Szkolenia

Szkolenie JSTM02


1750 PLN

Jachtowy Sternik Morski

  • Termin: 02.05.2020 - 09.05.2020
  • Ilość dni: 7
  • Staż: wymagany staż morski minimum 160 godzin
  • Miejsca wolne: 2
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 4

  • Centrum szkoleniowe: Marina Gdańsk
  • Miejscowość: Gdańsk

Dlaczego warto kurs zrobić właśnie u nas?

Szukając kursu na patent Jachtowego Sternika Morskiego z pewnością traficie na wiele konkurencyjnych propozycji. Znajdziecie kursy tańsze, krótsze, z gwarancją otrzymania patentu, a nawet takie, gdzie nie trzeba osobiście uczestniczyć w zajęciach... 

My jesteśmy dumni z tego w jaki sposób prowadzimy nasze szkolenia i zapraszamy na pokład osoby, które chcą zdobyć rzetelną wiedzę i umiejętności poświęcając trochę czasu, energii i pracy. 

Jachtowy Sternik Morski

 

Nasz kurs:

  • Odbywa się na nowym jachcie Bavaria Cruiser 37 z rocznika 2018
    Czyli na dużym, pełnomorskim jachcie, takim jaki spotyka się na co dzień w czarterze na całym świecie. Jednostka jest doskonale wyposażona (w tym w ster strumieniowy) i daje możliwość spędzenia kursu w komfortowych warunkach.

  • Wszystko w cenie, żadnych niespodzianek
    W cenie naszego kursu są wliczone wszystkie koszty. Nie zaskoczymy Cię żadną kaucją, składką, zbiórką czy podwyżką. Opłaty portowe, paliwo, ubezpieczenie, sprzątanie, pościel, sztormiaki, wyżywienie - to wszystko jest na naszej głowie. Dla Twojej wygody! 

  • Doświadczeni i kompetentni instruktorzy
    Nasza kadra to praktycy - czynni żeglarze morscy spędzający pod żaglami wiele tygodni w roku. To od nich nauczysz się tego, co najważniejsze na morzu. 

  • Wyżywienie, pościel, sztormiaki
    Na naszym kursie to my robimy zakupy prowiantu i dbamy o to, aby wyżywienie było smaczne i zdrowe. Tak, abyś Ty mógł/mogła skupić się na szkoleniu. Dla Twojego komfortu na jachcie są ciepłe kołdry i poduszki, a my zapewniamy świeżą pościel. Jeżeli nie masz sztormiaka - możesz korzystać z naszych Tribordów 500. I to wszystko jest oczywiście w cenie kursu!  

 

 ▼▼ Kliknij w link pod mapą, aby zobaczyć szczegóły kursu! ▼▼

Zbiórka i rozpoczęcie kursu

Kurs rozpoczynamy w sercu starego miasta w Gdańsku.  O godzinie 16:00 czekamy na Ciebie w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia. Dojazd z dworca PKP zajmuje kilkanaście minut. Jeżeli przyjedziesz samochodem, możesz zostawić go na pobliskich parkingach strzeżonych, np. przy ul. Kurza 1 lub Angielska Grobla 19.  
Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, integrację i rozpoczęcie szkolenia. Ostrą manewrówkę i pełne szkolenie zaczynamy w niedzielę rano.  

 

Egzamin i zakończenie kursu

Szkolenie kończymy w piątek wieczorem w Marinie Gdańsk. W sobotę o 08:00 rozpocznie się egzamin przed zewnętrzną komisją. W pierwszej kolejności odbędzie się część teoretyczna złożona z testu jednokrotnego wyboru oraz zadania nawigacyjnego na mapie. Ta część trwa około 1.5 godziny. Następnie odbywa się część manewrowa, gdzie każda egzaminowana osoba wciela się w rolę kapitana i wykonuje zadane przez komisję manewry. 

Gwarantujemy, ze egzamin odbywa się zawsze w spokojnej, swobodnej i przyjacielskiej atmosferze. Zakończenie egzaminu planowane jest na godzinę 13:00. 

 

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe kursy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. 

Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją kursu. 

