Rejsy

Rejs BA11


1995 PLN

2100 PLN

Nowa trasa!Płyniemy na Zatokę Ryską i do Rygi

  • Termin: 03.07.2021 - 10.07.2021
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 60-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 8
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Gdańsk Lipaja Saarema Parnawa Ryga

Elastyczne zasady rezerwacji

W okresie niepewności związanej z koronawirusem chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem! 

Oto nasza propozycja:

 Zaliczka zmniejszona do 10% ceny rejsu;
 Dopłata pozostałych 90% na 14 dni przed rozpoczęciem rejsu;
 W przypadku odwołania rejsu ze względu na COVID-19 natychmiastowy zwrot wpłaconych opłat, bez potrąceń.

Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero wówczas, gdy będzie na 100% wiadomo czy rejs się odbędzie. Jeżeli ze względu na wirusa zamknięte będą granice, obowiązywać będzie kwarantanna po powrocie lub ograniczona będzie możliwość żeglowania - odwołamy rejs i natychmiast zwrócimy Ci wszystkie wpłacone pieniądze. 

 

Kierunek Ryga!

Zatoka Ryska wraz z otaczającymi ją wyspami tworzą przepiękny zakątek Bałtyku. Dzika przyroda, wspaniałe krajobrazy wybrzeża, malownicze mariny i mnóstwo fok wylegujących się na łachach piasku. Jest tam pięknie! Problemem Rygi jest to, że jest tak nie po drodze, jak tylko nie po drodze można być. :) Dlatego zdecydowaliśmy się na rejs w jedną stronę. Czasu jest wystarczająco, aby dopłynąć z Gdańska do Rygi i zobaczyć po drodze jeszcze najciekawsze miejsca. A żeglowania w tym rejsie będzie sporo - ale przecież o to właśnie chodzi w rejsie morskim, prawda? 



Zaczynamy w Gdańsku, który w ostatnich latach zmienił się nie do poznania.  Warto zarezerwować sobie czas na krótki spacer po Starym Mieście.  Po rozpakowaniu, podziale na wachty i szkoleniu z zasad bezpieczeństwa ruszymy w morze.  Gdy za rufą zniknie ląd poczujemy czym jest prawdziwa wolność. Z każdą przepłyniętą milą będzie tylko lepiej.  Po kilkunastu, może kilkudziesięciu  godzinach żeglugi dopłyniemy do Lipawy zwanej jest Morską Bramą. Położona pomiędzy Morzem Bałtyckim, a jeziorami Liepājas i Tosmāres.  Po krótkim postoju ruszymy w drogę. 

Kolejnym punktem rejsu jest największa z 1521 estońskich wysp - Saarema, dawniej zwana Ozylią.  Wyjątkowa i przepełniona pięknymi widokami.  Na tej wyspie czas zwalnia, a rzeczy stają się prostsze.  Jednym z najbardziej znanych widoków wyspy są stare wiatraki, które tworzą niemal pocztówkowy krajobraz oraz kamienne wierze na plaży. W okolicach Kaali znajduje się niemal idealnie okrągłe jezioro będące pamiątką po uderzeniu w ziemię meteorytu. Jest to niezwykłe miejsce, które naprawdę warto odwiedzić. 

Saaremaa, Estonia, stone beach, kubryk

Gdy już nasze oczy nacieszą się widokiem latarni morskich i wiatraków ruszymy Zatoką Ryską do letniej stolicy Estonii, Parnawy zwanej estońskim Miami.  Poza długimi piaszczystymi plażami znajdziemy tam przepiękną starówkę z urokliwymi wąskimi uliczkami. Estończycy wierzą, że każdy kto wraca z Parnawy czuje się bardziej szczęśliwy. No cóż, będziemy mieli okazję to sprawdzić.  

Wisienką na torcie jest malownicza Ryga cudownie łącząca tradycję z nowoczesnością. Starówka Rygi została wpisana na listę dziedzictwa kulturowego UNESCO i jest uważana za najpiękniejszą w krajach nadbałtyckich. Niemal na każdym kroku niemal spotykamy zabytkowe bramy, kamienice, place, dziedzińce, stare spichlerze. Ryga należy do najzieleńszych miast Europy. Każdy park w Rydze jest osobnym dziełem sztuki. Idealne połączenie. 

Podczas wizyty w Rydze koniecznie spróbujcie czarnego balsamu Rīgas Melnais balzams. To tradycyjny łotewski likier z 24 ziół, o zawartości alkoholu wynoszącej 45%. Czarny jak smoła, gorzki z nutą ziołową i słodkawym posmakiem. Działa rozgrzewająco, a receptura pozostaje niezmienna od 250 lat. W kawiarni Black Magic przy ulicy Kaļķu 10 na Starówce, której już sam wystrój przenosi w czasie, spróbujecie tego specjału. Ponadto serwują tam doskonałą kawę oraz słodycze na bazie czarnego balsamu.  Piękne zakończenie tygodniowej żeglarskiej przygody.


Ryga


Ale przecież nie samymi portami żeglarz żyje. Podczas tego rejsu morskiego, stażowo- szkoleniowego, będziemy mieli szansę poznać tajniki żeglarskiego rzemiosła, podnieść kwalifikacje i nauczyć się nowych fascynujących rzeczy. 


 
Podczas nocnych wacht zachwyci nas rozgwieżdżone niebo, które łączy się z morzem. Zjemy śniadanie z najcudowniejszym widokiem, spędzimy długie godziny na morskich opowieściach odkrywając, że bujający się pokład to właśnie to, czego potrzebujemy. 

żeglowanie po bałtyku, bałtyk, kubryk

Jeżli marzysz o wspaniałym czasie na morzu i pięknych miejscach, ten rejs jest właśnie dla Ciebie. 

