Na tym rejsie pozostało ostatnie wolne miejsce w kabinie męskiej. Dlatego na pokład zapraszamy już tylko panów żeglarzy.
To wyjątkowy rejs. Płyniemy w jedną stronę. Daje nam to olbrzymie możliwości turystyczne i żeglarskie. Podczas tego tygodnia będzie żeglarsko, wiele godzin pod żaglami, długie rozmowy przy kubku aromatycznej kawy i widoki, które przepełnią pamięć aparatów i telefonów.
Kapitan podzieli się swoją szeroką żeglarską wiedzą, zaczaruje morskimi opowieściami i odkryje takie miejsca na mapie Bałtyku, o których nie mieliście pojęcia. Po szkoleniu, rozpakowaniu i ustaleniu planu rejsu ruszymy w morze.
Zaczynamy w Sztokholmie. To wyjątkowe miasto, które jest w stanie zadowolić najbardziej wybrednych. Część załogi być może zdecyduje się na ekstremalne emocje w parku rozrywki Gröna Lund, reszta wybierze się w podróż w czasie do Vasa Museum. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby odwiedzić oba miejsca lub dać się porwać wirowi szwedzkiej stolicy.
Oddając cumy ruszymy szkierami na południe. To prawdziwa uczta dla zmysłów. Archipelag Sztokholmski to niemal 24 tys. wysp i wysepek. Rezerwat dzikiej przyrody, zachwycający pięknem i naturalnością . W języku szwedzkim archipelag nazywany jest skärgården, co oznacza ogród wysp. Określenie jest nad wyraz trafne. Płynąc między wyspami możemy zatrzymać się kąpiel w Bałtyku lub spacer po porośniętych kwiatami łąkach.
Żegluga zajmie nam około doby. To świetny czas by zauroczyć się rytmem wacht, zapachem kawy o świcie i obłędnymi zachodami słońca. Naszym celem jest Oxelösund maleńki port pełen niesamowitego uroku. Po gwarnym Sztokholmie, tu będziemy mogli trochę odpocząć. Jeżeli lubicie piesze wędrówki warto udać się do rezerwatu przyrody Femöre, gdzie znajduje się kilka oznaczonych szlaków turystycznych, między innymi Sörmlandsleden, który prowadzi na półwysep Femörehuvud i wokół niego. Dla fanów militariów polecamy Femörefortet tajną, podziemną fortecę artyleryjską z czasów zimnej wojny. Odwiedzimy też Utö znaną z kopalni rudy żelaza, niezwykłej i zachwycającej przyrody oraz ponad 200-letniego młyna.
Po opuszczeniu Utö, czeka nas kilkanaście godzin pięknej żeglugi, w czasie której poczujemy rytm wacht i zachwycimy się świtem na pełnym morzu. Naszym kolejnym celem jest Visby położone na zachodnim brzegu Gotlandii. Miasto już w X wieku stanowiło ważny ośrodek handlowy Wikingów. W Visby zachowało się niezwykle malownicze stare miasto, otoczone potężnymi murami obronnymi z licznymi basztami i bramami. Dominującą budową w panoramie miasta jest średniowieczna protestancka katedra Najświętszej Marii Panny (Visby Sankta Maria domkyrka).
Powrót do Gdańska zajmie nam około doby. To czas kiedy zrozumiemy, że tydzień na jachcie to zdecydowanie za mało. Poczujemy jak cudowne i wyjątkowe jest żeglarskie życie. Wrócimy pełni pozytywnej energii i głowy pełnej planów kolejnych wypraw.
Proszę pamiętać, że przebieg żeglarskiego rejsu morskiego jest w ogromnym stopniu uzależniony od bardzo wielu czynników, w tym od warunków pogodowych, tolerancji warunków morskich przez załogę, kwestii technicznych związanych z jachtem i wielu, wielu innych. Podana trasa jak i opis rejsu jest jedynie naszym planem. Zawsze staramy się go zrealizować w pełni, ale o ostatecznej trasie i przebiegu rejsu decyduje wyłącznie kapitan.
Dołącz do nas. Pozwól sobie na realizację swoich żeglarskich marzeń już dziś!
Chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem! A koszty rejsu były niezmienne.
Oto nasza propozycja: Zaliczka zmniejszona do 20% ceny rejsu;
Dopłata pozostałych 80% na 28 dni przed rozpoczęciem rejsu;
Gwarancja niezmiennej ceny od momentu rezerwacji;
Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca oraz niezmienną cenę. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero na 28 dni przed rozpoczęciem rejsu.
Jeżeli w trakcie roku będziemy zmuszeni do podniesienia ceny kursu - podwyżka nie będzie dotyczyć osób, które mają zrobioną rezerwację. Gwarantujemy niezmienioną cenę.
Rejs rozpoczynamy w Sztokholmie, w Marinie Vassahamn znajdującej się w sercu starego miasta. Nie ustalamy dokładnej godziny zbiórki, ponieważ załoga przylatuje o różnych godzinach. Czekamy na Was na pokładzie przez cały dzień. Gdy wszyscy będziemy już w komplecie, kapitan przeprowadzi szkolenie i zaplanuje wypłynięcie z portu. Przez jakiś czas w sobotę na pokładzie może znajdować się zarówno stara jak i nowa załoga. Taka sytuacja wymaga nieco tolerancji i żeglarskiej wyrozumiałości.
