Rejsy

Rejs BA07


1850 PLN

Szwecja i Bornholm

  • Termin: 05.06.2021 - 12.06.2021
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 60-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 8
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Gdańsk Karlskrona Karlshamn Ahus Bornholm Gdańsk

Elastyczne zasady rezerwacji

W okresie niepewności związanej z koronawirusem chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem! 

Oto nasza propozycja:

 Zaliczka zmniejszona do 10% ceny rejsu;
 Dopłata pozostałych 90% na 14 dni przed rozpoczęciem rejsu;
 W przypadku odwołania rejsu ze względu na COVID-19 natychmiastowy zwrot wpłaconych opłat, bez potrąceń.

Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero wówczas, gdy będzie na 100% wiadomo czy rejs się odbędzie. Jeżeli ze względu na wirusa zamknięte będą granice, obowiązywać będzie kwarantanna po powrocie lub ograniczona będzie możliwość żeglowania - odwołamy rejs i natychmiast zwrócimy Ci wszystkie wpłacone pieniądze. 

 

Plan rejsu

To wyjątkowo ciekawy rejs, pełen niezwykłych widoków i żeglarskich emocji.  Będą wschody i zachody słońca na pełnym morzu, będzie duża dawka praktycznej wiedzy, będą długie rozmowy i aromat kawy. Jednym słowem zapowiada się idealnie :) To nasza jedna z naszych ulubionych tras. 



Zaczynamy w Gdańsku, który w ostatnich latach zmienił się nie do poznania.  Warto zarezerwować sobie czas na krótki spacer po Starym Mieście.  Po rozpakowaniu, podziale na wachty i szkoleniu z zasad bezpieczeństwa ruszymy w morze.  Gdy za rufą zniknie ląd poczujemy czym jest prawdziwa wolność. Z każdą przepłyniętą milą będzie tylko lepiej.  Po kilkunastu, może kilkudziesięciu  godzinach żeglugi dopłyniemy do Karlskrony, która leży na trzydziestu trzech wyspach. Port Marynarki Wojennej w Karlskronie znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Punktem obowiązkowym jest Marinemuseum, gdzie można zwiedzić prawdziwy okręt podwodny HMS Neptun z czasów zimnej wojny.  Warto tez wybrać się do najstarszej z dzielnic miasta - Björkholmen, gdzie będziemy mogli zachwycić się pięknymi drewnianymi kolorowymi domami. 



Stęsknieni za ruchomym pokładem oddamy cumy i ruszymy na północ. Wachty nawigacyjne będą doskonałą okazją do praktycznej nauki nawigacji, planowania trasy, rozpoznawania statków i znaków nawigacyjnych.  Potężna dawka żeglarskiej wiedzy w praktyce. Naszym celem jes szwedzkie Karlshamn. Miasto znane jest z kilku odbywających się tam festiwali, najbardziej znane to: Festiwal  Bałtycki, Festiwal Piratów i Festiwal Łososia.  

Płynąc zatoką Hano odwiedzimy  Åhus, jedno z bardziej urokliwych miast Skanii. Jego początki sięgają XII w.  Spacer po mieście warto rozpocząć od informacji turystycznej Åhus Turistbyra przy ulicy Köpmannagatan. Przy tej samej ulicy znajduje się też wejście do gorzelni Absolut, którą można zwiedzać. Warto odwiedzić także browar Charlis, który znajduje się na terenie zamku Trolle Ljungby. Można tu spróbować różnych rodzajów piwa, a nawet wziąć udział w kursie warzenia własnego piwa.  Poza alkoholami Åhus słynie także z wędzonego węgorza. Warto wybrać się do jednej z lokalnych wędzarnia aby skosztować tego specjału. W tym niewielkim miasteczku u ujścia rzeki Helge å znajduje się też wyjątkowy średniowieczny kościół Mariakyrkan.



Po krótkim postoju wrócimy stęsknieni na morze, do rytmu wacht i ruchomego pokładu. Czeka nas kilkanaście godzin pięknej. Płyniemy do Svaneke na Bornholmie.  Znajduje się tu pięciokominowa wędzarnia ryb "Pięć sióstr", usytuowana nad brzegiem morza - jedyna taka na wyspie. W sąsiedztwie wędzarni stoją stare armaty, które pamiętają jeszcze czasy konfliktów ze Szwedami w wieku XVII.  W Svaneke znajduje się też bornholmski browar - Bryghuset. Piwo waży się według starych receptur. Przy browarze utworzono elegancką restauracje, w której do potraw serwowane jest m.in. piwo z browaru. W tym samym budynku znajduje się też Svaneke Chokoladeri  - fabryka czekoladek.

Powrót do Gdańska zajmie nam około doby. To czas kiedy zrozumiemy, że tydzień na jachcie to zdecydowanie za mało.  Poczujemy jak cudowne i wyjątkowe jest żeglarskie życie. Wrócimy pełni pozytywnej energii i głowy pełnej planów kolejnych wypraw. 



Proszę pamiętać, że przebieg żeglarskiego rejsu morskiego jest w ogromnym stopniu uzależniony od bardzo wielu czynników, w tym od warunków pogodowych, tolerancji warunków morskich przez załogę, kwestii technicznych związanych z jachtem i wielu, wielu innych. Podana trasa jak i opis rejsu jest jedynie naszym planem. Zawsze staramy się go zrealizować w pełni, ale o ostatecznej trasie i przebiegu rejsu decyduje wyłącznie kapitan. 

