Rejsy

Rejs PP10


2755 PLN

2900 PLN

Piękne fiordy Norwegii

  • Termin: 24.08.2019 - 31.08.2019
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 90-110 h stażu pływowego
  • Miejsca wolne: 8
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Thyborøn Flekkefjord Stavanger Haugesund Bergen

A fiordy będą nam z ręki jadły...

Pierwszy etap  naszego rejsu do Norwegii jest łatwy do zaplanowania. Opuszczamy Danię i płyniemy wprost na północ do brzegu Norwegii. Pokonanie tego odcinka powinno zabrać nam około doby. Będzie to doskonały czas na poznanie jachtu, dogranie się załogi, pierwsze wachty nawigacyjne i ... kambuzowe. 

To jest rejs na który wiele osób długo czekało. Płyniemy w rejs do Norwegii! Głębokie, wąskie i kręte fiordy o wysokich, skalistych ścianach kusiły nas od dawna. Norwegia ma niepowtarzalny urok. A z pokładu jachtu można odkryć go najlepiej. 

To rejs doskonały dla osób, które pragną odkryć Skandynawski klimat, żeglować w labiryncie skalistych przesmyków i wysepek, zobaczyć niezwykłą starówkę Bergen i odbyć wyjątkowy trening nawigacji. Również tej pływowej. 

Zapraszamy na rejs będący idealnym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Jeżeli chcesz z nami popłynąć, nie wahaj się - sprawdź szczegóły w linku pod mapą i zarezerwuj miejsce jeszcze dziś.  

Eksploracje fiordów zamierzamy rozpocząć od Flekkefjordu. Choć w porównaniu do największych norweskich fiordów, ten wydaje się niewielki - daje już przedsmak tego, co czeka nas dalej. Wycieczka na pobliskie wzgórze daje przepiękną panoramę na cały fiord. Idealne miejsce do zdjęć. 

Po krótkim postoju płyniemy dalej, nie oddalając się za bardzo od wybrzeża. W ten sposób opłyniemy południową część Norwegii, aby wkrótce dotrzeć do Stavanger - sporego miasta. Możemy poświęcić czas na chwilę postoju i zwiedzanie. Ale możemy z niego zrezygnować, aby popłynąć w stronę słynnego Preikestolen. To tylko kilka godzin żeglugi stąd! 

Dalej czeka nas żegluga wśród typowych dla Norwegii krajobrazów. Wewnętrzna plątanina skał, przesmyków, cieśnin, mostów jest czymś zupełnie innym od widoku otwartego morza i pustego horyzontu. Po takie widoki płynie się do Norwegii. 

Finał rejsu planujemy w Bergen. Mieście otoczonym górami, z niezwykłym drewnianym starym miastem i 300 dniami deszczowymi w ciągu roku... Ale my na pewno będziemy mieli szczęście i trafimy na słońce! Zasłużyliśmy przecież na to w trakcie rejsu!

 

Zbiórka i rozpoczęcie rejsu

Rejs rozpoczynamy od spotkania na dworcu kolejowym Szczecin Główny w sobotę 24.08.2018 r. o godzinie 22:30. Tutaj czekać będzie wygodny mikrobus, którym cała załoga przejedzie do mariny w Thyboron w Danii. Podróż zabierze około 8 godzin. 

W Thyboron czekać będzie gotowy do drogi jacht. Wystarczy zapakować na niego przywieziony busem prowiant i rzeczy osobiste, przejść przeszkolenie pod okiem kapitana i przygotować się do wypłynięcia. 

 

Staż i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy i odbywa się w całości na wodach pływowych. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty i odpowiadają za prowadzenie jachtu. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Co ważne, w trakcie rejsu, zainteresowani będą mogli poćwiczyć nawigację na pływach.

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać minimum 80-100 godzin stażu morskiego na akwenie pływowym. 

 

Zakończenie rejsu i powrót

Powrót z Bergen odbywa się samolotem. Proponujemy do wyboru dwa połączenia: do Gdańska o godzinie 08:50 (przylot o 10:35) lub do Krakowa o 17:55 (przylot o 20:15). W cenie rejsu zapewniamy bilet lotniczy z wliczonym bagażem nadawanym. Przejazd na lotnisko lokalnym tramwajem uczestnik odbywa samodzielnie i na własny koszt. 

Jeżeli chcielibyście zostać w Bergen kilka dni i zorganizować podróż powrotną na własną rękę (lub płyniecie z nami w rejs powrotny) wówczas od ceny rejsu odejmujemy 500 zł. Wystarczy tą opcję zaznaczyć przy rezerwacji. 

