Rejsy

Rejs PP12


2375 PLN

2500 PLN

Przez Norwegię na Bałtyk

  • Termin: 07.09.2019 - 15.09.2019
  • Ilość dni: 8
  • Staż: około 60-80 h stażu pływowego
  • Miejsca wolne: 8
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Thyborøn Mandal Kristiansand Skagen Aarhus

Powrót na Bałtyk

W tym tygodniowym rejsie będzie wszystko, czego człowiek wybierający się na morze potrzebuje. Duża dawka prawdziwego żeglarstwa. Nocne wachty, długie przeloty między portami.  Nie zabraknie praktycznego szkolenia i tajników żeglarskiej wiedzy, którą kapitan chętnie przekaże zainteresowanym. 



Przez dwie malownicze duńskie cieśniny Skagerrak i Kattegat, przepłyniemy z Morza Północnego na Morze Bałtyckie.  Ale, żeby nie było nudno po drodze zahaczymy o Norwegię i odwiedzimy Mandal, małe miasteczko, będące najdalej wysuniętym na południe punktem Norwegii.  Zachwycimy się sielską atmosferą i drewnianymi, białymi domkami, które tworzą niepowtarzalny klimat tego miejsca. 



Kristiansand to plener do przepięknych zdjęć. Kolorowe domy przeglądające się w lustrze wody zaczarują każdego, kto lubi skandynawski styl, a być może i tych którzy o takie sympatie się nie podejrzewali.



To wyjątkowa trasa pozwalająca na żeglugę po dwóch morzach. Można się spierać, kóry z aspektów rejsu jest dominujący, turystyczny czy żeglarski. Obydwa mają tu silną pozycję i mocne argumenty. 




Zbiórka i rozpoczęcie rejsu

Rejs rozpoczynamy od spotkania na dworcu kolejowym Szczecin Główny w sobotę 07.09.2019 r. o godzinie 22:30. Tutaj czekać będzie wygodny mikrobus, którym cała załoga przejedzie do mariny w Aarhus. Podróż zabierze około 8 godzin. 

W Aarhus czekać będzie gotowy do drogi jacht. Wystarczy zapakować na niego przywieziony busem prowiant i rzeczy osobiste, przejść przeszkolenie pod okiem kapitana i przygotować się do wypłynięcia. 

 

Staż i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy i odbywa się w całości na wodach pływowych. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty i odpowiadają za prowadzenie jachtu. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Co ważne, w trakcie rejsu, zainteresowani będą mogli poćwiczyć nawigację na pływach.

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać minimum 80-100 godzin stażu morskiego na akwenie pływowym. 

 

Zakończenie rejsu i powrót

Do Aarhus przypłyniemy w sobotę. Czas przygotować jacht do zakończenia rejsu. W niedzielę wcześnie rano przyjedzie nowa załoga. Przez kilka godzin jesteśmy razem - nowa i stara załoga. To wymaga odrobiny tolerancji i współdziałania. Oni się szykują do swojej przygody, a my pakujemy do domu. 

W niedzielę, 15.09.2019 r. około godziny 13:00 mikrobus ze starą załogą wyjedzie w podróż do Szczecina. Na dworzec kolejowy dotrze przed 21:00. I tutaj definitywnie zakończymy rejs. 

 

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. 
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek. Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty. Natomiast diety specjalne (wegańska, bezglutenowa itp.) wymagają wcześniejszej konsultacji z nami. 

Kapitan


Krzysztof
Chmara

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 56 lat
  • Stopień: Kapitan Jachtowy
  • Staż morski: 22000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Opisując Krzyśka posłużę się tym, co napisali o nim jego załoganci, myślę, że żadne moje słowa nie będą tak prawdziwe, jak słowa osób, które spędziły z Krzysztofem tydzień na jachcie. 