 

Zbiórka, rozpoczęcie i zakończenie rejsu

Rejs rozpoczynamy w sercu starego miasta w Gdańsku.  O godzinie 16:00 czekamy na Ciebie w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia. Dojazd z dworca PKP zajmuje kilkanaście minut. Jeżeli przyjedziesz samochodem, możesz zostawić go na pobliskich parkingach strzeżonych, np. przy ul. Kurza 1 lub Angielska Grobla 19.  
Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki. Wypływamy w niedzielę rano lub - o ile warunki pozwalają - w sobotę wieczorem na Hel.  

Rejs kończymy w Rydze w sobotę 10.07.2021. Jednak do porto postaramy się wpłynąć już w piątek wieczorem. Z Rygi najwygodniej wrócić do Polski samolotem. Bezpośrednie połączenia oferuje AirBaltic i LOT. Lot do Warszawy w sobotę o 13:50 (AirBaltic), 14:10 (LOT) i 18:30 (LOT). . Lot do Warszawy o 07:50 (AirBaltic) oraz o 14:05 i 18:30 (LOT). Dostępne są też bezpośrednie połączenia autokarowe.  

 

Staż i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-90 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu. Na opinii podajemy rzeczywistą liczbę godzin spędzonych na żegludze na żaglach i silniku.

 

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. 
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu. 

Kapitan


Daniel
Bronowski

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 53 lat
  • Stopień: jachtowy sternik morski
  • Staż morski: 30 000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Daniel pływa w Kubryku od sezonu 2020 i bardzo się z tego cieszymy. Jego ogromne doświadczenie, pasja i wewnetrzy spokój sprawiają, że załogi wracają z rejsów z Danielem bardzo zadowolone. Doceniają profesjonalizm i poczucie bezpieczeńtwa, jakie Daniel zapewnia podszas żeglarskich wypraw.
Daniel już zobył wiernych fanów, którzy chcą płynąć tylko z nim. 

"Brdzo profesjonalny kapitan, prowadzący jacht ze spokojem i zapewniający pełne bezpieczeństwo rejsu" Piotr Lec

"Rejs przebiegł rewelacyjnie, jestem z niego bardzo zadowolony. Daniel Bronowski świetny jako kapitan i bardzo sympatyczny jako człowiek" Mariusz Boguszewski

"Daniel Bronowski jako kapitan był bardzo profesjonalny." Wiesław Płoński

 


O sobie

Żeglarstwo to moja pasja i… praca. Najpierw było śródlądzie – jeziora, następnie większe rzeki Polski. Później wyruszyłem na morza. Kilkadziesiąt rejsów jako oficer na żaglowcach – Fryderyk Chopin, Pogoria, Kapitan Borchardt, Zawisza Czarny. Płynąłem również jako oficer i nauczyciel w dwumiesięcznym rejsie Szkoły Pod Żaglami Krzysztofa Baranowskiego. Żeglowałem na mniejszych jachtach. Przepłynąłem ponad 30 000 mil i przestałem liczyć ;) Opłynąłem prawie całą Europę – Morze Północne, Biskaje, kawałek Atlantyku, Morze Śródziemne, Morze Czarne. Jednak z prawdziwym sentymentem wracam na Bałtyk – to mój dom.
Kolejne rejsy, to dla mnie nadal okazja do nauki, zdobywanie kolejnych doświadczeń oraz przygoda. Ale przede wszystkim – możliwość spotykania na pokładzie fascynujących ludzi.
Prowadząc rejsy największą uwagę zwracam na bezpieczeństwo. Tak, jak w manewrach, ma być przede wszystkim bezpiecznie (po drugie - skutecznie, a dopiero po trzecie - elegancko), tak w moich rejsach najpierw dbamy o bezpieczeństwo, a następnie… żeglujemy za wiatrem i dobrze się bawimy :)

Jacht

Bavaria Cruiser 46 (2020) - Catilina

Nazwa: Catilina
Typ: Bavaria Cruiser 46
Rocznik: 2020
Długość: 14,24 m
Szerokość: 4,35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2,10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. W tym roku po Morzu Bałtyckim żeglujemy na jachcie Bavaria Cruiser 46 z rocznika 2020. Jacht jeszcze pachnie nowością! Ten jacht został wyróżniony prestiżową nagrodą "European Yacht of the Year" i wcale nas to nie dziwi. 

Nasza "bawarka" jest duża. 14 i pół metra długości daje masę miejsca pod pokładem i zapewnia doskonałe właściwości nautyczne. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu w przechyle. Nowoczesne rozwiązania zarówno na pokładzie jak i pod nim dają załodze bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.  

Cztery dwuosobowe kabiny, trzy łazienki, przestronna i bardzo jasna messa, kambuz z dwiema lodówkami - to wszystko przemyślane i zaplanowane tak, aby zapewniać wygodę, funkcjonalność i komfort. Zapraszamy na pokład!  

 
Rejsy po Północnym

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 jest zaprojektowane dla wygodnego ugoszczenia 9 osób załogi. Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel. Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.  

Rejsy po Morzu Północnym


Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka. Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę. Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tą domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki (jedna otwierana od góry, a druga domowa). 

 Rejsy po Północnym


Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy  osobiste, ale i prowiant na cały rejs. 


Rejsy pływowe

Rejs w Chorwacji - wnętrze jachtu
 

 
 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, automatyczna tratwa ratunkowa, ręczne radio VHF, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, ogrzewanie, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL)

 

Rejs morski w pierwszej klasie


Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Płyniemy na nowym jachcie z rocznika 2018. A ponadto ograniczamy liczbę uczestników do 8 osób. Czyli wszyscy śpią w dwuosobowych kabinach. Tylko skipper śpi w mesie. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500, minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej. 


sprawdź szczegóły płatności