Instruktor


Mateusz
Mroczek

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 41 lat
  • Stopień: kapitan jachtowy
  • Staż morski: 50000Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Mateusz z Kubrykiem związany jest od wielu lat, co nas bardzo cieszy i napawa niemałą dumą, że mamy w zespole tak doświadczonego kapitana.  Żeglarskie szlify zdobywał jako etatowy kapitan i/lub członek załogi na większości legend polskiego żeglarstwa, w tym na "Copernicusie", „Śmiałym”, „Panoramie”, "Gedanii", "Kapitanie Głowackim" i „Zawiszy Czarnym”.  Mateusz to idealne połączenie wiedzy, doświadczenia, profesjonalizmu i niezwykle interesującej osobowości.  Dlatego takie opinie naszych Klientów w ogóle nas nie dziwią:)

"Kapitan jest świetny. Bardzo dba o atmosferę, dobór portów, pyta o oczekiwania, dba o naukę, jeśli ktoś chce się czegoś nauczyć. Wytłumaczy i w praktyce można przećwiczyć nabytą wiedzę. Zawsze był do dyspozycji. Pływałem z wieloma kapitanami i do Mateusza nie dorastają. Spokojem, doświadczeniem, cierpliwością."  Paweł Ławniczek

"Mateusz jest świetnym sternikiem i dowódcą. Na jachcie czuliśmy się bezpieczni, załoga się szybko zgrała". Filip Leśniak

"Mateusz Mroczek jest na 6+ w skali od 1 do 5. Dba o to, by było bezpiecznie, ale daje zarazem możliwość uzyskania doświadczenia. W każdej chwili odpowiadał na każde pytanie (a załogą byliśmy dociekliwą – 3 sterników i żeglarz, nastawieni na szkoleniowy charakter rejsu), dzielił się doświadczeniem. Towarzysko też rewelacja. Krótko mówiąc, gdy uda mi się w przyszłym roku z Państwem znów wybrać na morze (a ten rejs upewnił mnie, że chcę) to musi to być „pod Mateuszem”. Sławomir Michałowski

Posiadane przez Mateusza uprawnienia: kapitan jachtowy i motorowodny, instruktor żeglarstwa.

Jeżeli cenisz sobie doskonałą atmosferę połączoną z porządną dawką profesjonalnej wiedzy, to rejs z Mateuszem będzie doskonałym wyborem. 

 

 


O sobie

Ekonomista z wykształcenia, tłumacz z zawodu, żeglarz z zamiłowania. Od ponad 20 lat prowadzę rejsy po różnych akwenach, w tym m.in. obozy żeglarskie dla młodzieży na morzu. Wolny zawód pozwala mi pływać średnio trzy miesiące w roku.

Na pokładzie jestem zwolennikiem bardzo krótkich zasad: (i) ma być bezpiecznie, (ii) ma być miło. Do tego wychodzę z założenia, że to ja jestem dla Was - po to, by pokazać Wam, jak piękne jest żeglarstwo, i ile frajdy można czerpać z nauki. Dlatego też pytać, pytać i jeszcze raz pytać :-).

Jeśli chodzi o sposób pływania, to preferuję tak zwaną "metodę czterech kaw". Codziennie. Każda w innym porcie :-). Najlepiej, aby były to małe, dzikie, niezadeptane zakątki. 

Zapraszam na rejs ze mną.  

Program

Przygotowując program naszego kursu na patent Jachtowego Sternika Morskiego braliśmy pod uwagę najważniejszą dla nas zasadę - nie zdobycie patentu jest najistotniejsze, a przekazanie uczestnikom wystarczających umiejętności do bezpiecznego poprowadzenia samodzielnego rejsu. 

I w ten sposób przez ostatnie lata stale dopracowujemy i ulepszamy nasz autorski program szkoleniowy. Nie ukrywamy, że tydzień to bardzo mało czasu na przekazanie wszystkiego, co przekazać byśmy Wam chcieli. Dlatego szkolenie jest bardzo intensywne i każdą chwilę wykorzystujemy na naukę manewrowania jachtem. W momentach, gdy nie manewrujemy, pracujemy nad teorią. I tak często do późnej nocy. 

