Rejsy

Rejs DA13


2050 PLN

Alandy i Szkiery Sztokholmu

rezerwuj
  • Termin: 11.07.2020 - 18.07.2020
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 60-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 3
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 6
Tallinn Hanko Alandy szkiery sztokholmu Sztokholm

Alandy - Perły Bałtyku

Ten tydzień będzie wyjątkowy. Pełen wspaniałej żeglugi, słońca i wiatru. Idealny balans między czasem spędzonym na morzu, a zwiedzaniem niezwykłych miejsc. A tych w tym rejsie nie zabraknie. Zdecydowanie to jednen z ciekawszych rejsów w najszej ofercie.



Zaczynamy w Tallinnie, stolicy Estonii i marcepanu. Legenda głosi, że pewien aptekarz wynalazł go jako  lek na poziom cukru we krwi oraz  na złamane serce.  Warto odwiedzić cudownie pachnące Muzeum Marcepanu Kalev,  gdzie można podejrzeć proces powstawania tegoż smakołyku.  Planując zwiedzanie Tallinna, a warto to zrobić, miasto zachwyca niemal na każdym kroku, warto zaopatrzyć się w Tallinn Card, która upoważnia do darmowego transportu publicznego i darmowych lub bardzo atrakcyjnych cen wejściówek do muzeów i innych atrakcji.  Po rozpakowaniu, podziale na wachty i szkoleniu z zasad bezpieczeństwa ruszymy w morze.  Gdy za rufą zniknie ląd poczujemy czym jest prawdziwa wolność. Z każdą przepłyniętą milą będzie tylko lepiej.



Żeglując w otoczeniu pięknych alandzkich krajobrazów, oddamy się rytmowi wacht. Zobaczymy  najpiękniejsze wschody i zachody słońca. Poczujemy na ustach słony smak. Nigdzie indziej kawa nie smakuje tak, jak podczas wachty świtowej. To niezapomniane chwile, do  których będziemy długo wracać pamięcią.  To też świetny czas na szkolenie nawigacyjne. Olbrzymia dawka praktycznej wiedzy.  Naszym kolejnym celem jest Hanko słynące z pięknych piaszczystych plaż, nadbrzeżnych bulwarów i romantycznych drewnianych willi. Z Wieży ciśnień stojącej w Kirkkopuisto rozciąga się oszałamiający widok na miasto i archipelag. Obowiązkowym punktem programu zwiedzania Hano jest Puistovuoret - park Zdrojowy, wokół którego stoją drewniane wille z przełomu XIX i XX w.  Każda z nich nosi żeńskie imię, a wszystkie razem  znane są jako   "starszyme panie" :)



Opuszczając Hanko ruszymy ku jednemu z bardziej niezwykłych miejsc. Przed nami Alandy.  To największy archipelag w Europie. W jego skład wchodzi około 6500 wysp. Wyspy Alandzkie mają status autonomicznej prowincji, oznacza to, że mają własny parlament i rząd, są też obszarem neutralnym i zdemilitaryzowanym.  Większość wysp jest nie zamieszkana. I to właśnie stanowi o wyjątkowości i pięknie tego zakątka. To miejsce gdzie się odpoczywa, gdzie każdym zmysłem chłonie się oszałamiającą naturę. W lipcu, słońce zachodzi około godziny 23:00 a noce nie są takie do jakich jesteśmy przyzwyczajeni. Na pewno będzie to interesujące doświadczenie.  Stolicą Wysp Alandzkich jest Mariehamn. Warto wybrać się do Muzeum Morskiego Ålands Sjöfartsmuseum uznawanego za jedno z najciekawszych na świecie.  Jego chlubą jest ogromna kolekcja modeli i zdjęć statków handlowych.  Świetnym sposobem na poznanie wysp jest rower. Wypożyczalni jest pod dostatkiem, a koszt całodniowego wynajęcia roweru to około 10 Euro. Co ciekawe, Wyspy Alandzkie szczycą się jednym z najniższych współczynników przestępczości na całym świecie.

Naszą żeglarską przygodę zakończymy Sztokholmie, mieście położonym na kilkunastu wyspach, w jednej z najpiękniejszych stolic świata.  Miasto powstało w miejscu, gdzie słodka woda jeziora Melar miesza się ze słonymi wodami Morza Bałtyckiego.  Atrakcji turystycznych i miejsc wartych zobaczenia nie sposób wymienić. Warto zaopatrzyć się w dobry przewodnik. My polecamy wybierać  się w podróż w czasie do Vasa Museum.  Zobaczycie tam wydobyty z dna zatoki w Sztokholmie XVII wieczny szwedzki okręt wojenny, który 10 sierpnia 1628 roku zatonął wraz z całą załogą na oczach króla i mieszkańców Sztokholmu. Płynął w swój dziewiczy rejs, na wojnę z Polską. 



