Norwegia od dawna rozpala naszą wyobraźnię i chęć dokładnego jej poznania z pokładu jachtu. Niestety, władze kraju fiordów są bardzo ostrożne i zachowawcze. Otwieranie kraju na zagranicznych turystów następuje wolniej niż planowaliśmy. Dlatego też pierwsze dwa rejsy planowane do Norwegii powiodą nas do do szwedzkich szkierów koło Goteborga. Od strony żeglarskiej i turystycznej trasa równie ciekawa, a akwen absolutnie unikalny! Zatem szkiery zamiast fiordów!
Wypływamy z Goteborga i co dalej? I jeśli zapytacie o dalszą trasę to odpowiemy - niech prowadzi nas przygoda. :) Szybki rzut oka na mapę pozwoli w pełni zrozumieć tą sytuację. Od Goteborga do granicy z Norwegią płyniemy w obrębie niezwykle urozmaiconego wybrzeża szkierowego. Tysiące wysp i wysepek. Przesmyków, cieśnin, kanałów i najróżniejszych zakamarków daje nieograniczone możliwości poprowadzenia trasy rejsu. Będziemy żeglować w bardzo podobnym stylu do pierwotnie planowanego rejsu norweskiego. Niesamowite wrażenia żeglarskie i turystyczne gwarantowane!
Ostatni etap rejsu to żegluga przez Morze Północne i Skagerrak dookoła Jutlandii. Po kilkudziesięciu milach morskich zatrzymamy się na samym końcu półwyspu, w malowniczym i niezwykle klimatycznym Skagen. Po odpoczynku i zwiedzaniu przepięknej okolicy płyniemy dalej. Cel to Thyboron w Danii, już na Morzu Północnym.
Proszę pamiętać, że przebieg żeglarskiego rejsu morskiego jest w ogromnym stopniu uzależniony od bardzo wielu czynników, w tym od warunków pogodowych, tolerancji warunków morskich przez załogę, kwestii technicznych związanych z jachtem i wielu, wielu innych. Podana trasa jak i opis rejsu jest jedynie naszym planem. Zawsze staramy się go zrealizować w pełni, ale o ostatecznej trasie i przebiegu rejsu decyduje wyłącznie kapitan.
Pod mapą znajduje się link "wyświetl szczegóły trasy". warto tam zajrzeć po więcej informacji.
W okresie niepewności związanej z koronawirusem chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem!
Oto nasza propozycja:
Zaliczka zmniejszona do 10% ceny rejsu;
Dopłata pozostałych 90% na 14 dni przed rozpoczęciem rejsu;
W przypadku odwołania rejsu ze względu na COVID-19 natychmiastowy zwrot wpłaconych opłat, bez potrąceń.
Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero wówczas, gdy będzie na 100% wiadomo czy rejs się odbędzie. Jeżeli ze względu na wirusa zamknięte będą granice, obowiązywać będzie kwarantanna po powrocie lub ograniczona będzie możliwość żeglowania - odwołamy rejs i natychmiast zwrócimy Ci wszystkie wpłacone pieniądze.
Rejs rozpoczynamy w Goteborgu w sobotę 03.07.2021 r. Nie ustalamy dokładnej godziny zbiórki, ponieważ załoga przylatuje o różnych godzinach. Czekamy na Was na pokładzie przez cały dzień. Jacht będzie zacumowany w jachtowej części portu. Z lotniska w Goteborgu uczestnicy we własnym zakresie i na własny koszt przejeżdżają do centrum miasta.
Gdy wszyscy będziemy już w komplecie, kapitan przeprowadzi szkolenie i zaplanuje wypłynięcie z portu.
Do Thyboron wpłyniemy w sobotę 10.07 popołudniu. W niedzielę wcześnie rano z Polski przyjedzie mikrobus z nową załogą. Uczestnicy kończącego się właśnie rejsu wyjadą w podróż powrotną około godziny 13:00. Do Szczecina na dworzec PKP dotrzemy około godziny 21:00. Dzień wymiany załóg jest dniem szczególnym, na jachcie przebywają wówczas dwie załogi - stara i nowa, która przyjechała z Polski mikrobusem wcześnie rano. Wymaga to od wszystkich wyrozumiałości i żeglarskiej życzliwości.
Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy i odbywa się na akwenie pływowym. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.
Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. Żegluga na akwenie pływowym o skoku pływu powyżej 1.5 metra to unikalne doświadczenie. W trakcie rejsu zobaczysz jak ważne jest poznanie zjawiska pływów i prądów pływowych. Jak je przewidywać, liczyć, planować i uwzględniać w nawigacji.
Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 70-100 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu.
Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć.
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.
Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.