 

Ramowy program szkolenia
Szkolenie złożone jest z części praktycznej oraz teoretycznej. Największy nacisk kładziemy na część praktyczną, obejmującą naukę sprawnego i bezpiecznego manewrowania jachtem na silniku w marinie oraz na żaglach na otwartej wodzie. Każdy uczestnik kursu staje za sterem i samodzielnie wykonuje wszystkie manewry, wielokrotnie je powtarzając i doskonaląc. Większość czasu spędzamy w Marinie Gdańsk i na Motławie. Planujemy również wyjście do Gdyni oraz do Górek Zachodnich. Pozwoli to w praktyce przećwiczyć planowanie trasy oraz manewry portowe w różnych marinach. Wieczorami zajmujemy się teorią, która prowadzona jest w formie wykładów i zajęć na mapie. 

Jachtowy Sternik Morski

 

Ćwiczymy manewry na żaglach:

  • zwrot przez sztag i rufę
  • manewr "człowiek za burtą" wykonywany różnymi metodami
  • stawanie w dryf
  • refowanie żagli

 

Ćwiczymy manewry na silniku:

  • odejście i podejście do nabrzeża rożnymi sposobami
  • manewr "człowiek za burtą"
  • zacieśnianie cyrkulacji

 

Ćwiczymy w praktyce zagadnienia teoretyczne:

  • praca na mapie morskiej
  • zadania nawigacyjne obejmujące podstawy nawigacji terestrycznej i zliczeniowej
  • posługiwanie się pomocami nawigacyjnymi
  • planowanie i przygotowanie rejsu
  • planowanie i przygotowanie wejścia do portu
  • sposoby wzywania pomocy

 

Omawiamy zagadnienia teoretyczne:

  • eksploatacja i budowa jachtów morskich
  • oznakowanie nawigacyjne
  • podstawowe wiadomości o prądach i pływach
  • jachtowe urządzenia nawigacyjne
  • podstawy meteorologii
  • sygnalizacja i łączność
  • ratownictwo 
  • przygotowanie do sztormu i techniki sztormowania
  • przepisy
  • ratownictwo i pierwsza pomoc medyczna

Informacje

Do udziału w kursie zapraszamy każdego, kto chce przejść intensywne szkolenie żeglarskie. Nie mamy żadnych wstępnych wymagań. Natomiast, aby po kursie przystąpić do egzaminu, uczestnik musi  posiadać staż morski w minimalnej ilości 160 godzin. Staż musi być udokumentowany opiniami z rejsu morskiego, które wydaje kapitan po rejsie. 

Egzamin zaplanowany jest na sobotę, od godziny 08:00. Czas trwania egzaminu (teoria i praktyka) to około 4 godzin. Po zdanym egzaminie uczestnik otrzymuje zaświadczenie, z którym samodzielnie występuje do PZŻ o wydanie patentu. Czas oczekiwania na patent to około jednego miesiąca.

 

"Zdawalność". To słowo często pojawia się w pytaniach osób szukających kursu. Czy mamy "zdawalność" 100%? NIE! I mamy nadzieję, że nie szukasz kursu z gwarancją otrzymania patentu. Bez problemu znajdziesz w Internecie oferty kursu ze "zdawalnością" 100%. Czasami nawet nie trzeba wstawać z kanapy -  wystarczy przelew na konto "szkoły żeglarskiej". My GWARANTUJEMY, że będziesz musiał / musiała troszkę się namęczyć i postarać, aby zdać egzamin. Ale jesteśmy pewni, że to docenisz w pierwszym samodzielnie prowadzonym rejsie morskim. U nas egzamin zda każdy, kto uczciwie i rzetelnie przepracował kurs.   

Jachtowy Sternik Morski

 

Miejsce szkolenia

Nasz kurs organizujemy na wodach Zatoki Gdańskiej, a zaczynamy w Marinie Gdańsk w Gdańsku, przy ulicy Szafarnia. Marina jest położona w samym centrum starego miasta, tuż przy słynnym statku Sołdek i na przeciwko Żurawia. 

Część praktyczną kursu, czyli manewrówkę na silniku i pod żaglami będziemy prowadzić głównie w Gdańsku. W trakcie kursu wypłyniemy również na wody Zatoki Gdańskiej i odwiedzimy Gdynię i Hel. Trenowanie manewrów w kilku marinach daje możliwość bardziej wszechstronnej nauki i lepszego opanowania jachtu. 

