Rejsy

Rejs PP07


2990 PLN

Piękne fiordy Norwegii

  • Termin: 18.07.2020 - 26.07.2020
  • Ilość dni: 8
  • Staż: około 60-80 h stażu pływowego
  • Miejsca wolne: 0
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 8
Bergen Haugesund Jørpeland (Preikestolen) Egersund Flekkefjord Thyboron

A fiordy z ręki nam jadły...

Norwegia od dawna rozpala naszą wyobraźnię i chęć dokładnego jej poznania z pokładu jachtu. Monumentalne fiordy, skalne pionowe ściany wpadające do wody, wysokie na kilkaset metrów. Wodospady spływające wprost do morza. Tysiące rozrzuconych wszędzie wysepek, tworzące labirynt cieśnin i przesmyków. To wszystko tworzy widoki zapierające dech w piersi. A z pokładu jachtu Norwegia wygląda jeszcze lepiej. 

Rejsy Norwegia Bergen

Zaraz po wypłynięciu z Bergen wpłyniemy w gęstą plątaninę wysp, przesmyków, cieśnin i fiordów. To przedsmak tego co czeka nas dalej, ale i tak robi ogromne wrażenie. Choć nie jesteśmy jeszcze bardzo daleko na północy, to zmrok w nocy prawie nie nastaje. Bardziej jest to taka szarówka przed świtem. To cecha charakterystyczna norweskich rejsów. 

Rejsy w Norwegii

Klucząc między skalnymi ścianami, dopłyniemy do Haugesundu. Spokojnego, średniej wielkości, miasteczka, w którym zrobimy sobie krótki postój na odpoczynek i regenerację. Jeżeli na pokładzie są wędkarze, to tutaj możemy usmażyć wszystkie złowione po drodze dorsze. A jest ich tu sporo... 

Przed nami kolejny etap żeglugi wewnętrznymi wodami wybrzeża Norwegii. Płyniemy częściowo pod żaglami, częściowo na silniku w stronę osady Jørpeland. Stąd można wyprawić się na kilkugodzinny trekking na najsłynniejszą chyba skałę świata - czyli Preikestolen. Wystający poza obrys pionowej ściany fiordu półka skalna, z której rozpościera się widok na Lysefiord jest na okładce każdego przewodnika po tym rejonie. Nic w tym dziwnego - widok jest spektakularny i warto podjąć trud, aby się na nią wdrapać. 

Rejs w Norwegii

Po wycieczce płyniemy dalej na południe. Miniemy Stavanger - duże miasto, w którym niekoniecznie mamy po co się zatrzymywać. Chyba, że na krótkie zakupy i spacer. Wypływamy na otwarte morze. Pewnie pierwszy raz w tym rejsie poczujemy długą i łagodną falę z Morza Północnego. Kierujemy się w stronę Egersundu. Do miasteczka wpływa się malowniczym fiordem, a właściwie "fiordzikiem".  Krótki postój na regenerację sił, wycieczkę krajobrazową, dziesiątki pamiątkowych fotek i płyniemy dalej. 

Rejs Norwegia 2020

Ostatnim miejscem w Norwegii, które odwiedzimy, będzie Flekkefjord. Gdy jest to pierwsze miejsce, od którego zaczyna się zwiedzanie Norwegii - robi on ogromne wrażenie. Po Lysefjordzie i wcześniejszych atrakcjach, Flekkefjord jest już tylko miłym akcent na pożegnanie. Ale jeżeli zdecydujemy się na krótką wycieczkę na pobliskie wzgórza, zdjęcia na porcik i rozciągającą się w dole miejscowość wyjdą doskonale. 

Na deser mamy prawdziwie pełnomorski etap rejsu. Przepływamy z Flekkefjordu do Thyboron. Dokładne sprawdzenie prognozy pogody, przygotowanie jachtu, kawa do termosów , żagle w górę i w drogę! Kilkadziesiąt godzin, wiele wacht i mil za rufą minie, zanim dopłyniemy do Danii. Tak, ten rejs doskonałe połączenie żeglarstwa morskiego z turystyką. 

Rejs w Norwegii

Thyboron to spory, rybacki port. Wielu atrakcji tu nie ma, ale wieczór kapitański w lokalnym rybackim barze robi robotę. :)

Zerknij proszę w link pod mapą - znajdziesz tam więcej szczegółów organizacyjnych. 

 

wyświetl szczegóły trasy

PYSZNE WYŻYWIENIE

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.  

