Szkolenia

Szkolenie JSTG05


1598 PLN

1700 PLN

Jachtowy sternik morski

  • Termin: 12.10.2019 - 19.10.2019
  • Ilość dni: 7
  • Staż: wymagane minimum 150h
  • Miejsca wolne: 6
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0

  • Centrum szkoleniowe: Marina Gdańsk
  • Miejscowość: Gdańsk

Uczymy skutecznie i z pasją!

Prowadzenie jachtu balastowego po otwartym morzu to duża odpowiedzialność. Wymaga wiedzy, doświadczenia i umiejętności panowania nad jachtem. Tego nie da się nauczyć z książek. 

W trakcie bardzo intensywnego tygodniowego kursu przygotujemy Cię nie tylko do zdania egzaminu PZŻ, ale również do zdania tego ważniejszego egzaminu - w trakcie pierwszego samodzielnie prowadzonego rejsu. 

Przygotuj się proszę na trudny tydzień - dużo pracy w trakcie manewrów i równie sporo w trakcie wieczornych wykładów z teorii. 

 ▼▼ Kliknij w link pod mapą, aby zobaczyć szczegóły kursu! ▼▼

wyświetl szczegóły

Zbiórka i rozpoczęcie kursu

Kurs rozpoczyna się w sobotę o godzinie 16:00 w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia w Gdańsku. Czeka na Was przygotowany do żeglugi jacht, zaprowiantowany i wysprzątany, z pachnącą pościelą w kabinach.  Po krótkim zapoznaniu z jachtem, rozpakowaniu rzeczy osobistych i omówieniu planu kursu jesteśmy gotowi do rozpoczęcia nauki. 

 

Plan dnia

Typowy dzień kursu zaczynamy wcześnie rano szybkim śniadaniem i omówieniem planu na dziś. Wypływamy na wodę i do przerwy obiadowej ćwiczymy manewry na żaglach i na silniku. To najważniejsze elementy naszego szkolenia, dlatego pływania będzie bardzo dużo.

Przerwa obiadowa trwa około 1.5 godziny i pozwala zregenerować siły przed kolejną porcją manewrówki. Po obiedzie spędzimy jeszcze 2-3 godziny na wodzie. A wieczorem czas zabrać się za teorię i praktyczne ćwiczenia z nawigacji i locji. Każdego dnia instruktor przeprowadzi wykład teoretyczny i ćwiczenia przygotowujące do egzaminu.

Instruktor


Wiktor
Cichocki

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 64 lat
  • Stopień: kapitan jachtowy
  • Staż morski: 30.000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Dołączając do Kubryka trzy lata temu Wiktor wniósł do naszej firmy olbrzymi spokój, cierpliwość i nieocenione doświadczenie żeglarskie.  Wybierając rejs z Wiktorem możecie spodziewać się dużej dawki szkolenia i wprowadzenia w tajniki żeglarskiego fachu.  Wiktor to człowiek z zasadami, lubiący porządek w każdej dziedzinie życia. Te cechy sprawiają, że żeglowanie z nim jest niezwykle bezpieczne i wartościowe.  Załogi cenią Wiktora za łatwość przekazywania i dzielenia się wiedzą oraz za serdeczną atmosferę na jachcie. Mimo że za rufą zostawił już dziesiątki tysięcy mil nadal odnajduje w żeglarstwie to co ważne, nadal jest jego wielką pasją. 


O sobie

Czasu spędzonego na żaglach nie liczę, choć przygodę z żaglami zacząłem jeszcze w szkole podstawowej. Trudno jest zresztą policzyć dni, godziny, minuty moich pasji... A mam przynajmniej dwie - żeglowanie i nauczanie żeglowania na wodach wszelakich.  Różne to były wody, słodkie i słone, bliskie i dalekie, ale w dalszym ciągu najmilsze mojemu sercu jest Morze Bałtyckie. Zapraszam na pokład.

