Rejsy

Rejs PP06


2990 PLN

Piękne fiordy Norwegii

  • Termin: 11.07.2020 - 18.07.2020
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 60-80 h stażu pływowego
  • Miejsca wolne: 0
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 8
Thyboron Flekkefjord Egersund Jørpeland (Preikestolen) Haugesund Bergen

A fiordy z ręki nam jadły...

Norwegia od dawna rozpala naszą wyobraźnię i chęć dokładnego jej poznania z pokładu jachtu. Monumentalne fiordy, skalne pionowe ściany wpadające do wody, wysokie na kilkaset metrów. Wodospady spływające wprost do morza. Tysiące rozrzuconych wszędzie wysepek, tworzące labirynt cieśnin i przesmyków. To wszystko tworzy widoki zapierające dech w piersi. A z pokładu jachtu Norwegia wygląda jeszcze lepiej. 

Rejsy Norwegia

Pierwszy etap  naszego rejsu do Norwegii jest łatwy do zaplanowania. Opuszczamy Danię i płyniemy wprost na północ. Pokonanie tego odcinka powinno zabrać nam około doby. Będzie to doskonały czas na poznanie jachtu, dogranie się załogi, pierwsze wachty nawigacyjne i kambuzowe. 

Rejs Fiordy Norwegia

Eksploracje fiordów zamierzamy rozpocząć od Flekkefjordu. Choć w porównaniu do największych norweskich fiordów, ten wydaje się niewielki - daje już przedsmak tego, co czeka nas dalej. Wycieczka na pobliskie wzgórze daje przepiękną panoramę na cały fiord. Idealne miejsce do zdjęć. 

Rejsy w Norwegii

Po krótkim postoju płyniemy dalej, nie oddalając się za bardzo od wybrzeża. W ten sposób opłyniemy południową część Norwegii, aby wkrótce dotrzeć do kolejnego "zakamarku" czyli miasteczka Egersund. Można tu wpłynąć od południa (krócej) lub od zachodu (bardziej malowniczo). Krótki postój na regenerację sił, wycieczkę krajobrazową, dziesiątki pamiątkowych fotek i płyniemy dalej. 

W dalszą drogę możemy popłynąć przez otwarte morze lub wybrać bardziej malowniczą drogę przez cieśniny i przesmyki w głębi norweskiego wybrzeża. Niezależnie od wyboru dopłyniemy do Stavanger. Jest to spore i gwarne miasto, które najprawdopodobniej ominiemy. Zamiast tego zacumujemy w nieodległym Jørpeland z którego wygodnie można zorganizować trekking na słynną skałę  Preikestolen. Trud wspinaczki mija jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Wystarczy zobaczyć widok z góry!  

Rejsy Norwegia 2020

Dalej czeka nas żegluga wśród typowych dla Norwegii krajobrazów. Wewnętrzna plątanina skał, przesmyków, cieśnin, mostów jest czymś zupełnie innym od widoku otwartego morza i pustego horyzontu. Po takie widoki płynie się do Norwegii. 

Rejsy Bergen

Finał rejsu planujemy w Bergen. Mieście otoczonym górami, z niezwykłym drewnianym starym miastem i 300 dniami deszczowymi w ciągu roku... Ale my na pewno będziemy mieli szczęście i trafimy na słońce! Zasłużyliśmy przecież na to w trakcie rejsu!

 Zerknij w link pod mapą po więcej szczegółów. 

wyświetl szczegóły trasy

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.  

STAŻ I SZKOLENIE

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy i odbywa się na akwenie pływowym. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. Żegluga na akwenie pływowym o skoku pływu powyżej 1.5 metra to unikalne doświadczenie. W trakcie rejsu zobaczysz jak ważne jest poznanie zjawiska pływów i prądów pływowych. Jak je przewidywać, liczyć, planować i uwzględniać w nawigacji.   

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-80 godzin, w zależności od pogody i  intensywności rejsu. 

 

ROZPOCZĘCIE I ZAKOŃCZENIE REJSU

Rejs rozpoczynamy od spotkania na dworcu kolejowym Szczecin Główny w sobotę 11.07.2020 r. o godzinie 22:30. Tutaj czekać będzie wygodny mikrobus, którym cała załoga przejedzie do mariny w Thyboron w Danii. Podróż zabierze około 9 godziny. 