STAŻ I SZKOLENIE

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy i odbywa się na akwenie pływowym. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. Żegluga na akwenie pływowym o skoku pływu powyżej 1.5 metra to unikalne doświadczenie. W trakcie rejsu zobaczysz jak ważne jest poznanie zjawiska pływów i prądów pływowych. Jak je przewidywać, liczyć, planować i uwzględniać w nawigacji.   

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-80 godzin, w zależności od pogody i  intensywności rejsu. 

 

ROZPOCZĘCIE I ZAKOŃCZENIE REJSU

Rejs rozpoczynamy w Bergen w sobotę 18.07.2020 r.. Nie ustalamy dokładnej godziny zbiórki. Ponieważ załoga przylatuje o różnych godzinach. Czekamy na Was na pokładzie przez cały dzień. Jacht będzie zacumowany w jachtowej części portu, tuż koło słynnego targu rybnego. Z lotniska w Bergen uczestnicy we własnym zakresie i na własny koszt przejeżdżają do centrum Bergen. Kursuje tam wygodny autokar Flybussen, którym przejazd kosztuje 115 NOK i trwa około 20 minut. 

Gdy wszyscy będziemy już w komplecie, kapitan przeprowadzi szkolenie i zaplanuje wypłynięcie z portu.  

Jeżeli chcesz przylecieć  do Bergen wcześniej, aby dokładniej zwiedzić miasto, istnieje możliwość zarezerwowania biletu lotniczego na wcześniejszy dzień. W tym celu prosimy o kontakt.  

Do Thyboron wpłyniemy w sobotę 25.07 popołudniu.   W niedzielę wcześnie rano z Polski przyjedzie mikrobus z nową załogą. Uczestnicy kończącego się właśnie rejsu wyjadą w podróż powrotną około godziny 13:00. Do Szczecina na dworzec PKP dotrzemy około godziny 21:00.  Dzień wymiany załóg jest dniem szczególnym, na jachcie przebywają wówczas dwie załogi - stara i nowa, która przyjechała z Polski mikrobusem wcześnie rano. Wymaga to od wszystkich wyrozumiałości i żeglarskiej życzliwości. 

 

 

Morze Północne i Norwegia

Morze Północne owiane jest złą sławą. Fale jak domy, wielkie sztormy, zdradliwe pływy i prądy morskie. Słysząc takie opowieści uśmiechamy się zawsze pod nosem. Najczęściej mówią tak żeglarze, którzy nigdy nie żeglowali na tym akwenie. 

A prawda jest taka, że Morze Północne w letnich miesiącach jest przyjemniejsze do żeglowania niż nasz rodzimy Bałtyk. Jest tu odczuwalnie cieplej i mniej deszczowo. Fala jest znacznie dłuższa, a przez to łagodniejsza i znacznie mniej.... "żygliwa". Prądy i pływy nie są niczym strasznym dla kapitana, który umie je policzyć i uwzględnić w nawigacji. A nie jest to sztuka tajemna i sami opanujecie ją po kilku dniach rejsu.

Dodatkowo, w tym rejsie dużą część czasu spędzamy na wodach stosunkowo osłoniętych od wiatru i fali. Staramy się eksplorować fiordy i zakamarki między wyspami i ciasnymi przejściami między wyspami i lądem. 

 

Kapitan


Krzysztof
Chmara

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 52 lat
  • Stopień: Kapitan Jachtowy
  • Staż morski: 22000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Opisując Krzyśka posłużę się tym, co napisali o nim jego załoganci, myślę, że żadne moje słowa nie będą tak prawdziwe, jak słowa osób, które spędziły z Krzysztofem tydzień na jachcie. 

"Krzysiek to wspaniały fachowiec i fajny facet. To wysokiej klasy Skipper, dbający o bezpieczeństwo ludzi i jachtu i nie pozostawiający niczego przypadkowi. Chapeau bas. Mogę powiedzieć tylko to, co powiedziałem Krzyśkowi na zakończenie rejsu. Pływać z takim Kapitanem, to dla mnie przyjemność i zaszczyt. Jest najlepszym Skipperem z jakim miałem okazję pływać, a pływałem już z kilkoma innymi".  Wiktor Żołnierek

