Rejsy

Rejs DM08


1701 PLN

1790 PLN

Skania, Karlskrona i Bornholm

  • Termin: 30.06.2018 - 07.07.2018
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 60-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 7
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Świnoujście Ahus Karlskrona Bornholm Świnoujście

Eksplorujemy południe Szwecji i Bornholm

W tym rejsie morskim będzie dużo pływania, szkolenie z nawigacji i locji, nocne wachty i dużo żeglarskiej zabawy. Nie zabraknie oczywiście postojów w uroczych portach, kolacji przy grillu i śpiewania szant. 

Planujemy eksplorować  południe Szwecji - wybrzeże Skanii, Karlskronę, a w drodze powrotnej duński Bornholm. 

Zapowiada się idealny rejs po Bałtyku - zatem nie czekaj, tylko dołącz do naszej załogi już teraz. 

A więcej informacji o trasie znajdziesz w linku pod mapą. 

 

Rozpoczęcie rejsu

Na załogę czekamy w Świnoujściu, w Marinie Północnej w sobotę od godziny 16:00. Jacht będzie gotowy do drogi i w pełni zaprowiantowany. Nie trzeba się zatem martwić o zakupy. Kapitan przeprowadzi podstawowe szkolenie żeglarskie, omówi plan rejsu i aktualną prognozę pogody, podzieli załogę na wachty i.... przyjdzie czas na decyzję. Wypływamy od razu czy zostajemy w Świnoujściu na wieczór integracyjny. 

 

 

Przebieg rejsu

Nie ma co zwlekać - opuszczmy Świnoujście i kierujemy się na północ. Przed nami prosta droga przez otwarty Bałtyk. Czeka nas przynajmniej półtorej doby w morzu, pierwsze nocne wachty, manewry żaglami, mijanie statków i wypatrywanie latarni morskich na drugim brzegu. 

Nagrodą z trud będzie postój w uroczym szwedzkim miasteczku Ahus. Spokojna starówka i przyjazne uliczki skłaniają do krótkiego spaceru i odpoczynku. Jednak nie jesteśmy tu po to aby leniuchować, prawda? Oddajemy cumy i ruszamy w stronę Karlskrony. Tutaj czeka na nas sauna w marinie i bardzo ciekawe muzeum morskie. Warto poświęcić na nie 2-3 godziny. 

Samo wpłynięcie do Karlskrony wymaga uwagi, dobrego zaplanowania trasy i ostrożności. To taki początek szwedzkich szkierów, które można spotkać dalej na północy. 

Wypływamy to urocze miasto i kierujemy dziób w stronę wschodniego wybrzeża Bornholmu. O tym który port wybierzemy zadecyduje głównie pogoda - ale my chcielibyśmy tym razem odwiedzić Svaneke. Typowy bornholmski porcik, z wykutymi w litej skale nabrzeżami, tradycyjną wędzarnią ryb przy kei i tym niesamowitym wyspiarskim spokojem. Warto było tu dopłynąć! 

W ostatnim etapie rejsu, w drodze powrotnej do Świnoujścia, załoga będzie już sprawnym, zgranym organizmem. Manewry idą gładko i bez słów, każdy wie co ma robić. Wachta za wachtą zbliżamy się do ostatniego portu. 

Tydzień to zdecydowanie za mało! Uczucie niedosytu miesza się z żeglarskim spełnieniem. Każdy z załogi wie, że jeszcze wróci na ten pokład. 

 

 

Staż i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty i odpowiadają za prowadzenie jachtu. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać minimum 60-90 godzin. 

 

Kapitan


Witold
Sobkowicz

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 75 lat
  • Stopień: kapitan jachtowy
  • Staż morski: 40 000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Witek związany jest z Kubrykiem od wielu lat. Jako kapitan jest z nami od 6 lat. Nieustannie nas inspiruje i motywuje do coraz lepszej pracy. Niezwykle szarmancki, emanuje olbrzymią kulturą osobistą i ciepłem, które sprawiają, że czas spędzony w jego towarzystwie jest niezwykle cenny i wyjątkowy. Pływając na słynnym jachcie Czarny Diament, dotarł do najdalszych zakątków naszego globu i przywiózł stamtąd piękne wspomnienia, olbrzymie doświadczenie i wiedzę.  Dotychczas na morzu spędził 10 273 godziny.   Gdy nie żegluje podróżuje i rozbudza pasję w swoich wnukach.  Jego niezwykle ciekawe historie ubarwią i wspaniale wypełnią godziny spędzone na rejsie.  Załogi cenią Witka za jego szeroką wiedzę, nie tylko żeglarską, ale też i olbrzymie poczucie humoru. To człowiek pełen optymizmu z którym czas na jachcie zawsze należy do tych najlepszych. 