 

Program

Przygotowując program naszego kursu na patent Jachtowego Sternika Morskiego braliśmy pod uwagę najważniejszą dla nas zasadę - nie zdobycie patentu jest najważniejsze, a przekazanie uczestnikom wystarczających umiejętności do bezpiecznego poprowadzenia samodzielnego rejsu. 

I w ten sposób przez ostatnie lata stale dopracowujemy i ulepszamy nasz autorski program szkoleniowy. Nie ukrywamy, że tydzień to bardzo mało czasu na przekazanie wszystkiego co przekazać byśmy Wam chcieli. Dlatego szkolenie jest bardzo intensywne i każdą chwilę wykorzystujemy na naukę manewrowania jachtem. W momentach, gdy nie manewrujemy, pracujemy nad teorią. I tak często do późnej nocy. 

 

Ramowy program szkolenia
Szkolenie złożone jest z części praktycznej oraz teoretycznej. Największy nacisk kładziemy na część praktyczną, obejmującą naukę sprawnego i bezpiecznego manewrowania jachtem na silniku w marinie oraz na żaglach na otwartej wodzie.

 

Ćwiczymy manewry na żaglach:

  • zwrot przez sztag i rufę
  • manewr "człowiek za burtą" wykonywany różnymi metodami
  • stawanie w dryf
  • refowanie żagli

 

Ćwiczymy manewry na silniku:

  • odejście i podejście do nabrzeża rożnymi sposobami
  • manewer "człowiek za burtą"
  • zacieśnianie cyrkulacji

 

Ćwiczymy w praktyce zagadnienia teoretyczne:

  • praca na mapie morskiej
  • zadania nawigacyjne obejmujące podstawy nawigacji terestrycznej i zliczeniowej
  • posługiwanie się pomocami nawigacyjnymi
  • planowanie i przygotowanie rejsu
  • planowanie i przygotowanie wejścia do portu
  • sposoby wzywania pomocy

 

Omawiamy zagadnienia teoretyczne:

  • eksploatacja i budowa jachtów morskich
  • oznakowanie nawigacyjne
  • podstawowe wiadomości o prądach i pływach
  • jachtowe urządzenia nawigacyjne
  • podstawy meteorologii
  • sygnalizacja i łączność
  • ratownictwo 
  • przygotowanie do sztormu i techniki sztormowania
  • przepisy
  • ratownictwo i pierwsza pomoc medyczna

Informacje

Do udziału w kursie zapraszamy każdego, kto chce przejść intensywne szkolenie żeglarskie. Nie mamy żadnych wstępnych wymagań. Natomiast, aby po kursie przystąpić do egzaminu, uczestnik musi  posiadać staż morski w minimalnej ilości 150 godzin. Staż dokumentowany jest opiniami z rejsu morskiego, które wydaje kapitan po rejsie. 

Egzamin zaplanowany jest na sobotę, od godziny 08:00. Czas trwania egzaminu (teoria i praktyka) to około 5 godzin. Po zdanym egzaminie uczestnik otrzymuje zaświadczenie, z którym samodzielnie występuje do PZŻ o wydanie patentu. Czas oczekiwania na patent to około jednego miesiąca. 

Miejsce szkolenia

Nasz kurs organizujemy na wodach Zatoki Gdańskiej, a zaczynamy w Marinie Gdańsk w Gdańsku, przy ulicy Szafarnia. Marina jest położona w samym centrum starego miasta, tuż przy słynnym statku Sołdek i na przeciwko Żurawia. 

Część praktyczną kursu, czyli manewrówkę na silniku i pod żaglami będziemy prowadzić w różnych portach Zatoki Gdańskiej. Manewry możemy ćwiczyć w Gdyni, Górkach Zachodnich, Jastarni lub Helu. Trenowanie manewrów w kilku marinach daje możliwość bardziej wszechstronnej nauki i lepszego opanowania jachtu. 

Po egzaminie wracamy do Mariny Gdańsk, gdzie zakończymu kurs.  