"Krzysiek to wspaniały fachowiec i fajny facet. To wysokiej klasy Skipper, dbający o bezpieczeństwo ludzi i jachtu i nie pozostawiający niczego przypadkowi. Chapeau bas. Mogę powiedzieć tylko to, co powiedziałem Krzyśkowi na zakończenie rejsu. Pływać z takim Kapitanem, to dla mnie przyjemność i zaszczyt. Jest najlepszym Skipperem z jakim miałem okazję pływać, a pływałem już z kilkoma innymi".  Wiktor Żołnierek

"A teraz wisienka na torcie, czyli nasz kapitan Krzysztof Chmara. Bardzo dobry nabytek dla Kubryka. Trzeba kapitanowi oddać hołd za jego profesjonalizm, doświadczenie i dbałość o załogę. U Krzysztofa na pierwszym miejscu było bezpieczeństwo załogi i nie oznaczało to pozostania w porcie przy wietrze 7 B. Podczas całego rejsu nie było żadnego momentu, aby ktoś się z nas bał że może wydarzyć się jakieś nieszczęście. Żegluga pod dowództwem Krzysztofa była samą przyjemnością. Mały dryl wojskowy spowodował, że każdy wiedział co ma robić i nie powstały żadne "kwasy pomiędzy załogą", a na kapitana trudno się obrażać za czasami ostre słowa. Dzięki temu atmosfera na rejsie była miła, a kapitan był obdarzony pełnym zaufaniem załogi. Krzysztof jest naprawdę cudownym i wspaniałym człowiekiem i kapitanem, nie pozbawionym humoru i dowcipu. Szkolenia z prowadzenia jachtu, locji i nawigacji na mapach przeprowadził perfekcyjnie. W skali od 1 - 5 oceniamy go na 6 za profesjonalizm, doświadczenie, bezpieczeństwo żeglugi, a za humor i stosunek do załogi na 5. W przyszłym roku zamierzamy znowu z Wami popłynąć i to najlepiej pod dowództwem Krzysztofa ".  Leszek Kaniecki

"Kapitan jest super człowiekiem. Takim typowym wilkiem morskim. Bardzo dużo się od niego nauczyłem, bo potrafi przekazać wiedzę. Jeśli w przyszłym roku będzie u Was pływał to zapewne zapisze się na rejs". Radomir Drozdowski

"Pan kapitan rewelacja! Świetny pedagog, fantastyczny żeglarz, przesympatyczny człowiek o nieskończonych pokładach cierpliwości – tłumaczył, dopóki ktoś nie zrozumiał, zawsze chętnie odpowiadał na pytania, a kładł się spać, dopiero wtedy, gdy wszyscy skończyli naukę i nie mieli już żadnych pytań :) Dzięki temu bardzo dużo się nauczyłam."  Ewa Bukowska

"Natomiast jeśli chodzi o kapitana Krzyśka jako instruktora - w mojej ocenie fachowiec i profesjonalista, kładący duży nacisk na bezpieczeństwo, zarówno załogi jak i jachtu, angażujący się w szkolenie, poświęcający cały czas i uwagę załodze, tak, żeby każdy z osobna zrozumiał tajniki menewrów i samej teorii. W związku z tym dostępny dla załogi niemal cały czas... no z przerwą na sen -). Jak sam mawia - nie jest zupą pomidorową, więc nie wszyscy muszą go lubić. Niemniej jednak jestem przekonana, że większość uczestników ceni go z jednej strony z powodu profesjonalizmu a z drugiej za to, że jest po prostu fajnym czlowiekiem, z dużym dystansem do siebie, poczuciem humoru, i umiejętnością wymyślania autorskich powiedzonek obrazujących konkretną sytuację." Agnieszka Dwojak

"Krzysztof Chmara jako kapitan spisał się doskonale. Sprawiał, że czułam się bezpiecznie  a jednocześnie można było zaznać trochę adrenaliny ucząc się chociaż trochę żeglarstwa morskiego."  Ewa Lenczowska-Tomczak


O sobie

Słona woda niemalże we krwi, urodziłem się nad morzem (Łeba), mieszkam całe życie w Kołobrzegu, z morzem związany jestem również zawodowo.

Epizod w życiu z Marynarką Wojenną RP pozwolił poznać mi kilka akwenów i całą "chmarę" ciekawych ludzi.

