żeglowania - odwołamy rejs i natychmiast zwrócimy Ci wszystkie wpłacone pieniądze. 

 

Bałtycki Klasyk

Ten rejs nazwaliśmy "Tradycyjna bałtycka pętla". Jest to bowiem sprawdzona, doskonale znana trasa tygodniowego rejsu po Bałtyku zaczynającego się w Gdańsku. Mając tylko tydzień na żeglowanie, musimy pójść na kompromis i wybrać tylko kilka z niezliczonej ilości ciekawych miejsc środkowego Bałtyku. W tym tygodniu planujemy odkryć magiczne uliczki małych miasteczek Bornholmu, zagubioną na środku Bałtyku wysepkę  Christiansø i tętniącą życiem szwedzką Karlskronę. 

Idealne połączenie: duża dawka żeglugi, nocny przelot przez środek Bałtyku, wspaniałe porty, w których odetchniemy po morskiej tułaczce i ciekawi ludzie w załodze. Tak brzmi recepta na udany rejs. 

Rejsy morskie Bałtyk

Po kilku godzinach od momentu oddania cum w Gdańsku, ląd zniknie za rufą jachtu. Życie zacznie płynąć rytmem wacht. Czas zwolni, a rzeczywistość stanie się prostsza.  Długie rozmowy, aromat kawy, niebo tak usiane gwiazdami, że aż nierealne. Śniadanie na pełnym morzu, bujająca się podłoga i zapach morza. To tylko kilka z tych rzeczy, które sprawią, że kolejny rejs zaczniesz planować jeszcze zanim wrócisz do domu. 

Po przepłynięciu ponad 100 mil morskich dotrzemy do wschodniego wybrzeża Bornholmu. Planujemy zawinąć do miasteczka Allinge. Mała rybacko-turystyczna wioska jest po prostu urocza. Warto zobaczyć kościół Allinge Kirke, którego zegar jest efektem psikusa pewnego zegarmistrza.Koniecznie trzeba wybrać się do lokalnej wędzarni ryb i skosztować jeszcze ciepłych darów Bałtyku. Świeża ryba, chrupiące pieczywo i kufelek zimnego piwa. Tak! Świat jest piękny! 

Rejs Bałtyk 2020

Z Bornholmu popłyniemy w poszukiwaniu zagubionej gdzieś na Bałtyku niewielkiej wysepki - Christiansø.  Zapewne niewielu ludzi zdaje sobie sprawę z istnienia  małego archipelagu Ertholmene, odległego 18 km od Bornholmu. W jego skład wchodzi 6 wysepek: Christiansø, Frederiksø, Osterskaer, Vesterskaer, Graesholm i Tat, przy czym tylko dwie pierwsze są zamieszkałe przez ludziNajwiększa wyspa – Christiansø – ma zaledwie 600 m długości i 400 szerokości.  Miejsce to ma niesamowitą historię i jest niezwykle fascynujące.

Pewien karczmarz z Christiansø  wpadł na doskonały pomysł, na serwetkach używanych w jego restauracji wdrukował swoiste FAQ  dla turystów:)

1.  Na wyspie żyje 115 osób w 50 gospodarstwach.

2.  Nie, nie można tu wynająć żadnego domu.

3.  Tak, mamy szkołę, w której 4 nauczycieli uczy 18 dzieci.

4. Nie, nie mamy własnego pastora, ale co drugą niedzielę przybywa do nas duchowny z Bornholmu i  odprawia mszę.

5. Tak, mamy lekarza, który przyjmuje codziennie przed południem przez godzinę.

6. Jako karetka pływa kuter „Elephant” („słoń”), należący do rządu duńskiego, zaś gdy trzeba przybywa do nas szpitalny śmigłowiec z Kopenhagi.

7.  Tak, możemy hodować drób, ptaki i króliki, ale żadnych psów i kotów, by nie zanieczyścić wody pitnej.

8. Tak, mamy telewizję, ale anteny są ukryte pod dachami ze względu na ochronę środowiska.

9.  Co robimy zimą? – To samo co ludzie na kontynencie: czytamy książki z własnej biblioteki, mamy chór i przede wszystkim aż 115 przyjaciół i znajomych do odwiedzenia. Nie jesteśmy więc samotni.

10.  Problem jest tylko w tym, że nasza młodzież w wieku 13 lat musi opuścić wyspę i kontynuować naukę mieszkając w innej części Danii w internacie.

Z Chtistianso popłyniemy na północ do Karlskrony, która leży na trzydziestu trzech wyspach. Port Marynarki Wojennej w Karlskronie znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Punktem obowiązkowym jest Marinemuseum, gdzie można zwiedzić prawdziwy okręt podwodny HMS Neptun z czasów zimnej wojny.  Warto tez wybrać się do najstarszej z dzielnic miasta - Björkholmen, gdzie będziemy mogli zachwycić się pięknymi drewnianymi kolorowymi domami. 