Jachtowy Sternik Morski w Gdańsku

Jacht

Bavaria Cruiser 37 (2018) - Pan Kubryk

Nazwa: Pan Kubryk
Typ: Bavaria Cruiser 37
Rocznik: 2018
Długość: 11.30 m
Szerokość: 3.67 m
Ilość kabin: 3
Ilość WC: 1
Zanurzenie: 1.95 m
Żagle: 65 m²
Silnik: 29 KM

Pan Kubryk to nasz nowiutki jacht, odebrany w 2018 roku. Ponieważ jesteśmy jego właścicielem, jest on dla nas klejnotem w koronie kubrykowej floty. Bavaria Cruiser 37 to najnowsza konstrukcja niemieckiej stoczni. Jacht zaprojektowany do szybkiej, komfortowej i bezpiecznej żeglugi, tak aby każdy na pokładzie czuł bezpośredni kontakt z morzem i żeglarskie emocje. Pana Kubryka wyposażyliśmy zdecydowanie ponad standardowo. Najnowsza elektronika nawigacyjna firmy Garmin, dziobowy ster strumieniowy, ogrzewanie Webasto, teakowy pokład, nowoczesne żagle. Wszystko, aby zapewnić Wam to, co we współczesnym żeglarstwie turystycznym najlepsze. W sezonie 2019 Pan Kubryk udowodnił jak świetnie sprawdza się na naszych bałtyckich rejsach i szkoleniach. Jesteśmy dumni z tego jachtu!  

Zapraszamy na pokład Pana Kubryka! 

 

Wnętrze naszej Bavarii Cruiser 37 jest bardzo nowocześnie i funkcjonalnie rozwiązane. Duża ilość światła, wpadająca do wnętrza jachtu przez liczne skylighty wraz z jasnym kolorem drewna i tapicerki tworzy przytulną i komfortową przestrzeń. Pod pokładem znajdują się trzy dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem i dwie pojedyncze koje w mesie.  Łazienka z prysznicem z ciepłą wodą oraz morską toaletą. Funkcjonalny kambuz z dwupalnikową kuchenką gazową, piekarnikiem, lodówką i zestawem naczyń i przyborów kuchennych nawet dla zaawansowanych kucharzy.

Bavaria Cruiser 37 Pan Kubryk


Mesa z dużym stołem z rozkładanymi dwoma skrzydłami pomieści całą załogę. W kabinach i w mesie znajdują się liczne szafki, schowki, bakisty i jaskółki. Nie ma problemu z pomieszczeniem rzeczy osobistych i prowiantu na cały rejs.   

Aby żeglowanie było jeszcze bardziej wygodne, do Waszej dyspozycji są też ciepłe kołdry i poduszki oraz świeża pościel. Osoby, które nie mają swojego sprzętu mogą skorzystać ze sztormiaków znajdujących się na wyposażeniu jachtu. Są to sztormiaki Tribord 500 w rozmiarach od M do XL, składające się z kurtki i spodni.  

Bavaria Cruiser 37 Pan Kubryk

Bavaria Pan Kubryk

 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: Garmin GPS z mapami elektronicznymi w kokpicie, odbiornik AIS, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, log, sonda, wiatromierz, radio Garmin VHF z DSC, dziobowy ster strumieniowy
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, pneumatyczna tratwa ratunkowa (8 osób), radio Garmin VHF z DSC, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy, boja MOB
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, lodówka, grill elektryczny, czajnik elektryczny, kawiarka, toaleta morska, prysznic z ciepłą wodą, radio z USB, ogrzewanie Webasto, świeża pościel, sztormiaki morskie

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty kursu: miejsce na jachcie, realizacja programu szkoleniowego, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie NNW (5.000 PLN).  
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Zapewniamy niezmienność ceny. 
Gwarantujemy, że kurs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników. 
Egzamin i wydanie patentu nie jest wliczone w cenę kursu. Opłata za egzamin to 350 PLN, płatne gotówką na miejscu, w dniu egzaminu.


sprawdź szczegóły płatności