Dołącz do nas. Pozwól sobie na realizację swoich żeglarskich marzeń już dziś!

Zbiórka i rozpoczęcie rejsu

Rejs rozpoczynamy w sercu starego miasta w Gdańsku.  O godzinie 16:00 czekamy na Ciebie w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia. Dojazd z dworca PKP zajmuje kilkanaście minut. Jeżeli przyjedziesz samochodem, możesz zostawić go na pobliskich parkingach strzeżonych, np. przy ul. Kurza 1 lub Angielska Grobla 19.  
Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki. Wypływamy w niedzielę rano lub - o ile warunki pozwalają - w sobotę wieczorem na Hel. 

Zakończenie rejsu odbywa się w sobotę do godziny 09:00. 

 

Staż i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-90 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu. Na opinii podajemy rzeczywistą liczbę godzin spędzonych na żegludze na żaglach i silniku.

 

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. 
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu. 

Kapitan


Jacek
Ryszewski

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 57 lat
  • Stopień: jachtowy sternik morski
  • Staż morski: 11000Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Jacek współpracuje z Kubrykiem od 2016 roku i żegluje na wszystkich Kubrykowych akwenach - Morzu Bałtyckim, Północnym, Śródziemnym. Zimą znajdziecie go na Atlantyku. Swoją przygodę z żeglarstwiem zaczynał jak wielu, na wodach śródlądowych. Przyszedł też czas na liczne regaty i odkrycie, że w wyczynowym pływaniu liczą się najmniejsze drobiazgi, a prawidłowe trymowanie jednostki nie jest sprawą banalną. Na morskim statku ma ono także znaczenie. Żeglując z Jackiem możecie być pewni, że zejdziecie na ląd bogatsi o mnóstwo wiedzy i praktyki dotyczącej każdego aspektu żeglarstwa. Kiedy nie ma pod opieką załogi na rejsie zajmuje się finansami i podatkami.


O sobie

Gdy jako dziecko stałem nad brzegiem Bałtyku, morze wydawało mi się nieskończone,bezkresne i nie do przebycia. A co dopiero ocean. Żeglując zrozumiałem, że morza i oceany to nie bariery ani przeszkody. Oceany i morza nie dzielą, ale łączą. To stworzone przez naturę nieskończone autostrady, dzięki którym możemy poznawać świat, drogi, po których możemy kroczyć przed siebie i odkrywać miejsca, do których pewnie byśmy nie dotarli od strony lądu. A świat widziany z wody jest piękny i piękne jest samo morze. Czy skorzystamy z tych dróg zależy już tylko od nas. Od naszej pasji, wytrwałości, determinacji. I dlatego wkładam serce i zaangażowanie w każdy prowadzony rejs. Wobec morza trudno pozostać obojętnym. A ja bym chciał, abyście się nim zafascynowali. Odkryli w sobie pasję i zamiłowanie do żeglarstwa, jego wyjątkowy charakter. Podczas rejsów chętnie dzielę się wiedzą i doświadczeniem, buduję dobrą atmosferę, spokój i poczucie bezpieczeństwa. Nie ma też mowy abyśmy gdzieś mitrężyli czas. Przecież fale czekają!

Jacht

Bavaria Cruiser 46 (2020) - Catilina

Nazwa: Catilina
Typ: Bavaria Cruiser 46
Rocznik: 2020
Długość: 14,24 m
Szerokość: 4,35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2,10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. W tym roku po Morzu Bałtyckim żeglujemy na jachcie Bavaria Cruiser 46 z rocznika 2020. Jacht jeszcze pachnie nowością! Ten jacht został wyróżniony prestiżową nagrodą "European Yacht of the Year" i wcale nas to nie dziwi. 

Nasza "bawarka" jest duża. 14 i pół metra długości daje masę miejsca pod pokładem i zapewnia doskonałe właściwości nautyczne. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu w przechyle. Nowoczesne rozwiązania zarówno na pokładzie jak i pod nim dają załodze bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.  

Cztery dwuosobowe kabiny, trzy łazienki, przestronna i bardzo jasna messa, kambuz z dwiema lodówkami - to wszystko przemyślane i zaplanowane tak, aby zapewniać wygodę, funkcjonalność i komfort. Zapraszamy na pokład!  

 
Rejsy po Północnym

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 jest zaprojektowane dla wygodnego ugoszczenia 9 osób załogi. Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel. Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.  

Rejsy po Morzu Północnym


Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka. Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę. Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tą domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki (jedna otwierana od góry, a druga domowa). 

 Rejsy po Północnym


Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy  osobiste, ale i prowiant na cały rejs. 


Rejsy pływowe

Rejs w Chorwacji - wnętrze jachtu
 

 
 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, automatyczna tratwa ratunkowa, ręczne radio VHF, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, ogrzewanie, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL)

 

Rejs morski w pierwszej klasie


Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Płyniemy na nowym jachcie z rocznika 2018. A ponadto ograniczamy liczbę uczestników do 8 osób. Czyli wszyscy śpią w dwuosobowych kabinach. Tylko skipper śpi w mesie. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500, minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej. 


sprawdź szczegóły płatności