W Amsterdamie w Marinie Amsterdam czekać będzie gotowy do drogi jacht. Wystarczy zapakować na niego przywieziony mikrobusem prowiant i rzeczy osobiste, przejść przeszkolenie pod okiem kapitana i przygotować się do wypłynięcia. Warto pamiętać, że sobotnie przedpołudnie jest czasem techniczno-organizacyjnym. Na jachcie przebywają wówczas dwie załogi - stara i nowa, która przyjechała z Polski mikrobusem wcześnie rano. Wymaga to od wszystkich wyrozumiałości i żeglarskiej życzliwości. 

Do Londynu wpłyniemy w piątek 26.06 popołudniu. Uczestnicy rejsu samodzielnie udają się na przystanek autokaru lotniskowego oraz dalej na lotnisko. Informacje o godzinach wylotu ustalane są indywidualnie po rezerwacji rejsu. Jeżeli chcesz zostać w Londynie aby dokładniej zwiedzić miasto, istnieje możliwość zarezerwowania biletu lotniczego na późniejszy dzień. W tym celu prosimy o kontakt.   

 

Morze Północne i Norwegia

Morze Północne owiane jest złą sławą. Fale jak domy, wielkie sztormy, zdradliwe pływy i prądy morskie. Słysząc takie opowieści uśmiechamy się zawsze pod nosem. Najczęściej mówią tak żeglarze, którzy nigdy nie żeglowali na tym akwenie. 

A prawda jest taka, że Morze Północne w letnich miesiącach jest przyjemniejsze do żeglowania niż nasz rodzimy Bałtyk. Jest tu odczuwalnie cieplej i mniej deszczowo. Fala jest znacznie dłuższa, a przez to łagodniejsza i znacznie mniej.... "żygliwa". Prądy i pływy nie są niczym strasznym dla kapitana, który umie je policzyć i uwzględnić w nawigacji. A nie jest to sztuka tajemna i sami opanujecie ją po kilku dniach rejsu.

Dodatkowo, w tym rejsie dużą część czasu spędzamy na wodach stosunkowo osłoniętych od wiatru i fali. Staramy się eksplorować fiordy i zakamarki między wyspami i ciasnymi przejściami między wyspami i lądem. 

 

Kapitan


Krzysztof
Chmara

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 52 lat
  • Stopień: Kapitan Jachtowy
  • Staż morski: 22000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Opisując Krzyśka posłużę się tym, co napisali o nim jego załoganci, myślę, że żadne moje słowa nie będą tak prawdziwe, jak słowa osób, które spędziły z Krzysztofem tydzień na jachcie. 

"Krzysiek to wspaniały fachowiec i fajny facet. To wysokiej klasy Skipper, dbający o bezpieczeństwo ludzi i jachtu i nie pozostawiający niczego przypadkowi. Chapeau bas. Mogę powiedzieć tylko to, co powiedziałem Krzyśkowi na zakończenie rejsu. Pływać z takim Kapitanem, to dla mnie przyjemność i zaszczyt. Jest najlepszym Skipperem z jakim miałem okazję pływać, a pływałem już z kilkoma innymi".  Wiktor Żołnierek

"A teraz wisienka na torcie, czyli nasz kapitan Krzysztof Chmara. Bardzo dobry nabytek dla Kubryka. Trzeba kapitanowi oddać hołd za jego profesjonalizm, doświadczenie i dbałość o załogę. U Krzysztofa na pierwszym miejscu było bezpieczeństwo załogi i nie oznaczało to pozostania w porcie przy wietrze 7 B. Podczas całego rejsu nie było żadnego momentu, aby ktoś się z nas bał że może wydarzyć się jakieś nieszczęście. Żegluga pod dowództwem Krzysztofa była samą przyjemnością. Mały dryl wojskowy spowodował, że każdy wiedział co ma robić i nie powstały żadne "kwasy pomiędzy załogą", a na kapitana trudno się obrażać za czasami ostre słowa. Dzięki temu atmosfera na rejsie była miła, a kapitan był obdarzony pełnym zaufaniem załogi. Krzysztof jest naprawdę cudownym i wspaniałym człowiekiem i kapitanem, nie pozbawionym humoru i dowcipu. Szkolenia z prowadzenia jachtu, locji i nawigacji na mapach przeprowadził perfekcyjnie. W skali od 1 - 5 oceniamy go na 6 za profesjonalizm, doświadczenie, bezpieczeństwo żeglugi, a za humor i stosunek do załogi na 5. W przyszłym roku zamierzamy znowu z Wami popłynąć i to najlepiej pod dowództwem Krzysztofa ".  Leszek Kaniecki