Dołącz do naszej załogi i przeżyj najbardziej niezwykły tydzień. Poznaj wspaniałych ludzi, odwiedź cudowne miejsce.  Zrealizuj swoje marzenia już dziś!

wyświetl szczegóły trasy

ZBIÓRKA I ROZPOCZĘCIE REJSU

Rejs rozpoczynamy w marinie w Tallinie w sobotę 11.07.2020. Sobota jest dniem organizacyjnym. Uczestnicy poprzedniego rejsu opuszczają jacht i jadą na lotnisko o różnych godzinach, podobnie jak uczestnicy rozpoczynającego się rejsu o różnych godzinach docierają na pokład. Wymaga to odrobiny wyrozumiałości od wszystkich. 

Z Polski do Tallina można przylecieć samolotem lub przyjechać autokarem. Bezpośrednie połączenie lotnicze w sobotę oferuje jedynie LOT z Warszawy. Linia lotnicza AirBaltic oferuje więcej możliwości połączeń z polskimi lotniskami, z krótką przesiadką w Rydze. Do Tallina można również dojechać do kraju  autokarem liniowym, zazwyczaj z krótką przesiadką w Rydze.

Ciekawym rozwiązaniem jest przedłużenie rejsu o jeden dzień i poświęcenie go na dokładniejsze zwiedzanie Tallina. Miasto jest tego warte. Nocleg i przelot uczestnicy organizują we własnym zakresie. 

Jeżeli masz jakikolwiek problem ze znalezieniem połączenia lotniczego lub chcesz się skonsultować w tej sprawie - z przyjemnością doradzimy i pomożemy w zakupie biletu. 

 

STAŻ I SZKOLENIE

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty 
(również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-90 godzin, w zależności od pogody i  intensywności rejsu. 

 

PYSZNE WYŻYWIENIE

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. 
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.

 

Zakończenie rejsu i powrót

Rejs kończymy w Sztokholmie w Marinie Vasahamn w sobotę 18.07.2020. Do Sztokholmu planujemy przypłynąć w piątek wieczorem. Sobota jest dniem organizacyjnym. Uczestnicy rejsu opuszczają jacht i jadą na lotnisko o różnych godzinach, podobnie jak uczestnicy kolejnego rejsu o różnych godzinach docierają na pokład. Wymaga to odrobiny wyrozumiałości od wszystkich. 

Ze Sztokholmu do Polski jest wiele bezpośrednich połączeń, między innymi do Warszawy (LOT), do Modlina (RyanAir), do Gdańska (RyanAir i WizzAir),  do Katowic (WizzAir), do Poznania (WizzAir). 

Ciekawym rozwiązaniem jest przedłużenie rejsu o jeden dzień i poświęcenie go na dokładniejsze zwiedzanie Sztokholmu. Miasto jest tego warte. Nocleg i przelot uczestnicy organizują we własnym zakresie. 

Jeżeli masz jakikolwiek problem ze znalezieniem połączenia lotniczego lub chcesz się skonsultować w tej sprawie - z przyjemnością doradzimy i pomożemy w zakupie biletu. 

Kapitan


Jerzy
Gąsowski

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 70 lat
  • Stopień: Kapitan Jachtowy
  • Staż morski: 30 000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Jerzy dołączył do Kubryka w 2018 roku i od razu zdobył serca załogantów, którzy docenili go za doświadczenie i poczucie bezpieczeństwa na morzu. Jeden z uczestników Kubrykowych rejsów opisał Jerzego trzema prostymi, acz nad wyraz trafionymi słowami: „naprawdę równy gość”.
Wychowany na literaturze marynistycznej i twórczości Josepha Conrada swoje doświadczenie zdobywał żeglując po Morzu Bałtyckim, Północnym, Śródziemnym, a także przepływając Atlantyk. Razem z przyjacielem kpt. Jerzym Wąsowiczem pływał na słynnej Antice, która opłynęła Świat i obie Ameryki. Gdy Jerzy nie pływa w Kubryku, jest kapitanem na Gedanii. 


