Rejsy

Rejs DM09


1701 PLN

1790 PLN

Klasyczną trasą przez Bałtyk

  • Termin: 07.07.2018 - 14.07.2018
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 70-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 7
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Świnoujście Kopenhaga Bornholm Christiansø Świnoujście

Przez nasze morze

Bałtyk to nasze morze, które budzi respekt  Potrafi wybujać i zmoczyć, ale potrafi też zaoferować idealne warunki do żeglugi i miejsca tak piękne, że zapierają dech w piersi. Bałtyk to nasze morze, morze, które wychowuje, uzależnia i zachwyca.

Ten rejs to bałtycki klasyk. Trasa idealna, dopracowana w najmniejszym szczególe. Popłyniemy do kolorowej Kopenhagi, zakochamy się w spokojnym Bornholmie i poczujemy magię Christiansø. 

Podczas tygodniowej żeglugi staniemy się częścią wyjątkowej atmosfery, jaka tworzy się tylko i wyłącznie w morskich warunkach. Zachwycimy się widokami, odkryjemy w sobie kulinarny potencjał i zdobędziemy doświadczenie, które na morzu jest na wagę złota. 

Po więcej informacji zerknij w szczegóły trasy pod mapą.

Zbiórka i rozpoczęcie rejsu

Rejs zaczynamy w Świnoujściu w Marinie Północnej o godzinie 16:00. Zaprowiantowany i przygotowany do żeglugi jacht będzie czekał przy nabrzeżu. Kapitan przeprowadzi podstawowe szkolenie żeglarskie, omówi trasę rejsu i aktualne warunki pogodowe. Po zaoznaniu się z jachtem i rozpakowaniu rzeczy osobistych będziemy gotowi do wypłynięcia. Świnoujście opuścimy w sobotę wieczorem lub w niedzielę rano.  

 

Jaki jest nasz plan?

Jak to w trakcie rejsu morskiego bywa, o trasie zdecyduje głównie pogoda i wiatr. My możemy tylko snuć plany, które najczęściej jesteśmy w stanie zrealizować. 

Po wypłynięciu ze Świnoujścia planujemy za jednym razem dopłynąć do Kopenhagi. To około 130 mil morskich i przynajmniej półtorej doby żeglugi. Jeżeli Neptun pozwoli, postoimy w stolicy Danii cały dzień, aby każdy mógł zobaczyć największe atrakcje miasta. 

Kolejnym punktem rejsu jest dopłynięcie na Bornholm - najlepiej na jego północny cypel. Jeżeli tylko pogoda pozwoli zacumujemy w porciku Hammerhaven, który robi na każdym olbrzymie wrażenie. Mimo swoich miniaturowych rozmiarów.  

Stąd już tylko kilkanaście mil dzieli nas od zagubionej na środku Bałtyku wyspy Christianso. Mieszka na niej tylko kilkadziesiąt osób, a spacer dookoła zajmuje mniej niż godzinę. Wyjątkowe miejsce! 

Przed powrotem do Świnoujścia zatrzymamy się jeszcze na swieżą wędzoną rybę i kufel zimnego piwa w tradycyjnej wędzarni w porcie Svaneke. 

Gdy nadejdzie czas powrotu do Świnoujścia, zdecydujemy czy możemy zatrzymać się jeszcze w jakimś porcie, czy musimy gnać pod pełnymi żaglami na południowy-zachód, ku zakończeniu rejsu. 

 

 

Staż i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty i odpowiadają za prowadzenie jachtu. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać minimum 70-90 godzin.

 

Kapitan


Witold
Sobkowicz

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 75 lat
  • Stopień: kapitan jachtowy
  • Staż morski: 40 000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Witek związany jest z Kubrykiem od wielu lat. Jako kapitan jest z nami od 6 lat. Nieustannie nas inspiruje i motywuje do coraz lepszej pracy. Niezwykle szarmancki, emanuje olbrzymią kulturą osobistą i ciepłem, które sprawiają, że czas spędzony w jego towarzystwie jest niezwykle cenny i wyjątkowy. Pływając na słynnym jachcie Czarny Diament, dotarł do najdalszych zakątków naszego globu i przywiózł stamtąd piękne wspomnienia, olbrzymie doświadczenie i wiedzę.  Dotychczas na morzu spędził 10 273 godziny.   Gdy nie żegluje podróżuje i rozbudza pasję w swoich wnukach.  Jego niezwykle ciekawe historie ubarwią i wspaniale wypełnią godziny spędzone na rejsie.  Załogi cenią Witka za jego szeroką wiedzę, nie tylko żeglarską, ale też i olbrzymie poczucie humoru. To człowiek pełen optymizmu z którym czas na jachcie zawsze należy do tych najlepszych. 