Bilety lotnicze nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy organizują podróż do i ze Sztokholmu we własnym zakresie. Jednakże z przyjemnością pomagamy i doradzamy przy rezerwacji biletów i organizacji podróży.
Rejs kończymy w sercu starego miasta w Gdańsku, w Marinie Gdańsk, w sobotę do godziny 09:00.
Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.
Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie.
Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument akceptowany przez PZŻ, potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-90 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu. Na opinii podajemy rzeczywistą liczbę godzin spędzonych na żegludze na żaglach i silniku.
Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.
Dla wegetarian zapewniamy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych, takich jak wegańska, bezglutenowa, keto i inne. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.
Jeżeli zastanawiasz na czym polega rejs w formule All Inclusive - już wyjaśniamy. My bierzemy na siebie całość organizacji rejsu, a Ty skupiasz się na czerpaniu radości z żeglowania. :)
To my zapewniamy kasę jachtową i organizujemy zakupy prowiantu w trakcie całego rejsu. Dbamy o świeżą pościel i sprzątanie jachtu po rejsie. Kapitan opłaca postoje jachtu w porcie, paliwo, gaz, wodę i inne niezbędne koszty. Jeśli w trakcie rejsu zabraknie pieczywa, owoców czy innych produktów - dokupimy je w najbliższym porcie. I co najważniejsze - to wszystko wliczone jest w cenę rejsu!
Nie zaskoczymy Cię składką do kasy jachtowej; zrzutką na paliwo - bo mało wiało; dopłatą - ponieważ marina była za droga. Nie pobieramy też od uczestników kaucji za jacht.
Dominik dołączył do Kubryka w 2022 roku, co bardzo nas cieszy. Doskonały szkoleniowiec, pełen pasji i zaangażowania. Załogo doceniają go za profesjonalizm i zaangażowanie.
Tak piszą o Dominiku jego kursanci
"Kapitana Sochę oceniam bardzo dobrze, jest mi trochę wstyd gdyż jego zaangażowanie w szkolenie było większe niż moje. Nie spodziewałem się tak wypełnionego zajęciami kursu. Wstawałem przed 7 kończyłem zajęcia o 23, a nawet później. Po zakończonym kursie mogę tylko zacytować Sokratesa „wiem, że nic nie wiem” i sporo do nauki mam przed sobą, jednakże z tego powodu wybrałem szkolenie u was (wiedziałem że podejdziecie sumiennie do zadania)". Tomasz Gliściński
"Bardzo wysoko oceniam Dominika Sochę w roli kapitana i szkoleniowca. Jest to właściwa osoba na właściwym miejscu. Kompetentna i bardzo opanowana, co jest ważne dla pełnienia roli szkoleniowej". Paweł Rapacz
"W temacie szkolenia także mogę tylko podziękować za możliwość odbycia rejsu w takich warunkach. Pan Dominik był dla nas nie tylko nieocenionym źródłem wiedzy żeglarskiej oraz kulturalnej, ale także dużym wsparciem. Od rana do wieczora kształcił nas jak tylko mógł, płynnie dostosowując ilość wiedzy i sposób jej przekazania do możliwości i dyspozycji dnia załogi, a w chwilach zwątpienia zagrzewał śpiewem oraz dzielił się swoją wiedzą aktorską. Dostosowywał także program zajęć w taki sposób, abyśmy niepotrzebnie nie pracowali na deszczu, czy mieli czas na naukę własną, co było wyjątkowo cenne. Prawdopodobnie pozostaniemy po rejsie również w kontakcie prywatnym". Tomasz Piątkowski
Co do Dominika Sochy to kolejny wielki plus tego kursu. Jego profesjonalizm, sposób przekazywania wiadomości, oraz zaangażowanie powodowało że czasem pomimo późnej pory chętnie słuchaliśmy tego, co Dominik chciał nam przekazać :-) Przekonaliśmy się że szanty i tawerny również nie są Dominikowi obce." Damian Wróbel
Zapraszamy na szkolenia i rejsy z Dominikiem.
Nie lubię pisać o sobie i nie umiem się reklamować. Zawsze wolałem by za mnie mówiło to co i jak robię. By mówili o mnie moi współpracownicy, uczniowie, klienci, widzowie, instruktorzy etc. Niestety czasem nie mogę tego uniknąć.
Z wykształcenia jestem polonistą, ale od zawsze raczej robiłem to, co mnie naprawdę interesuje, ergo szkołę jako miejsce pracy omijałem z daleka, wolałem pracować z ludźmi, którzy chcą coś robić. Przez długie lata pracowałem jako instruktor dykcji, emisji głosu i interpretacji wykonawczej tekstu, aktor (także śpiewający), lektor, pilot wycieczek, instruktor jazdy konnej, czasem reżyser.