O sobie

Mam trzy pasje – żeglarstwo, narty i podróże. Żegluję od dzieciństwa, na Cadecie później Finnie, a od 1967 na morzu, na wielu akwenach. Czytając o Wagnerze, Bohomolcu, rejsach Śmiałego marzyłem o dalekich oceanicznych wyprawach. Udało się! Spełniłem dziecięce marzenia i przez 17 miesięcy żeglowałem na Czarnym Diamencie.  Był to rejs z Gdańska przez Atlantyk na Karaiby, a następnie przez Kanał Panamski na wyspy południowego Pacyfiku do Nowej Zelandii. Kapitan Jurek Radomski dał dodatkową satysfakcją powierzając mi na większości tej trasy funkcję kapitana tego wspaniałego jachtu. W drugiej pasji – podróże – też czuję się spełniony. Łącznie odwiedziłem poza Antarktydą wszystkie kontynenty, a na nich 68 państw.
W żeglarstwie przykładam duża wagę do dobrej praktyki morskiej, bezpieczeństwa załogi i jachtu oraz dobrej atmosfery. 


Jacht

Bavaria 38 cruiser (2008) - Duch Morza

Nazwa: Duch Morza
Typ: Bavaria 38 cruiser
Rocznik: 2008
Długość: 11.56 m
Szerokość: 3.82 m
Ilość kabin: 3
Ilość WC: 1
Zanurzenie: 1.55 m
Żagle: 70 m²
Silnik: 40 KM

Ten jacht idealnie nadaje się do spokojnego żeglowania po wodach Bałtyku. Trzy wygodne kabiny, obszerna i jasna mesa, duży i dobrze wyposażony kambuz oraz toaleta z prysznicem zapewniają komfort. Dobre i duże żagle gwarantują żeglarskie emocje, a mocny silnik pomoże w osiągnięciu każdego celu w trakcie flauty. 

Nasz jacht wyposażyliśmy we wszystko, co żeglarzowi może być potrzebne w trakcie bałtyckiego rejsu. Do Waszej dyspozycji są również ciepłe kołdry, poduszki, świeża pościel oraz możliwość korzystania z profesjonalnych sztormiaków morskich. 

Zapraszamy na pokład Ducha Morza! 

 

Żagle

Jacht wyposażony jest w komplet sprawnych i mocnych żagli. Genua o powierzchni 40 m² rolowana jest na sztywnym sztagu. Grot refowany jest tradycyjnie, choć wszystkie liny sprowadzone są do kokpitu. Duch pływa dzielnie i szybko, a pod pełnymi żaglami dostarcza ogromnych żeglarskich emocji! 

Silnik

Gdyby dopadła nas flauta, stacjonarny silnik Volvo-Penta o mocy 40KM pozwala osiągnąć prędkość 4.5 węzła. Zbiornik paliwa o pojemności 120 litrów umożliwia przepłynięcie około 300 mil morskich. A dodatkowo silnik podgrzewa ciepłą wodę w prysznicu i kambuzie. 

 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, radar, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, pneumatyczna tratwa ratunkowa, radio VHF z DSC, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, kuchenka mikrofalowa, lodówka, grill elektryczny, czajnik elektryczny, toaleta morska, prysznic z ciepłą wodą, radio z CD, telewizor LCD, ogrzewanie Webasto, świeża pościel, sztormiaki morskie
 

Wnętrze

Wnętrze Bavarii 38 cruiser składaja się z trzech dwuosobowych kabin, mesy (salonu), kambuza (kuchni), łazienki z prysznicem i toaletą oraz stanowiska nawigacyjnego.

Całość jest wyposażona w sposób bardzo komfortowy. Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni. Zadbaliśmy o system nagłośnienia stereo wraz z odtwarzaczem CD, MP3 i radiem. Na jachcie znajdziecie również  telewizor LCD. Stworzyliśmy bibliotekę muzyczną jak i filmową o tematyce żeglarskiej i nie tylko. Każdy na pewno znajdzie w niej coś dla siebie. W łazience oprócz toalety i umywalki znajduje się prysznic z ciepłą wodą. Aby zwiększyć autonomię jachtu na morzu, dodatkowo zostały wbudowane zbiorniki z wodą słodką (210+150 l). Kuchnia wyposażona jest w mikrofalówkę, dwupalnikową kuchenkę gazową i piekarnik.




 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: miejsce na jachcie, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie KL i NNW w wersji minimalnej (KL 10.000 EUR, NNW 2.500 EUR). 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników. 


sprawdź szczegóły płatności