Jesienny rejs po Bałtyku może wyglądać różnie. Może wybujać, może zmoczyć, może być nieco chłodniej. Może, ale nie musi. Bałtyk potrafi zaskoczyć doskonałą pogodą nawet w październiku.
W planach mamy Kalmar i saunę, w której będziemy mogli się zrelaksować. Muzeum Morskie w Karlskronie, sielsko błogą atmosferę Hano i powrót na naszego Gdańska. Gdzie dopłyniemy i co zobaczymy będzie zależało od Neptuna.
Na pewno będzie dużo żeglarskiej wiedzy, żeglarskiej atmosfery i dużo wspaniałych i niezapomnianych chwil, które stworzą wspaniałe wspomnienia
Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć.
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek. Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty. Natomiast diety specjalne (wegańska, bezglutenowa itp.) wymagają wcześniejszej konsultacji z nami.
Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego.
Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy - to rejs właśnie dla Ciebie.
Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 70-90 godzin.
Rejs rozpoczynamy w sercu starego miasta w Gdańsku. Marina Gdańsk, gdzie o godzinie 16:00 się spotykamy, jest przepięknie położona nad samą Motławą, w towarzystwie Sołdka i gdańskiego Żurawia. Dojazd z dworca PKP zajmuje kilkanaście minut.
Po zaokrętowaniu, przeszkoleniu oraz zapoznaniu z jachtem załoga będzie gotowa do wypłynięcia. Jacht jest bowiem w pełni zaprowiantowany, posprzątany i gotowy do drogi. O nic nie trzeba się martwić. Wystarczy sprawdzić prognozę i zdecydować czy wypływamy dziś czy w niedzielę rano.
Artur Szkarz to niezwykle doświadczony kapitan. Załogi cenią go za fachowość i olbrzymią wiedzę, którą chętnie się dzieli. Jest autorem książki „Z dziennika pokładowego" i współautorem wciągających „Opowieści wiatru i morza". Artur kieruje się w życiu maksymą: "By niczego nie żałować, trzeba by nic nie robić, lecz dopiero wtedy życie byłoby żałosne".
Nazywam się Artur Szklarz, ale większość zna mnie z ksywki Zamydlacz. Mam dwie niemożliwe córki, syna i wyrozumiałą żonę. W życiu zajmowałem się już najprzeróżniejszymi rzeczami. Pracowałem jako sprzedawca, nauczyciel, barman, dziennikarz i twórca Międzynarodowego Festiwalu Kultury. Prowadziłem własny zespół składający się z siedmiu muzyków i dużego chóru. Nagrałem trzy płyty. Tworzyłem komercyjną muzykę na potrzeby telewizji i radia.
Jako kapitan prowadziłem ponad 250 rejsów zostawiając za rufą ponad 50 000 mil morskich. Przepłynąłem samotnie na Bałtyku i Morzu ródziemnym ponad 2 000 mil. Od 2005 roku zajmuję się żeglarstwem zawodowo. Poza oczywistymi rzeczami jak: bezpieczeństwo, doskonała znajomość fachu żeglarskiego oraz dobra praktyka morska, duży nacisk podczas rejsów kładę na dobrą atmosferę na statku, przekazywanie możliwie dużo wiedzy chętnym i dbałość o klienta nie tylko wtedy gdy znajduje się na pokładzie. Wszystko to sprawia, że wiele osób pragnie ponownie wypłynąć ze mną w rejs.
Nazwa: | Out of office |
---|---|
Typ: | Hanse 345 |
Rocznik: | 2019 |
Długość: | 10.00 m |
Szerokość: | 3.50 m |
Ilość kabin: | 3 |
---|---|
Ilość WC: | 1 |
Zanurzenie: | 1.87 m |
Żagle: | 55 m² |
Silnik: | 18 KM |
Nasza najnowsza jednostka została zwodowana na początku 2019 roku. Zatem jacht pachnie jeszcze nowością. "Out of office", bo tak nazywa się nowa Hansa to konstrukcja uznanej na świecie niemieckiej stoczni z Greifswaldu. Jacht zaprojektowany do szybkiej, komfortowej i bezpiecznej żeglugi, tak aby każdy na pokładzie czuł bezpośredni kontakt z morzem i żeglarskie emocje. Ta niewielka jednostka zapewnia wygodę dla 6 osób i kapitana.
Rolowany fok oraz refowany grot zapewniają jachtowi dobre osiągi i wygodną obsługę żagli. Już przy niewielkim wietrze jacht płynie z prędkością 3-4 węzłów, a przy wietrze o sile 15-20 węzłów można się cieszyć naprawdę szybką żeglugą. A przecież to lubimy najbardziej.
Najnowszy, ekonomiczny silnik stacjonarny o mocy 18KM i przekładnia saildrive pozwalają osiągnąć prędkość 4.0 węzłów. Zbiornik paliwa o pojemności 160 litrów umożliwia przepłynięcie około 350 mil morskich. Silnik zapewnia również podgrzewanie wody na jachcie i ładowanie akumulatorów.
Hanse 345 ma bardzo nowocześnie i funkcjonalnie rozwiązane wnętrze. Jasne kolory, masa światła i zaskakująco dużo przestrzeni - to pierwsze wrażenia po wejściu pod pokład. Mamy tutaj trzy dwuosobowe kabiny z płaskim łóżkiem i dwie pojedyncze koje w mesie. Jedna łazienka z prysznicem oraz toaletą. Funkcjonalny kambuz z kuchenką gazową, piekarnikiem i lodówką. Mesa z rozkładanym stołem oraz mały kącik dla nawigatora.
Do Waszej dyspozycji są też oczywiście ciepłe kołdry i poduszki, świeża pościel i profesjonalne sztormiaki morskie.
Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Płyniemy na fabrycznie nowym jachcie z rocznika 2018. A ponadto ograniczamy liczbę załogi do 6 osób. Czyli wszyscy uczestnicy śpią w dwuosobowych kabinach. Tylko skipper śpi w mesie. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.
Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: miejsce na jachcie, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie.
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny.
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.