Interesuję się historią, sztuką, architekturą, literaturą, fotografią, uwielbiam podróżować (choć nienawidzę pakowania). Bardzo cenię sobie pracę z ludźmi i dla ludzi (chociaż także kocham zwierzęta). Uwielbiam ludzi z pasją, zainteresowaniami, a przy tym z poczuciem humoru i odrobiną zdrowego dystansu do siebie. Czego nie znoszę? Fanatyzmu, tępoty, chamstwa i cwaniactwa.
Moja przygoda z żeglarstwem rozpoczęła się w okolicy połowy lat 80 ubiegłego wieku (mój Boże – jak to brzmi), w harcerstwie. Żeglowanie było jedną z rzeczy o jakiej zawsze marzyłem, a że zacząłem żeglować w podobnym czasie jak jeździć konno, często śmiałem i śmieję się nadal, że jestem przedstawicielem „morskiej kawalerii”.
Miałem wielkie szczęście, przejść szkołę w COŻ PZŻ im. Andrzeja Benesza w Trzebieży (jednej z najlepszych ówczesnych szkół w Polsce), gdzie robiłem patent sternika. Tam w ciągu trzytygodniowego kursu, zmielono mnie skutecznie i ulepiono żeglarza i skippera. Z tamtych doświadczeń z wielką satysfakcją korzystam do dzisiaj.
Pływałem i pływam zarówno „po słodkim” jak i „słonym” - potrafiąc docenić walory zarówno turystyczne, jak i szkoleniowe, tych jakże odległych i przy tym jakże bliskich sobie akwenów, które łączy jedno słowo – żeglarstwo. Kiedy z przyczyn zawodowych, nie mogłem żeglować, jakiś wewnętrzny przymus gnał mnie do literatury żeglarskiej, szczególnie książek fachowych, zawsze potrzebowałem się rozwijać, poszerzać wiedzę, kiedy tylko mogłem brałem też udział w różnego rodzaju szkoleniach, żeby więcej wiedzieć i więcej umieć. Naturalną drogą, w pewnym momencie z pozycji osoby szkolonej przeszedłem na pozycję instruktora, z podstawowym założeniem uczyć skutecznie, tak jak chciałbym by mnie uczono.
Uwielbiam żeglować, ale uwielbiam też szkolić, nie przeczę czasem też dawać szkołę, kiedy to konieczne. Jestem zakochany w żeglarstwie, i morskiej kulturze, przez parę
lat prowadziłem własny zespół szantowy.
Zapraszam :)
Nazwa: | Crazy |
---|---|
Typ: | Bavaria Cruiser 46 |
Rocznik: | 2020 |
Długość: | 14.24 m |
Szerokość: | 4.35 m |
Ilość kabin: | 4 |
---|---|
Ilość WC: | 3 |
Zanurzenie: | 2.10 m |
Żagle: | 122 m² |
Silnik: | 55 KM |
Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. W tym roku po Morzu Bałtyckim żeglujemy na jachcie Bavaria Cruiser 46 z rocznika 2020. To praktycznie nowy jacht jeszcze pachnący nowością! Ten jacht został wyróżniony prestiżową nagrodą "European Yacht of the Year" i wcale nas to nie dziwi.
Nasza "bawarka" jest duża. 14 i pół metra długości daje masę miejsca pod pokładem i zapewnia doskonałe właściwości nautyczne. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu w przechyle. Nowoczesne rozwiązania zarówno na pokładzie jak i pod nim dają załodze bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.
Cztery dwuosobowe kabiny, trzy łazienki, przestronna i bardzo jasna messa, kambuz z dwiema lodówkami - to wszystko przemyślane i zaplanowane tak, aby zapewniać wygodę, funkcjonalność i komfort. Zapraszamy na pokład!
Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 jest zaprojektowane dla wygodnego ugoszczenia 9 osób załogi. Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel. Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.
Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka. Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę. Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tą domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki (jedna otwierana od góry, a druga domowa).
Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.
Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500 (rozmiary M do XL), minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu ubezpieczenia Premium w trakcie rezerwacji rejsu.
Powrót ze Sztokholmu nie jest wliczony w cenę rejsu, a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu.
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej.
Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Płyniemy na nowym jachcie z rocznika 2022. A ponadto ograniczamy liczbę uczestników do 8 osób. Czyli wszyscy uczestnicy śpią w dwuosobowych kabinach. Tylko skipper śpi w mesie. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.
Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z żeglarstwem morskim, z pewnością przed rejsem kłębi Ci się w głowie masę pytań. Na sporo z nich staramy się odpowiedzieć w sekcji Pytania i odpowiedzi. Jeżeli zastanawiasz się jak spakować się na rejs morski - zajrzyj do naszego poradnika Jak spakować się na rejs? A może nie wiesz jak taka impreza na morzu wygląda i czy to na pewno coś dla Ciebie? Służymy odpowiedzią!
Zawsze z przyjemnością porozmawiamy o naszych rejsach. Podpowiemy, doradzimy, dobierzemy najlepszą imprezę dostosowaną do Twoich oczekiwań. Napisz lub zadzwoń do nas! Chętnie pomożemy.