"Kapitan jest super człowiekiem. Takim typowym wilkiem morskim. Bardzo dużo się od niego nauczyłem, bo potrafi przekazać wiedzę. Jeśli w przyszłym roku będzie u Was pływał to zapewne zapisze się na rejs". Radomir Drozdowski


O sobie

Słona woda niemalże we krwi, urodziłem się nad morzem (Łeba), mieszkam całe życie w Kołobrzegu, z morzem związany jestem również zawodowo.

Epizod w życiu z Marynarką Wojenną RP pozwolił poznać mi kilka akwenów i całą "chmarę" ciekawych ludzi.

Uwielbiam szkolić, dzielić się wiedzą, poznawać nowych ludzi, odkrywać nowe miejsca... . Nic bardziej nie cieszy jak skipper, którego wyszkoliłem, prowadzący swój jacht.

 Bezpieczeństwo na wodzie ma dla mnie najwyższy priorytet, dlatego środki ratunkowe podczas rejsów, które prowadzę, są czasami najważniejszą częścią garderoby.

...navigare necesse est, vivere non est necesse...

 

Jacht

Bavaria Cruiser 46 (2019) - Barrique

Nazwa: Barrique
Typ: Bavaria Cruiser 46
Rocznik: 2019
Długość: 14,24 m
Szerokość: 4,35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2,10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. W tym roku po Morzu Północnym żeglujemy na jachcie Bavaria Cruiser 46 z rocznika 2019. Jacht jeszcze pachnie nowością! Ten jacht został wyróżniony prestiżową nagrodą "European Yacht of the Year" i wcale nas to nie dziwi. 

Nasza "bawarka" jest duża. 14 i pół metra długości daje masę miejsca pod pokładem i zapewnia doskonałe właściwości nautyczne. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu w przechyle. Nowoczesne rozwiązania zarówno na pokładzie jak i pod nim dają załodze bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.  

Cztery dwuosobowe kabiny, trzy łazienki, przestronna i bardzo jasna messa, kambuz z dwiema lodówkami - to wszystko przemyślane i zaplanowane tak, aby zapewniać wygodę, funkcjonalność i komfort. Zapraszamy na pokład!  

 
Rejsy po Północnym

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 jest zaprojektowane dla wygodnego ugoszczenia 9 osób załogi. Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel. Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.  

Rejsy po Morzu Północnym


Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka. Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę. Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tą domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki (jedna otwierana od góry, a druga domowa). 

 Rejsy po Północnym


Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy  osobiste, ale i prowiant na cały rejs. 


Rejsy pływowe

Rejs w Chorwacji - wnętrze jachtu
 

 
 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel

 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu wraz z transportem: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500, transfer komfortowym mikrobusem ze Szczecina do Thyboron, bilet lotniczy (z bagażem 20kg)  z Bergen do Gdańska (inne lotniska po wcześniejszym uzgodnieniu), minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Rezygnacja z przelotu z Bergen do Polski jest możliwa i obniża cenę rejsu o 500 zł. Wystarczy w trakcie rezerwacji zaznaczyć odpowiednią opcję.  
Nie stosujemy
 składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej. 

 

Rejs morski w pierwszej klasie


Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Płyniemy na nowym jachcie z rocznika 2019. A ponadto ograniczamy liczbę uczestników do 8 osób. Czyli wszyscy śpią w dwuosobowych kabinach. Tylko skipper śpi w mesie. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

Nasz rejs nie jest najtańszy. Na pewno w sieci znajdziesz tańsze propozycje. Ale my chcemy Ci zagwarantować zupełnie nowy jacht, doskonałą organizację i profesjonalnego kapitana. I z doświadczenia wiemy, że warto za taką jakość zapłacić uczciwą cenę. 

 


sprawdź szczegóły płatności