"A teraz wisienka na torcie, czyli nasz kapitan Krzysztof Chmara. Bardzo dobry nabytek dla Kubryka. Trzeba kapitanowi oddać hołd za jego profesjonalizm, doświadczenie i dbałość o załogę. U Krzysztofa na pierwszym miejscu było bezpieczeństwo załogi i nie oznaczało to pozostania w porcie przy wietrze 7 B. Podczas całego rejsu nie było żadnego momentu, aby ktoś się z nas bał że może wydarzyć się jakieś nieszczęście. Żegluga pod dowództwem Krzysztofa była samą przyjemnością. Mały dryl wojskowy spowodował, że każdy wiedział co ma robić i nie powstały żadne "kwasy pomiędzy załogą", a na kapitana trudno się obrażać za czasami ostre słowa. Dzięki temu atmosfera na rejsie była miła, a kapitan był obdarzony pełnym zaufaniem załogi. Krzysztof jest naprawdę cudownym i wspaniałym człowiekiem i kapitanem, nie pozbawionym humoru i dowcipu. Szkolenia z prowadzenia jachtu, locji i nawigacji na mapach przeprowadził perfekcyjnie. W skali od 1 - 5 oceniamy go na 6 za profesjonalizm, doświadczenie, bezpieczeństwo żeglugi, a za humor i stosunek do załogi na 5. W przyszłym roku zamierzamy znowu z Wami popłynąć i to najlepiej pod dowództwem Krzysztofa ".  Leszek Kaniecki

"Kapitan jest super człowiekiem. Takim typowym wilkiem morskim. Bardzo dużo się od niego nauczyłem, bo potrafi przekazać wiedzę. Jeśli w przyszłym roku będzie u Was pływał to zapewne zapisze się na rejs". Radomir Drozdowski


O sobie

Słona woda niemalże we krwi, urodziłem się nad morzem (Łeba), mieszkam całe życie w Kołobrzegu, z morzem związany jestem również zawodowo.

Epizod w życiu z Marynarką Wojenną RP pozwolił poznać mi kilka akwenów i całą "chmarę" ciekawych ludzi.

Uwielbiam szkolić, dzielić się wiedzą, poznawać nowych ludzi, odkrywać nowe miejsca... . Nic bardziej nie cieszy jak skipper, którego wyszkoliłem, prowadzący swój jacht.

 Bezpieczeństwo na wodzie ma dla mnie najwyższy priorytet, dlatego środki ratunkowe podczas rejsów, które prowadzę, są czasami najważniejszą częścią garderoby.

...navigare necesse est, vivere non est necesse...

 

Jacht

Bavaria Cruiser 46 (2019) - Barrique

Nazwa: Barrique
Typ: Bavaria Cruiser 46
Rocznik: 2019
Długość: 14,24 m
Szerokość: 4,35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2,10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. W tym roku po Morzu Północnym żeglujemy na jachcie Bavaria Cruiser 46 z rocznika 2019. Jacht jeszcze pachnie nowością! Ten jacht został wyróżniony prestiżową nagrodą "European Yacht of the Year" i wcale nas to nie dziwi. 

Nasza "bawarka" jest duża. 14 i pół metra długości daje masę miejsca pod pokładem i zapewnia doskonałe właściwości nautyczne. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu w przechyle. Nowoczesne rozwiązania zarówno na pokładzie jak i pod nim dają załodze bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.  

Cztery dwuosobowe kabiny, trzy łazienki, przestronna i bardzo jasna messa, kambuz z dwiema lodówkami - to wszystko przemyślane i zaplanowane tak, aby zapewniać wygodę, funkcjonalność i komfort. Zapraszamy na pokład!  

 
Rejsy po Północnym

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 jest zaprojektowane dla wygodnego ugoszczenia 9 osób załogi. Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel. Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.  

Rejsy po Morzu Północnym


Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka. Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę. Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tą domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki (jedna otwierana od góry, a druga domowa). 

 Rejsy po Północnym


Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy  osobiste, ale i prowiant na cały rejs. 


Rejsy pływowe

Rejs w Chorwacji - wnętrze jachtu
 

 
 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel

 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu wraz z transportem: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500, bilet lotniczy (z bagażem 20kg) z Gdańska do Bergen (inne lotniska po wcześniejszym uzgodnieniu), transfer komfortowym mikrobusem z Thyboron do Szczecina, minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Rezygnacja z przelotu do Bergen jest możliwa i obniża cenę rejsu o 500 zł. Wystarczy w trakcie rezerwacji zaznaczyć odpowiednią opcję.  
Nie stosujemy
 składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej. 

 

Rejs morski w pierwszej klasie


Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Płyniemy na nowym jachcie z rocznika 2019. A ponadto ograniczamy liczbę uczestników do 8 osób. Czyli wszyscy śpią w dwuosobowych kabinach. Tylko skipper śpi w mesie. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

Nasz rejs nie jest najtańszy. Na pewno w sieci znajdziesz tańsze propozycje. Ale my chcemy Ci zagwarantować zupełnie nowy jacht, doskonałą organizację i profesjonalnego kapitana. I z doświadczenia wiemy, że warto za taką jakość zapłacić uczciwą cenę. 

 


sprawdź szczegóły płatności