Rejsy

Rejs BA14


1891 PLN

1990 PLN

Szwecja i Bornholm

  • Termin: 05.09.2020 - 12.09.2020
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 60-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 8
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Gdańsk Karlskrona Karlshamn Ahus Bornholm Gdańsk

Elastyczne zasady rezerwacji

W okresie niepewności związanej z koronawirusem chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem! 

Oto nasza propozycja:

 Zaliczka zmniejszona do 10% ceny rejsu;
 Dopłata pozostałych 90% na 14 dni przed rozpoczęciem rejsu;
 W przypadku odwołania rejsu ze względu na COVID-19 natychmiastowy zwrot wpłaconych opłat, bez potrąceń.

Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero wówczas, gdy będzie na 100% wiadomo czy rejs się odbędzie. Jeżeli ze względu na wirusa zamknięte będą granice, obowiązywać będzie kwarantanna po powrocie lub ograniczona będzie możliwość żeglowania - odwołamy rejs i natychmiast zwrócimy Ci wszystkie wpłacone pieniądze. 

 

Jesienny Bałtyk

To wyjątkowo ciekawy rejs, pełen niezwykłych widoków i żeglarskich emocji.  Będą wschody i zachody słońca na pełnym morzu, będzie duża dawka praktycznej wiedzy, będą długie rozmowy i aromat kawy. Jednym słowem zapowiada się idealnie :) To nasza jedna z naszych ulubionych tras. 



Zaczynamy w Gdańsku, który w ostatnich latach zmienił się nie do poznania.  Warto zarezerwować sobie czas na krótki spacer po Starym Mieście.  Po rozpakowaniu, podziale na wachty i szkoleniu z zasad bezpieczeństwa ruszymy w morze.  Gdy za rufą zniknie ląd poczujemy czym jest prawdziwa wolność. Z każdą przepłyniętą milą będzie tylko lepiej.  Po kilkunastu, może kilkudziesięciu  godzinach żeglugi dopłyniemy do Karlskrony, która leży na trzydziestu trzech wyspach. Port Marynarki Wojennej w Karlskronie znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Punktem obowiązkowym jest Marinemuseum, gdzie można zwiedzić prawdziwy okręt podwodny HMS Neptun z czasów zimnej wojny.  Warto tez wybrać się do najstarszej z dzielnic miasta - Björkholmen, gdzie będziemy mogli zachwycić się pięknymi drewnianymi kolorowymi domami. 



Stęsknieni za ruchomym pokładem oddamy cumy i ruszymy na północ. Wachty nawigacyjne będą doskonałą okazją do praktycznej nauki nawigacji, planowania trasy, rozpoznawania statków i znaków nawigacyjnych.  Potężna dawka żeglarskiej wiedzy w praktyce. Naszym celem jes szwedzkie Karlshamn. Miasto znane jest z kilku odbywających się tam festiwali, najbardziej znane to: Festiwal  Bałtycki, Festiwal Piratów i Festiwal Łososia.  

Płynąc zatoką Hano odwiedzimy  Åhus, jedno z bardziej urokliwych miast Skanii. Jego początki sięgają XII w.  Spacer po mieście warto rozpocząć od informacji turystycznej Åhus Turistbyra przy ulicy Köpmannagatan. Przy tej samej ulicy znajduje się też wejście do gorzelni Absolut, którą można zwiedzać. Warto odwiedzić także browar Charlis, który znajduje się na terenie zamku Trolle Ljungby. Można tu spróbować różnych rodzajów piwa, a nawet wziąć udział w kursie warzenia własnego piwa.  Poza alkoholami Åhus słynie także z wędzonego węgorza. Warto wybrać się do jednej z lokalnych wędzarnia aby skosztować tego specjału. W tym niewielkim miasteczku u ujścia rzeki Helge å znajduje się też wyjątkowy średniowieczny kościół Mariakyrkan.



Po krótkim postoju wrócimy stęsknieni na morze, do rytmu wacht i ruchomego pokładu. Czeka nas kilkanaście godzin pięknej. Płyniemy do Svaneke na Bornholmie.  Znajduje się tu pięciokominowa wędzarnia ryb "Pięć sióstr", usytuowana nad brzegiem morza - jedyna taka na wyspie. W sąsiedztwie wędzarni stoją stare armaty, które pamiętają jeszcze czasy konfliktów ze Szwedami w wieku XVII.  W Svaneke znajduje się też bornholmski browar - Bryghuset. Piwo waży się według starych receptur. Przy browarze utworzono elegancką restauracje, w której do potraw serwowane jest m.in. piwo z browaru. W tym samym budynku znajduje się też Svaneke Chokoladeri  - fabryka czekoladek.

