Rejsy

Rejs HC17


1853 PLN

1950 PLN

Porzez piękny środkowy Bałtyk

  • Termin: 17.08.2019 - 24.08.2019
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 70-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 8
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Świnoujście Kopenhaga Bornholm Christiansø Świnoujście

Klasyczna, sprawdzona trasa

Bałtyk to nasze morze, które budzi respekt  Potrafi wybujać i zmoczyć, ale potrafi też zaoferować idealne warunki do żeglugi i miejsca tak piękne, że zapierają dech w piersi. Bałtyk to nasze morze, morze, które wychowuje, uzależnia i zachwyca.

Ten rejs to bałtycki klasyk. Trasa idealna, dopracowana w najmniejszym szczególe. Popłyniemy do kolorowej Kopenhagi, zakochamy się w spokojnym Bornholmie i poczujemy magię Christiansø. 

Podczas tygodniowej żeglugi staniemy się częścią wyjątkowej atmosfery, jaka tworzy się tylko i wyłącznie w morskich warunkach. Zachwycimy się widokami, odkryjemy w sobie kulinarny potencjał i zdobędziemy doświadczenie, które na morzu jest na wagę złota. 

Po więcej informacji zerknij w szczegóły trasy pod mapą.

 

Zbiórka i rozpoczęcie rejsu

Na załogę czekamy w Świnoujściu, w Marinie Północnej, w sobotę od godziny 16:00. Jacht będzie gotowy do drogi i w pełni zaprowiantowany. Nie trzeba się zatem martwić o zakupy. Kapitan przeprowadzi podstawowe szkolenie żeglarskie, omówi plan rejsu i aktualną prognozę pogody, podzieli załogę na wachty i.... przyjdzie czas na decyzję. Wypływamy od razu czy zostajemy w Świnoujściu na wieczór integracyjny. 

 

Staż i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 70-90 godzin.

 

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. 
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek. Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty. Natomiast diety specjalne (wegańska, bezglutenowa itp.) wymagają wcześniejszej konsultacji z nami. 

Kapitan


Jerzy
Gąsowski

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 74 lat
  • Stopień: Kapitan Jachtowy
  • Staż morski: 30 000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Jerzy dołączył do Kubryka w 2018 roku i od razu zdobył serca załogantów, którzy docenili go za doświadczenie i poczucie bezpieczeństwa na morzu. Jeden z uczestników Kubrykowych rejsów opisał Jerzego trzema prostymi, acz nad wyraz trafionymi słowami: „naprawdę równy gość”.
Wychowany na literaturze marynistycznej i twórczości Josepha Conrada swoje doświadczenie zdobywał żeglując po Morzu Bałtyckim, Północnym, Śródziemnym, a także przepływając Atlantyk. Razem z przyjacielem kpt. Jerzym Wąsowiczem pływał na słynnej Antice, która opłynęła Świat i obie Ameryki. Gdy Jerzy nie pływa w Kubryku, jest kapitanem na Gedanii. 


O sobie

Moja przygoda z żeglarstwem zaczęła się na śródlądziu, jednak moje marzenia nie kończyły się na jeziorach. Gdzieś tam w głowie zawsze była myśl, żeby wypłynąć na dalekie morza. To był czas polskich wielkich żeglarzy, kpt. Teligi, kpt. Jaskuły, kpt. Baronowskiego, i kpt. Chojnowskiej. Nie sposób tu wymienić wszystkich. Niestety sytuacja polityczna, troska o rodzinę, obowiązki związane z pracą zawodową, nie pozwalały mi spełnić marzeń o pływaniu po morzach. Wreszcie 1998 roku ziściły się moje marzenia, wypłynąłem w rejs po Bałtyku. Zawsze chętnie wracam do moich żeglarskich korzeni, na moje ukochane mazurskie jeziora, gdzie zrodziło się moje marzenie o żeglowaniu po morzach i ocenach. Niech moją sylwetką kapitana scharakteryzują słowa  z Josepha Conrada ze "Zwierciadła Morza"

"...byli też kapitanowie, których sztuka polegała na unikaniu niebezpieczeństwa. Nie osiągnęli nic wielkiego, byli skromni, zdawali sobie sprawę ze swych możliwości. Jestem jednym z nich. Nigdy nie zrobiłem nic wielkiego..."

Jacht

Sun Odyssey 439 (2013) - Iduna

Nazwa: Iduna
Typ: Sun Odyssey 439
Rocznik: 2013
Długość: 13.34 m
Szerokość: 4.24 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 2
Zanurzenie: 1.60 m
Żagle: 93 m²
Silnik: 55 KM

Na jachcie tego typu żeglujemy już drugi rok i cały czas jesteśmy pod wrażeniem, jak dobrze ta jednostka zachowuje się na Morzu Północnym. Kilkanaście rejsów potwierdziło, że jest do bardzo wygodny, wyjątkowo szybki, pływający ostro do wiatru i bezpieczny jacht. Zdecydowanie lepiej żeglujący niż nasze starsze Bavarie Cruiser 45.  

Świetnie sprawdził się w sezonie 2017 na Morzu Północnym i został ulubionym jachtem załóg w naszej flocie. 

Iduna to skandynawska bogini wiosny posiadająca moc zapewniania wiecznej młodości. Wierzymy, że właśnie takia będzie żegluga na naszym jachcie, pełna energii i wiosennego optymizmu. 

 

Żagle

Ożaglowanie tego jachtu składa się z rolowanej genuy oraz grota refowanego tradycyjnie z systemem lin sprowadzonych do kokpitu. Powierzchnia żegli to ponad 90 m². Jacht jest sztywny, żegluje ostro do wiatru i bardzo szybko.

Silnik

Stacjonarny silnik Yanmar o mocy 55KM pozwala osiągnąć prędkość 4.5 węzła. Zbiornik paliwa o pojemności 200 litrów umożliwia przepłynięcie około 300 mil morskich. W trakcie pracy, silnik podgrzewa ciepłą wodę i ładuje akumulatory. 


 
 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, radar, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna PLB, pneumatyczna tratwa ratunkowa, radio VHF z DSC, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, lodówka, grill elektryczny, czajnik elektryczny, 2 toalety morskie, 2 prysznice z ciepłą wodą, radio z CD, ogrzewanie Webasto, świeża pościel, sztormiaki morskie
 

Wnętrze

Wnętrze naszego Sun Odysseya 439 jest bardzo przytulne i wygodne. Biała tapicerka, jasne drewno i dużo przeszkleń czynią środek jachtu bardzo widnym i przyjaznym. 

Do dyspozycji załogi są trzy dwuosobowe kabiny z płaskim łóżkiem oraz jedna kabina z kojami piętrowymi. Jacht wyposażony jest w dwie toalety morskie oraz dwa prysznice z ciepłą wodą. W mesie znajduje się kanapa i duży stół oraz kącik nawigacyjny. Kambuz jest funkcjonalny i obszerny i posiada wszystko co do gotowania jest niezbędne. 

Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni. Rzeczy osobiste oraz zapasy prowiantu mieszczą się bez problemu w obszernych szafkach, bakistach i jaskółkach. 


 
 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: miejsce na jachcie, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie. 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.


sprawdź szczegóły płatności