Uwielbiam szkolić, dzielić się wiedzą, poznawać nowych ludzi, odkrywać nowe miejsca... . Nic bardziej nie cieszy jak skipper, którego wyszkoliłem, prowadzący swój jacht.

 Bezpieczeństwo na wodzie ma dla mnie najwyższy priorytet, dlatego środki ratunkowe podczas rejsów, które prowadzę, są czasami najważniejszą częścią garderoby.

...navigare necesse est, vivere non est necesse...

 

Jacht

Hanse 445 (2013) - Arielle

Nazwa: Arielle
Typ: Hanse 445
Rocznik: 2013
Długość: 13.52 m
Szerokość: 4.38 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 2
Zanurzenie: 1.82 m
Żagle: 95 m²
Silnik: 55 KM

Jachty ze stoczni Hanse wyróżnia mocna konstrukcja i dzielność morska. Są solidne, bezpieczne i szybkie - dlatego tak dobrze sprawdzają się na Bałtyku. Arielle oddaje do Waszej dyspozycji cztery dwuosobowe kabiny, dwie łazienki z prysznicami, duży i dobrze wyposażony kambuz oraz obszerną i bardzo jasną mesę.

Wyposażyliśmy nasz jacht we wszystko, co żeglarzowi w trakcie bałtyckiego rejsu może być potrzebne, również w ciepłe kołdry i poduszki, świeżą pościel oraz możliwość korzystania z profesjonalnych sztormiaków morskich. 

Zapraszamy na pokład Arielle! 

 

Żagle

Samohalsujący fok (40 m²) to znak charakterystyczny jachtów Hanse. Rozwiązanie bardzo wygodne w żegludze na wiatr. Fok, bez ingerencji załogi, przechodzi na drugi hals w trakcie zwrotu. Grot (55 m²) jest natomiast refowany tradycyjnie i wyposażony w lazyjacka. Wszystkie liny do refowania sprowadzone są do kokpitu. 

Silnik

Stacjonarny silnik Volvo-Penta D2 o mocy 55KM pozwala osiągnąć prędkość 4.5 węzła przy ekonomicznych obrotach. Zbiornik paliwa o pojemności 220 litrów umożliwia przepłynięcie około 450 mil morskich. W trakcie pracy silnika podgrzewana jest woda na jachcie i ładowane są akumulatory. 


 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, radar, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna PLB, pneumatyczna tratwa ratunkowa, radio VHF z DSC, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, lodówka, grill elektryczny, czajnik elektryczny, 2 toalety morskie, 2 prysznice z ciepłą wodą, radio z CD, ogrzewanie Webasto, świeża pościel, sztormiaki morskie

Wnętrze

Hanse wyróżniają się nowoczesną i oryginalną zabudową wnętrza. Tradycyjne jachtowe obłości zamieniono tutaj na proste linie wygodnych i niezwykle funkcjonalnych mebli. Środek jachtu jest jasny i przestronny. Pozwala wygodnie spędzać czas pod pokładem 9-cio osobowej załodze. 

Uczestnicy rejsu śpią w czterech dwuosobowych kabinach z płaskimi kojami. Każda z kabin ma wystarczającą ilość szafek, bakist i schowków. Kambuz w kształcie litery L jest funkcjonalny i mieści wszystkie niezbędne sprzety kuchenne i zapasy. Arielle ma trzy pomieszczenia toaletowe: toaletę, toaletę z prysznicem i osobny prysznic. W przestronnej mesie, przy dużum stole zasiąść może cała załoga. Jest tu też niewielki kącik nawigacyjny. 

Do tego jacht wyposażony jest w ogrzewanie Webasto, dwa duże zbiorniki wody, radio z dobrym nagłośnieniem, ciepłe kołdry i poduszki, świeżą pościel i sztormiaki. 

 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: przejazd mikrobusem ze Szczecina do Thybron, powrót mikrobusem z Aarhus do Szczecina, miejsce na jachcie, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie w wersji minimalnej. 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.


sprawdź szczegóły płatności