Powrót do Gdańska zajmie nam około doby. To czas kiedy zrozumiemy, że tydzień na jachcie to zdecydowanie za mało.  Poczujemy jak cudowne i wyjątkowe jest żeglarskie życie. Wrócimy pełni pozytywnej energii i głowy pełnej planów kolejnych wypraw. 



Dołącz do nas. Pozwól sobie na realizację swoich żeglarskich marzeń już dziś!

Zbiórka i rozpoczęcie rejsu

Rejs rozpoczynamy w sercu starego miasta w Gdańsku.  O godzinie 16:00 czekamy na Ciebie w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia. Dojazd z dworca PKP zajmuje kilkanaście minut. Jeżeli przyjedziesz samochodem, możesz zostawić go na pobliskich parkingach strzeżonych, np. przy ul. Kurza 1 lub Angielska Grobla 19.  
Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki. Wypływamy w niedzielę rano lub - o ile warunki pozwalają - w sobotę wieczorem na Hel.  

 

STAŻ I SZKOLENIE

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty 
(również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-90 godzin, w zależności od pogody i  intensywności rejsu. 

 

PYSZNE WYŻYWIENIE

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. 
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.  

Kapitan


Artur
Szklarz

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 55 lat
  • Stopień: Kapitan jachtowy
  • Staż morski: 50 000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Artur  Szkarz  to niezwykle doświadczony kapitan.  Załogi cenią go za  fachowość i olbrzymią wiedzę, którą chętnie się dzieli. Jest autorem książki „Z dziennika pokładowego" i współautorem wciągających  „Opowieści wiatru i morza".  Artur kieruje się w życiu maksymą:  "By niczego nie żałować, trzeba by nic nie robić, lecz dopiero wtedy życie byłoby żałosne". 


O sobie

Nazywam się Artur Szklarz, ale większość zna mnie z ksywki Zamydlacz.  Mam dwie niemożliwe córki, syna i wyrozumiałą żonę. W życiu zajmowałem się już najprzeróżniejszymi rzeczami. Pracowałem jako sprzedawca, nauczyciel,  barman,  dziennikarz i twórca Międzynarodowego Festiwalu Kultury. Prowadziłem własny zespół składający się z siedmiu muzyków i dużego chóru. Nagrałem trzy płyty. Tworzyłem komercyjną muzykę na potrzeby telewizji i radia. 

Jako kapitan prowadziłem ponad 250 rejsów zostawiając za rufą ponad 50 000 mil morskich. Przepłynąłem samotnie na Bałtyku i Morzu  ródziemnym ponad 2 000 mil.  Od 2005 roku zajmuję się żeglarstwem zawodowo. Poza oczywistymi rzeczami jak: bezpieczeństwo, doskonała znajomość fachu żeglarskiego oraz dobra praktyka morska, duży nacisk podczas rejsów kładę na dobrą atmosferę na statku, przekazywanie możliwie dużo wiedzy chętnym i dbałość o klienta nie tylko wtedy gdy znajduje się na pokładzie. Wszystko to sprawia, że wiele osób pragnie ponownie wypłynąć ze mną w rejs. 

Jacht

Bavaria Cruiser 46 (2014) - Birdie

Nazwa: Birdie
Typ: Bavaria Cruiser 46
Rocznik: 2014
Długość: 14,24 m
Szerokość: 4,35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2,10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. W tym roku po Bałtyku żeglujemy na jachcie Bavaria Cruiser 46 z rocznika 2014. Ten typ jachtu został wyróżniony prestiżową nagrodą "European Yacht of the Year" i wcale nas to nie dziwi. 

Nasza "bawarka" jest duża. 14 i pół metra długości daje masę miejsca pod pokładem i zapewnia doskonałe właściwości nautyczne. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu w przechyle. Nowoczesne rozwiązania zarówno na pokładzie jak i pod nim dają załodze bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.  

Cztery dwuosobowe kabiny, trzy łazienki, przestronna i bardzo jasna messa, kambuz z dwiema lodówkami - to wszystko przemyślane i zaplanowane tak, aby zapewniać wygodę, funkcjonalność i komfort. A dodatkowo - co w Grecji bardzo ważne - ogromna otwierana platforma kąpielowa na rufie ułatwia kąpiele. Zapraszamy na pokład!  

 
 
Rejsy po Północnym

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 jest zaprojektowane dla wygodnego ugoszczenia 9 osób załogi. Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel. Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.  

Rejsy po Morzu Północnym


Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka. Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę. Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tą domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki (jedna otwierana od góry, a druga domowa). 

 Rejsy po Północnym


Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy  osobiste, ale i prowiant na cały rejs. 


Rejsy pływowe

Rejs w Chorwacji - wnętrze jachtu
 
 
 
 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500, minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej. 


sprawdź szczegóły płatności