 

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. 
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek. Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty. Natomiast diety specjalne (wegańska, bezglutenowa itp.) wymagają wcześniejszej konsultacji z nami. 

Kapitan


Krzysztof
Chmara

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 56 lat
  • Stopień: Kapitan Jachtowy
  • Staż morski: 22000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Opisując Krzyśka posłużę się tym, co napisali o nim jego załoganci, myślę, że żadne moje słowa nie będą tak prawdziwe, jak słowa osób, które spędziły z Krzysztofem tydzień na jachcie. 

"Krzysiek to wspaniały fachowiec i fajny facet. To wysokiej klasy Skipper, dbający o bezpieczeństwo ludzi i jachtu i nie pozostawiający niczego przypadkowi. Chapeau bas. Mogę powiedzieć tylko to, co powiedziałem Krzyśkowi na zakończenie rejsu. Pływać z takim Kapitanem, to dla mnie przyjemność i zaszczyt. Jest najlepszym Skipperem z jakim miałem okazję pływać, a pływałem już z kilkoma innymi".  Wiktor Żołnierek

"A teraz wisienka na torcie, czyli nasz kapitan Krzysztof Chmara. Bardzo dobry nabytek dla Kubryka. Trzeba kapitanowi oddać hołd za jego profesjonalizm, doświadczenie i dbałość o załogę. U Krzysztofa na pierwszym miejscu było bezpieczeństwo załogi i nie oznaczało to pozostania w porcie przy wietrze 7 B. Podczas całego rejsu nie było żadnego momentu, aby ktoś się z nas bał że może wydarzyć się jakieś nieszczęście. Żegluga pod dowództwem Krzysztofa była samą przyjemnością. Mały dryl wojskowy spowodował, że każdy wiedział co ma robić i nie powstały żadne "kwasy pomiędzy załogą", a na kapitana trudno się obrażać za czasami ostre słowa. Dzięki temu atmosfera na rejsie była miła, a kapitan był obdarzony pełnym zaufaniem załogi. Krzysztof jest naprawdę cudownym i wspaniałym człowiekiem i kapitanem, nie pozbawionym humoru i dowcipu. Szkolenia z prowadzenia jachtu, locji i nawigacji na mapach przeprowadził perfekcyjnie. W skali od 1 - 5 oceniamy go na 6 za profesjonalizm, doświadczenie, bezpieczeństwo żeglugi, a za humor i stosunek do załogi na 5. W przyszłym roku zamierzamy znowu z Wami popłynąć i to najlepiej pod dowództwem Krzysztofa ".  Leszek Kaniecki

"Kapitan jest super człowiekiem. Takim typowym wilkiem morskim. Bardzo dużo się od niego nauczyłem, bo potrafi przekazać wiedzę. Jeśli w przyszłym roku będzie u Was pływał to zapewne zapisze się na rejs". Radomir Drozdowski

"Pan kapitan rewelacja! Świetny pedagog, fantastyczny żeglarz, przesympatyczny człowiek o nieskończonych pokładach cierpliwości – tłumaczył, dopóki ktoś nie zrozumiał, zawsze chętnie odpowiadał na pytania, a kładł się spać, dopiero wtedy, gdy wszyscy skończyli naukę i nie mieli już żadnych pytań :) Dzięki temu bardzo dużo się nauczyłam."  Ewa Bukowska

"Natomiast jeśli chodzi o kapitana Krzyśka jako instruktora - w mojej ocenie fachowiec i profesjonalista, kładący duży nacisk na bezpieczeństwo, zarówno załogi jak i jachtu, angażujący się w szkolenie, poświęcający cały czas i uwagę załodze, tak, żeby każdy z osobna zrozumiał tajniki menewrów i samej teorii. W związku z tym dostępny dla załogi niemal cały czas... no z przerwą na sen -). Jak sam mawia - nie jest zupą pomidorową, więc nie wszyscy muszą go lubić. Niemniej jednak jestem przekonana, że większość uczestników ceni go z jednej strony z powodu profesjonalizmu a z drugiej za to, że jest po prostu fajnym czlowiekiem, z dużym dystansem do siebie, poczuciem humoru, i umiejętnością wymyślania autorskich powiedzonek obrazujących konkretną sytuację." Agnieszka Dwojak

"Krzysztof Chmara jako kapitan spisał się doskonale. Sprawiał, że czułam się bezpiecznie  a jednocześnie można było zaznać trochę adrenaliny ucząc się chociaż trochę żeglarstwa morskiego."  Ewa Lenczowska-Tomczak


O sobie

Słona woda niemalże we krwi, urodziłem się nad morzem (Łeba), mieszkam całe życie w Kołobrzegu, z morzem związany jestem również zawodowo.

Epizod w życiu z Marynarką Wojenną RP pozwolił poznać mi kilka akwenów i całą "chmarę" ciekawych ludzi.

Uwielbiam szkolić, dzielić się wiedzą, poznawać nowych ludzi, odkrywać nowe miejsca... . Nic bardziej nie cieszy jak skipper, którego wyszkoliłem, prowadzący swój jacht.

 Bezpieczeństwo na wodzie ma dla mnie najwyższy priorytet, dlatego środki ratunkowe podczas rejsów, które prowadzę, są czasami najważniejszą częścią garderoby.

...navigare necesse est, vivere non est necesse...

 

Jacht

Hanse 445 (2013) - Arielle

Nazwa: Arielle
Typ: Hanse 445
Rocznik: 2013
Długość: 13.52 m
Szerokość: 4.38 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 2
Zanurzenie: 1.82 m
Żagle: 95 m²
Silnik: 55 KM

Jachty ze stoczni Hanse wyróżnia mocna konstrukcja i dzielność morska. Są solidne, bezpieczne i szybkie - dlatego tak dobrze sprawdzają się na Bałtyku. Arielle oddaje do Waszej dyspozycji cztery dwuosobowe kabiny, dwie łazienki z prysznicami, duży i dobrze wyposażony kambuz oraz obszerną i bardzo jasną mesę.

Wyposażyliśmy nasz jacht we wszystko, co żeglarzowi w trakcie bałtyckiego rejsu może być potrzebne, również w ciepłe kołdry i poduszki, świeżą pościel oraz możliwość korzystania z profesjonalnych sztormiaków morskich. 

Zapraszamy na pokład Arielle! 

 

Żagle

Samohalsujący fok (40 m²) to znak charakterystyczny jachtów Hanse. Rozwiązanie bardzo wygodne w żegludze na wiatr. Fok, bez ingerencji załogi, przechodzi na drugi hals w trakcie zwrotu. Grot (55 m²) jest natomiast refowany tradycyjnie i wyposażony w lazyjacka. Wszystkie liny do refowania sprowadzone są do kokpitu. 

Silnik

Stacjonarny silnik Volvo-Penta D2 o mocy 55KM pozwala osiągnąć prędkość 4.5 węzła przy ekonomicznych obrotach. Zbiornik paliwa o pojemności 220 litrów umożliwia przepłynięcie około 450 mil morskich. W trakcie pracy silnika podgrzewana jest woda na jachcie i ładowane są akumulatory. 


 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, radar, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna PLB, pneumatyczna tratwa ratunkowa, radio VHF z DSC, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, lodówka, grill elektryczny, czajnik elektryczny, 2 toalety morskie, 2 prysznice z ciepłą wodą, radio z CD, ogrzewanie Webasto, świeża pościel, sztormiaki morskie

Wnętrze

Hanse wyróżniają się nowoczesną i oryginalną zabudową wnętrza. Tradycyjne jachtowe obłości zamieniono tutaj na proste linie wygodnych i niezwykle funkcjonalnych mebli. Środek jachtu jest jasny i przestronny. Pozwala wygodnie spędzać czas pod pokładem 9-cio osobowej załodze. 

Uczestnicy rejsu śpią w czterech dwuosobowych kabinach z płaskimi kojami. Każda z kabin ma wystarczającą ilość szafek, bakist i schowków. Kambuz w kształcie litery L jest funkcjonalny i mieści wszystkie niezbędne sprzety kuchenne i zapasy. Arielle ma trzy pomieszczenia toaletowe: toaletę, toaletę z prysznicem i osobny prysznic. W przestronnej mesie, przy dużum stole zasiąść może cała załoga. Jest tu też niewielki kącik nawigacyjny. 

Do tego jacht wyposażony jest w ogrzewanie Webasto, dwa duże zbiorniki wody, radio z dobrym nagłośnieniem, ciepłe kołdry i poduszki, świeżą pościel i sztormiaki. 

 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: przejazd mikrobusem ze Szczecina do Thyboron, powrót samolotem z Bergen do Gdańska lub Krakowa (bilet lotniczy plus bagaż), miejsce na jachcie, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie w wersji minimalnej. 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.


sprawdź szczegóły płatności