Jacek współpracuje z Kubrykiem od 2016 roku i żegluje na wszystkich Kubrykowych akwenach - Morzu Bałtyckim, Północnym, Śródziemnym. Zimą znajdziecie go na Atlantyku. Swoją przygodę z żeglarstwiem zaczynał jak wielu, na wodach śródlądowych. Przyszedł też czas na liczne regaty i odkrycie, że w wyczynowym pływaniu liczą się najmniejsze drobiazgi, a prawidłowe trymowanie jednostki nie jest sprawą banalną. Na morskim statku ma ono także znaczenie. Żeglując z Jackiem możecie być pewni, że zejdziecie na ląd bogatsi o mnóstwo wiedzy i praktyki dotyczącej każdego aspektu żeglarstwa. Kiedy nie ma pod opieką załogi na rejsie zajmuje się finansami i podatkami.
Gdy jako dziecko stałem nad brzegiem Bałtyku, morze wydawało mi się nieskończone,bezkresne i nie do przebycia. A co dopiero ocean. Żeglując zrozumiałem, że morza i oceany to nie bariery ani przeszkody. Oceany i morza nie dzielą, ale łączą. To stworzone przez naturę nieskończone autostrady, dzięki którym możemy poznawać świat, drogi, po których możemy kroczyć przed siebie i odkrywać miejsca, do których pewnie byśmy nie dotarli od strony lądu. A świat widziany z wody jest piękny i piękne jest samo morze. Czy skorzystamy z tych dróg zależy już tylko od nas. Od naszej pasji, wytrwałości, determinacji. I dlatego wkładam serce i zaangażowanie w każdy prowadzony rejs. Wobec morza trudno pozostać obojętnym. A ja bym chciał, abyście się nim zafascynowali. Odkryli w sobie pasję i zamiłowanie do żeglarstwa, jego wyjątkowy charakter. Podczas rejsów chętnie dzielę się wiedzą i doświadczeniem, buduję dobrą atmosferę, spokój i poczucie bezpieczeństwa. Nie ma też mowy abyśmy gdzieś mitrężyli czas. Przecież fale czekają!
Nazwa: | Muttland |
---|---|
Typ: | Bavaria Cruiser 46 |
Rocznik: | 2020 |
Długość: | 14.24 m |
Szerokość: | 4.35 m |
Ilość kabin: | 4 |
---|---|
Ilość WC: | 3 |
Zanurzenie: | 2.10 m |
Żagle: | 122 m² |
Silnik: | 55 KM |
Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. W tym roku po Morzu Bałtyckim żeglujemy na jachcie Bavaria Cruiser 46 z rocznika 2020. To praktycznie nowy jacht jeszcze pachnący nowością! Ten jacht został wyróżniony prestiżową nagrodą "European Yacht of the Year" i wcale nas to nie dziwi.
Nasza "bawarka" jest duża. 14 i pół metra długości daje masę miejsca pod pokładem i zapewnia doskonałe właściwości nautyczne. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu w przechyle. Nowoczesne rozwiązania zarówno na pokładzie jak i pod nim dają załodze bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.
Cztery dwuosobowe kabiny, trzy łazienki, przestronna i bardzo jasna messa, kambuz z dwiema lodówkami - to wszystko przemyślane i zaplanowane tak, aby zapewniać wygodę, funkcjonalność i komfort. Zapraszamy na pokład!
Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 jest zaprojektowane dla wygodnego ugoszczenia 9 osób załogi. Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel. Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.
Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka. Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę. Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tą domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki (jedna otwierana od góry, a druga domowa).
Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.
Przelot do Goteborga nie jest wliczony w cenę rejsu i uczestnicy odbywają tą podróż we własnym zakresie. Jednakże z przyejmnością zajmiemy się rezerwacją biletu i pomocą w organizacji podróży powrotnej. W tej sprawie prosimy o kontakt przed rezerwacją.
Do Goteborga można w sobotę, 03.07 dolecieć samolotem:
RyanAir z Krakowa, 06:00 - 07:45; aktualna cena biletu 35 zł + bagaż
WizzAir z Gdańska, 14:30 - 15:45; aktualna cena biletu 35 zł + bagaż
Z przyjemnością pomagamy w zakupie biletu.
Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Płyniemy na nowym jachcie z rocznika 2018. A ponadto ograniczamy liczbę uczestników do 8 osób. Czyli wszyscy śpią w dwuosobowych kabinach. Tylko skipper śpi w mesie. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.
Nasz rejs nie jest najtańszy. Na pewno w sieci znajdziesz tańsze propozycje. Ale my chcemy Ci zagwarantować zupełnie nowy jacht, doskonałą organizację i profesjonalnego kapitana. I z doświadczenia wiemy, że warto za taką jakość zapłacić uczciwą cenę.
Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu wraz z transportem z Thyboron do Szczecina: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500, transfer komfortowym mikrobusem ze Szczecina do Thyboron, minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium!
Bilet do Goteborga nie jest wliczony w cenę rejsu. Z przyjemnością pomożemy w rezerwacji biletu i organizacji przelotu.
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu.
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej.