Rejsy

Rejs PP01


2328 PLN

2450 PLN

Kierunek północ!

  • Termin: 22.06.2019 - 30.06.2019
  • Ilość dni: 8
  • Staż: około 60-80 h stażu pływowego
  • Miejsca wolne: 8
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Warnemünde Holtenau Kanał Kiloński Helgoland List Esbjerg Thyborøn

Na Morze Północne - po staż, po przygodę!

Ponieważ rejs rozpoczynamy na Morzu Bałtyckim, pierwszym jego etapem będzie jak najszybsze przedostanie się na Morze Północne. Po opuszczeniu Warnemunde kierujemy się w stronę wyspy Fehmarn, a po jej minięciu gnamy ku Holtenau. Tutaj rozpoczyna się Kanał Kiloński. Kto jeszcze go nie przepływał, ten będzie zaskoczony tym śródlądowym fragmentem naszego rejsu. 

Na początku wrażenierobią ogromne śluzy prowadzące do kanału. Potem płynące w odległości kilku metrów ogromne statki handlowe, które zazwyczaj oglądamy z dużo większego dystansu. Żegluga wśród niemieckich łąk, pól i wiosek jest urokliwa, ale po 7 godzinach każdy tęskni za otwartym morzem. 

Na Morze Północne wypływamy przez ujście rzeki Łaby (Elby). Na dzień dobry witają nas prądy o prędkości nawet 4 węzłów, zatem lepiej, abyśmy dobrze przyswoili wiadomości o pływach przekazywane przez kapitana. 

Pierwszym przystankiem na Północnym będzie wyspa Helgoland. Wysokie, czerwone, skalne urwiska, malownicze kolorowe domki i masa sklepów wolnocłowych to znaki charakterystyczne tego popularnego miejsca. Przed wypłynięciem zdecydowanie polecamy spacer dookoła wyspy. To przecież tylko 50 minut... :)

Po opuszczeniu Helgolandu kierujemy się na północ. Ominiemy ogromne pole elektrowni wiatrowych i będziemy się zbliżać do wybrzeża Danii. Postój zaplanowaliśmy w miejscowości List. Oprócz szerokich, piaszczystych i zupełnie pustych plaż, nie ma tu nic szczególnego. Ale sam porcik jest uroczy i daje trochę odpocząć po trudach żeglugi. 

Dalej w planie mamy Esbjerg - średniej wielkości Duńskie miesto, w którym każdy znajdzie jakąś atrakcję dla siebie. Ale co ważniejsze, aby tu dopłynąć, każdy przejdzie dobrą szkołę żeglarską i nawigacyjną! 

Naszą "zabawę" kończymy w Thyboron na północy Jutlandii. Niby zwykły portrybacki, a potrafi zaskoczyć np. domem zbudowanym wyłącznie z muszli. 

 

Zbiórka i rozpoczęcie rejsu

Rejs rozpoczynamy od spotkania na dworcu kolejowym Szczecin Główny w sobotę 22.06.2019 r. o godzinie 12:30. Tutaj czekać będzie wygodny mikrobus, którym cała załoga przejedzie do mariny w Warnemunde w Niemczech. Podróż zabierze około 4 godziny. 

W Warnemunde w marinie Hohe Dune czekać będzie gotowy do drogi jacht. Wystarczy zapakować na niego przywieziony mikrobusem prowiant i rzeczy osobiste, przejść przeszkolenie pod okiem kapitana i przygotować się do wypłynięcia. 

 

Płyniemy po staż i szkolenie

Rejsy po Morzu Północnym mają charakter stażowo-szkoleniowy. Zwracamy w nich większą uwagę na naukę, zdobywanie doświadczenia i poznawanie żeglarskiego rzemiosła. Akwen pływowy daje ku temu doskonałe warunki. 

Zamierzamy ćwiczyć nawigację na pływach w teorii i w praktyce. A przy okazji odkrywać rzadko odwiedzane zachodnie wybrzeże Danii. Wcześniej jednak przepłyniemy niezwykły Kanał Kiloński oraz odwiedzimy Helgoland. 

Co ważne, godziny spędzone na Morzu Północnym liczą się również do stażu na patent kapitański.  

Sprawdź szczegóły rejsu w linku pod mapą, zarezerwuj miejsce i płyń z nami na Morze Północne. 

 

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. 
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek. Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty. Natomiast diety specjalne (wegańska, bezglutenowa itp.) wymagają wcześniejszej konsultacji z nami. 

Kapitan


Jerzy
Gąsowski

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 74 lat
  • Stopień: Kapitan Jachtowy
  • Staż morski: 30 000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Jerzy dołączył do Kubryka w 2018 roku i od razu zdobył serca załogantów, którzy docenili go za doświadczenie i poczucie bezpieczeństwa na morzu. Jeden z uczestników Kubrykowych rejsów opisał Jerzego trzema prostymi, acz nad wyraz trafionymi słowami: „naprawdę równy gość”.
Wychowany na literaturze marynistycznej i twórczości Josepha Conrada swoje doświadczenie zdobywał żeglując po Morzu Bałtyckim, Północnym, Śródziemnym, a także przepływając Atlantyk. Razem z przyjacielem kpt. Jerzym Wąsowiczem pływał na słynnej Antice, która opłynęła Świat i obie Ameryki. Gdy Jerzy nie pływa w Kubryku, jest kapitanem na Gedanii. 


O sobie

Moja przygoda z żeglarstwem zaczęła się na śródlądziu, jednak moje marzenia nie kończyły się na jeziorach. Gdzieś tam w głowie zawsze była myśl, żeby wypłynąć na dalekie morza. To był czas polskich wielkich żeglarzy, kpt. Teligi, kpt. Jaskuły, kpt. Baronowskiego, i kpt. Chojnowskiej. Nie sposób tu wymienić wszystkich. Niestety sytuacja polityczna, troska o rodzinę, obowiązki związane z pracą zawodową, nie pozwalały mi spełnić marzeń o pływaniu po morzach. Wreszcie 1998 roku ziściły się moje marzenia, wypłynąłem w rejs po Bałtyku. Zawsze chętnie wracam do moich żeglarskich korzeni, na moje ukochane mazurskie jeziora, gdzie zrodziło się moje marzenie o żeglowaniu po morzach i ocenach. Niech moją sylwetką kapitana scharakteryzują słowa  z Josepha Conrada ze "Zwierciadła Morza"

"...byli też kapitanowie, których sztuka polegała na unikaniu niebezpieczeństwa. Nie osiągnęli nic wielkiego, byli skromni, zdawali sobie sprawę ze swych możliwości. Jestem jednym z nich. Nigdy nie zrobiłem nic wielkiego..."

Jacht

Hanse 445 (2013) - Arielle

Nazwa: Arielle
Typ: Hanse 445
Rocznik: 2013
Długość: 13.52 m
Szerokość: 4.38 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 2
Zanurzenie: 1.82 m
Żagle: 95 m²
Silnik: 55 KM

Jachty ze stoczni Hanse wyróżnia mocna konstrukcja i dzielność morska. Są solidne, bezpieczne i szybkie - dlatego tak dobrze sprawdzają się na Bałtyku. Arielle oddaje do Waszej dyspozycji cztery dwuosobowe kabiny, dwie łazienki z prysznicami, duży i dobrze wyposażony kambuz oraz obszerną i bardzo jasną mesę.

Wyposażyliśmy nasz jacht we wszystko, co żeglarzowi w trakcie bałtyckiego rejsu może być potrzebne, również w ciepłe kołdry i poduszki, świeżą pościel oraz możliwość korzystania z profesjonalnych sztormiaków morskich. 

Zapraszamy na pokład Arielle! 

 

Żagle

Samohalsujący fok (40 m²) to znak charakterystyczny jachtów Hanse. Rozwiązanie bardzo wygodne w żegludze na wiatr. Fok, bez ingerencji załogi, przechodzi na drugi hals w trakcie zwrotu. Grot (55 m²) jest natomiast refowany tradycyjnie i wyposażony w lazyjacka. Wszystkie liny do refowania sprowadzone są do kokpitu. 

Silnik

Stacjonarny silnik Volvo-Penta D2 o mocy 55KM pozwala osiągnąć prędkość 4.5 węzła przy ekonomicznych obrotach. Zbiornik paliwa o pojemności 220 litrów umożliwia przepłynięcie około 450 mil morskich. W trakcie pracy silnika podgrzewana jest woda na jachcie i ładowane są akumulatory. 


 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, radar, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna PLB, pneumatyczna tratwa ratunkowa, radio VHF z DSC, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, lodówka, grill elektryczny, czajnik elektryczny, 2 toalety morskie, 2 prysznice z ciepłą wodą, radio z CD, ogrzewanie Webasto, świeża pościel, sztormiaki morskie

Wnętrze

Hanse wyróżniają się nowoczesną i oryginalną zabudową wnętrza. Tradycyjne jachtowe obłości zamieniono tutaj na proste linie wygodnych i niezwykle funkcjonalnych mebli. Środek jachtu jest jasny i przestronny. Pozwala wygodnie spędzać czas pod pokładem 9-cio osobowej załodze. 

Uczestnicy rejsu śpią w czterech dwuosobowych kabinach z płaskimi kojami. Każda z kabin ma wystarczającą ilość szafek, bakist i schowków. Kambuz w kształcie litery L jest funkcjonalny i mieści wszystkie niezbędne sprzety kuchenne i zapasy. Arielle ma trzy pomieszczenia toaletowe: toaletę, toaletę z prysznicem i osobny prysznic. W przestronnej mesie, przy dużum stole zasiąść może cała załoga. Jest tu też niewielki kącik nawigacyjny. 

Do tego jacht wyposażony jest w ogrzewanie Webasto, dwa duże zbiorniki wody, radio z dobrym nagłośnieniem, ciepłe kołdry i poduszki, świeżą pościel i sztormiaki. 

 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: przejazd mikrobusem ze Szczecina do Warnemunde, powrót z Thyboron do Szczecina, miejsce na jachcie, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie w wersji minimalnej. 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.


sprawdź szczegóły płatności