Rejs Bałtyk staż

Powrót do Gdańska zajmie nam około doby. To czas kiedy zrozumiemy, że tydzień na jachcie to zdecydowanie za mało.  Poczujemy jak cudowne i wyjątkowe jest żeglarskie życie. Wrócimy pełni pozytywnej energii i głowy pełnej planów kolejnych wypraw. 




W trakcie rejsu nie zabraknie oczywiście dużej dawki praktycznej żeglarskiej wiedzy i żeglarskiego szkolenia. Wachty nawigacyjne to doskonała okazja do nauki sterowania, trymowania żagli, podstawowej nawigacji. Nauczycie się również rozpoznawać światła statków oraz zobaczycie jak w praktyce działają przepisy prawa drogi. 

To będzie świetny rejs! Nie czekaj, aż zabraknie miejsc. Zarezerwuj swoją koję już dziś.  

Po więcej informacji zerknij w szczegóły trasy pod mapą.  

 

Zbiórka i rozpoczęcie rejsu

Rejs rozpoczynamy w sercu starego miasta w Gdańsku.  O godzinie 16:00 czekamy na Ciebie w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia. Dojazd z dworca PKP zajmuje kilkanaście minut. Jeżeli przyjedziesz samochodem, możesz zostawić go na pobliskich parkingach strzeżonych, np. przy ul. Kurza 1 lub Angielska Grobla 19.  
Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki. Wypływamy w niedzielę rano lub - o ile warunki pozwalają - w sobotę wieczorem na Hel.  

 

STAŻ I SZKOLENIE

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-90 godzin, w zależności od pogody i  intensywności rejsu. 

 

PYSZNE WYŻYWIENIE

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. 
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.  

Kapitan


Andrzej
Jędrychowski

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 61 lat
  • Stopień: kapitan jachtowy
  • Staż morski: 40.000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Andrzej dołączył do załogi Kubryka w 2016 roku i wniósł do naszego zespołu olbrzymie pokłady cierpliwości i spokoju. Posiada niezwykły dar wprowadzania pozytywnej atmosfery, w której każdy potrafi odnaleźć przestrzeń dla siebie. Załoganci cenią Andrzeja za olbrzymie doświadczenie żeglarskie, precyzję, dokładność oraz poczucie bezpieczeństwa.  Gdy nie żegluje zabiera psy i rusza w góry. Tam odnajduje to, czego też szuka na morzu - bezpośredni kontakt z naturą, która jest dla niego inspiracją i motorem napędzającym.  Andrzej to człowiek o wielkim sercu, który nigdy nie odmówi pomocy zwierzakom w potrzebie. Zwłaszcza kotom i jeżom :-)


O sobie

Trudno jest pisać o samym sobie.  Dlatego skupię się na faktach, może to trochę przybliży moją osobę. 
Moja przygoda z żeglarstwem zaczęła się pod koniec lat 70 -tych.  W roku 1983 popłynąłem na morze po raz pierwszy, rejs żaglowcem Zawisza Czarny był niezapomnianym doświadczeniem. Od 1984  roku jestem instruktorem żeglarstwa PZŻ . W latach 1980-1990 prowadziłem regularnie obozy żeglarskie podczas których szkoliłem adeptów żeglarstwa. Prowadziłem rejsy po Morzu Bałtyckim, Morzu Północnym, Adriatyku (pierwsze niedługo po wojnie na Bałkanach) Morzu Czarnym i Morzu Marmara. 

 

Jacht

Bavaria Cruiser 46 (2014) - Birdie

Nazwa: Birdie
Typ: Bavaria Cruiser 46
Rocznik: 2014
Długość: 14,24 m
Szerokość: 4,35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2,10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. W tym roku po Bałtyku żeglujemy na jachcie Bavaria Cruiser 46 z rocznika 2014. Ten typ jachtu został wyróżniony prestiżową nagrodą "European Yacht of the Year" i wcale nas to nie dziwi. 

Nasza "bawarka" jest duża. 14 i pół metra długości daje masę miejsca pod pokładem i zapewnia doskonałe właściwości nautyczne. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu w przechyle. Nowoczesne rozwiązania zarówno na pokładzie jak i pod nim dają załodze bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.  

Cztery dwuosobowe kabiny, trzy łazienki, przestronna i bardzo jasna messa, kambuz z dwiema lodówkami - to wszystko przemyślane i zaplanowane tak, aby zapewniać wygodę, funkcjonalność i komfort. A dodatkowo - co w Grecji bardzo ważne - ogromna otwierana platforma kąpielowa na rufie ułatwia kąpiele. Zapraszamy na pokład!  

 
 
Rejsy po Północnym

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 jest zaprojektowane dla wygodnego ugoszczenia 9 osób załogi. Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel. Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.  

Rejsy po Morzu Północnym


Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka. Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę. Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tą domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki (jedna otwierana od góry, a druga domowa). 

 Rejsy po Północnym


Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy  osobiste, ale i prowiant na cały rejs. 


Rejsy pływowe

Rejs w Chorwacji - wnętrze jachtu
 
 
 
 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500, minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej. 


sprawdź szczegóły płatności