O sobie

Mam trzy pasje – żeglarstwo, narty i podróże. Żegluję od dzieciństwa, na Cadecie później Finnie, a od 1967 na morzu, na wielu akwenach. Czytając o Wagnerze, Bohomolcu, rejsach Śmiałego marzyłem o dalekich oceanicznych wyprawach. Udało się! Spełniłem dziecięce marzenia i przez 17 miesięcy żeglowałem na Czarnym Diamencie.  Był to rejs z Gdańska przez Atlantyk na Karaiby, a następnie przez Kanał Panamski na wyspy południowego Pacyfiku do Nowej Zelandii. Kapitan Jurek Radomski dał dodatkową satysfakcją powierzając mi na większości tej trasy funkcję kapitana tego wspaniałego jachtu. W drugiej pasji – podróże – też czuję się spełniony. Łącznie odwiedziłem poza Antarktydą wszystkie kontynenty, a na nich 68 państw.
W żeglarstwie przykładam duża wagę do dobrej praktyki morskiej, bezpieczeństwa załogi i jachtu oraz dobrej atmosfery. 


Jacht

Bavaria 38 cruiser (2008) - Duch Morza

Nazwa: Duch Morza
Typ: Bavaria 38 cruiser
Rocznik: 2008
Długość: 11.56 m
Szerokość: 3.82 m
Ilość kabin: 3
Ilość WC: 1
Zanurzenie: 1.55 m
Żagle: 70 m²
Silnik: 40 KM

Ten jacht idealnie nadaje się do spokojnego żeglowania po wodach Bałtyku. Trzy wygodne kabiny, obszerna i jasna mesa, duży i dobrze wyposażony kambuz oraz toaleta z prysznicem zapewniają komfort. Dobre i duże żagle gwarantują żeglarskie emocje, a mocny silnik pomoże w osiągnięciu każdego celu w trakcie flauty. 

Nasz jacht wyposażyliśmy we wszystko, co żeglarzowi może być potrzebne w trakcie bałtyckiego rejsu. Do Waszej dyspozycji są również ciepłe kołdry, poduszki, świeża pościel oraz możliwość korzystania z profesjonalnych sztormiaków morskich. 

Zapraszamy na pokład Ducha Morza! 

 

Żagle

Jacht wyposażony jest w komplet sprawnych i mocnych żagli. Genua o powierzchni 40 m² rolowana jest na sztywnym sztagu. Grot refowany jest tradycyjnie, choć wszystkie liny sprowadzone są do kokpitu. Duch pływa dzielnie i szybko, a pod pełnymi żaglami dostarcza ogromnych żeglarskich emocji! 

Silnik

Gdyby dopadła nas flauta, stacjonarny silnik Volvo-Penta o mocy 40KM pozwala osiągnąć prędkość 4.5 węzła. Zbiornik paliwa o pojemności 120 litrów umożliwia przepłynięcie około 300 mil morskich. A dodatkowo silnik podgrzewa ciepłą wodę w prysznicu i kambuzie. 

 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, radar, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, pneumatyczna tratwa ratunkowa, radio VHF z DSC, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, kuchenka mikrofalowa, lodówka, grill elektryczny, czajnik elektryczny, toaleta morska, prysznic z ciepłą wodą, radio z CD, telewizor LCD, ogrzewanie Webasto, świeża pościel, sztormiaki morskie
 

Wnętrze

Wnętrze Bavarii 38 cruiser składaja się z trzech dwuosobowych kabin, mesy (salonu), kambuza (kuchni), łazienki z prysznicem i toaletą oraz stanowiska nawigacyjnego.

Całość jest wyposażona w sposób bardzo komfortowy. Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni. Zadbaliśmy o system nagłośnienia stereo wraz z odtwarzaczem CD, MP3 i radiem. Na jachcie znajdziecie również  telewizor LCD. Stworzyliśmy bibliotekę muzyczną jak i filmową o tematyce żeglarskiej i nie tylko. Każdy na pewno znajdzie w niej coś dla siebie. W łazience oprócz toalety i umywalki znajduje się prysznic z ciepłą wodą. Aby zwiększyć autonomię jachtu na morzu, dodatkowo zostały wbudowane zbiorniki z wodą słodką (210+150 l). Kuchnia wyposażona jest w mikrofalówkę, dwupalnikową kuchenkę gazową i piekarnik.




 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: miejsce na jachcie, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie KL i NNW w wersji minimalnej (KL 10.000 EUR, NNW 2.500 EUR). 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników. 

 


sprawdź szczegóły płatności