Po egzaminie wracamy do Mariny Gdańsk, gdzie zakończymu kurs.  

Jachtowy Sternik Morski w Gdańsku

Jacht

Bavaria Cruiser 37 (2018) - Pan Kubryk

Nazwa: Pan Kubryk
Typ: Bavaria Cruiser 37
Rocznik: 2018
Długość: 11.30 m
Szerokość: 3.67 m
Ilość kabin: 3
Ilość WC: 1
Zanurzenie: 1.95 m
Żagle: 65 m²
Silnik: 29 KM

Pan Kubryk to nasz nowiutki jacht, odebrany w 2018 roku. Ponieważ jesteśmy jego właścicielem, jest on dla nas klejnotem w koronie kubrykowej floty. Bavaria Cruiser 37 to nowa konstrukcja niemieckiej stoczni. Jacht zaprojektowany do szybkiej, komfortowej i bezpiecznej żeglugi, tak aby każdy na pokładzie czuł bezpośredni kontakt z morzem i żeglarskie emocje. Pana Kubryka wyposażyliśmy zdecydowanie ponad standardowo. Najnowsza elektronika nawigacyjna firmy Garmin, dziobowy ster strumieniowy, ogrzewanie Webasto, teakowy kokpit, nowoczesne rolowane żagle. Wszystko, aby zapewnić Wam to, co we współczesnym żeglarstwie turystycznym najlepsze. W sezonie 2019 i 2020 Pan Kubryk udowodnił jak świetnie sprawdza się na naszych bałtyckich rejsach i szkoleniach. Jesteśmy dumni z tego jachtu!  

Zapraszamy na pokład Pana Kubryka! 

 

Wnętrze naszej Bavarii Cruiser 37 jest bardzo nowocześnie i funkcjonalnie rozwiązane. Duża ilość światła, wpadająca do wnętrza jachtu przez liczne skylighty wraz z jasnym kolorem drewna i tapicerki tworzy przytulną i komfortową przestrzeń. Pod pokładem znajdują się trzy dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem i dwie pojedyncze koje w mesie.  Łazienka z prysznicem z ciepłą wodą oraz morską toaletą. Funkcjonalny kambuz z dwupalnikową kuchenką gazową, piekarnikiem, lodówką i zestawem naczyń i przyborów kuchennych nawet dla zaawansowanych kucharzy.

Bavaria Cruiser 37 Pan Kubryk


Mesa z dużym stołem z rozkładanymi dwoma skrzydłami pomieści całą załogę. W kabinach i w mesie znajdują się liczne szafki, schowki, bakisty i jaskółki. Nie ma problemu z pomieszczeniem rzeczy osobistych i prowiantu na cały rejs.   

Aby żeglowanie było jeszcze bardziej wygodne, do Waszej dyspozycji są też ciepłe kołdry i poduszki oraz świeża pościel. Osoby, które nie mają swojego sprzętu mogą skorzystać ze sztormiaków znajdujących się na wyposażeniu jachtu. Są to sztormiaki Tribord 500 w rozmiarach od M do XL, składające się z kurtki i spodni.  

Bavaria Cruiser 37 Pan Kubryk

Bavaria Pan Kubryk

 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: Garmin GPS z mapami elektronicznymi w kokpicie, odbiornik AIS, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, log, sonda, wiatromierz, radio Garmin VHF z DSC, dziobowy ster strumieniowy
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, pneumatyczna tratwa ratunkowa (8 osób), radio Garmin VHF z DSC, przenośne radio VHF, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy, boja MOB
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, lodówka, grill elektryczny, czajnik elektryczny, kawiarka, toaleta morska, prysznic z ciepłą wodą, radio z USB, ogrzewanie Webasto, świeża pościel, sztormiaki morskie

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500, ubezpieczenie NNW 5.000 zł.  
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny kursu. 
Gwarantujemy, że kurs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na kursie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować szkolenie jak najszybciej.  
Egzamin i wydanie patentu nie jest wliczone w cenę kursu. Opłata za egzamin to 350 PLN, płatne gotówką na miejscu, w dniu egzaminu, wyłącznie kartą płatniczą. 


sprawdź szczegóły płatności