O sobie

Moja przygoda z żeglarstwem zaczęła się na śródlądziu, jednak moje marzenia nie kończyły się na jeziorach. Gdzieś tam w głowie zawsze była myśl, żeby wypłynąć na dalekie morza. To był czas polskich wielkich żeglarzy, kpt. Teligi, kpt. Jaskuły, kpt. Baronowskiego, i kpt. Chojnowskiej. Nie sposób tu wymienić wszystkich. Niestety sytuacja polityczna, troska o rodzinę, obowiązki związane z pracą zawodową, nie pozwalały mi spełnić marzeń o pływaniu po morzach. Wreszcie 1998 roku ziściły się moje marzenia, wypłynąłem w rejs po Bałtyku. Zawsze chętnie wracam do moich żeglarskich korzeni, na moje ukochane mazurskie jeziora, gdzie zrodziło się moje marzenie o żeglowaniu po morzach i ocenach. Niech moją sylwetką kapitana scharakteryzują słowa  z Josepha Conrada ze "Zwierciadła Morza"

"...byli też kapitanowie, których sztuka polegała na unikaniu niebezpieczeństwa. Nie osiągnęli nic wielkiego, byli skromni, zdawali sobie sprawę ze swych możliwości. Jestem jednym z nich. Nigdy nie zrobiłem nic wielkiego..."

Jacht

Delphia 47 (2011) - Athaman

Nazwa: Athaman
Typ: Delphia 47
Rocznik: 2011
Długość: 14,06 m
Szerokość: 4,48 m
Ilość kabin: 5
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 1,85 m
Żagle: 92 m²
Silnik: 75 KM

W tym roku po Morzu Bałtyckim żeglować będziemy na zupełnie dla nas nowej jednostce - jachcie polskiej produkcji - Delphia 47. "Athaman" wielokrotnie udowodnił swoją dzielność morską i doskonale spisywał się w bałtyckich warunkach. Jest to duży - pięciokabinowy jacht - na którym żeglować może nawet 12 osób. Ale my, dla Waszej wygody, pływać będziemy w maksymalnym składzie 9 osób załogi plus kapitan. Każdy będzie wówczas zakwaterowany w dwuosobowej kabinie i mesa cały czas będzie wolna.

Jacht jest po generalnym remoncie i zarówno z zewnątrz, jak i w środku, prezentuje się imponująco. Jednostka została bardzo bogato doposażona we wszystko, czego współczesny żeglarz oczekuje od morskiego jachtu. Co bardzo dla nas ważne, Athaman w Kołobrzegu ma swoją bazę techniczną. Firma So Fun zapewnia stałą opiekę nad jachtem i każda, nawet najdrobniejsza awaria, będzie szybko usuwana.  

 

"Athaman" jest dużym, dzielnym i bardzo wygodnym jachtem. Doskonałe właściwości nautyczne, dzielność morska, łatwość obsługi - to wszystko jest dla nas bardzo ważne. Ale nie zapominamy, aby na naszych jachtach żeglowało się przyjemnie i wygodnie. Delphia 47 oferuje załodze pięć dwuosobowych kabin, z czego trzy są z płaską koją, a dwie z kojami piętrowymi. Dwie morskie toalety z prysznicami z ciepłą wodą. Duża i obszerna mesa, zabudowana ciemnym, klasycznym drewnem z elegancką niebieską tapicerką. Kambuz, ciągnący się przez całą długość mesy, z wielką lodówką, piekarnikiem i blatem roboczym, przy którym przygotować można najbardziej wymyślne potrawy. To wszystko sprawia, że rejs jest nie tylko wielką żeglarską przygodą, ale również miło i wygodnie spędzonym czasem. 

Delphia 47 Athaman

Aby żeglowanie było jeszcze bardziej wygodne, do Waszej dyspozycji są też ciepłe kołdry i poduszki oraz świeża pościel. Osoby, które nie mają swojego sprzętu mogą skorzystać ze sztormiaków znajdujących się na wyposażeniu jachtu. Są to sztormiaki Tribord 500 w rozmiarach od M do XL, składające się z kurtki i spodni.  

Delphia 47 Athaman kambuz

Delphia 47 Athaman kabina rufowa

Delphia 47 Athaman kabina dziobowa

 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, radar, AIS, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, pneumatyczna tratwa ratunkowa (12 osób), radio VHF z DSC, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy, boja MOB
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, lodówka, 4 toalety morskie, 4 prysznice z ciepłą wodą, radio z CD, świeża pościel, sztormiaki morskie

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500, minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej.
Cena rejsu nie obejmuje kosztu przelotu uczestnika do Tallina oraz powrotu ze Sztokholmu. Podróż uczestnik organizuje we własnym zakresie i na własny koszt. Z przyjemnością pomagamy i doradzamy w organizacji podróży. 

rezerwuj
sprawdź szczegóły płatności