Rejsy

Rejs PP01


2186 PLN

2350 PLN

Z Bałtyku na Północne

rezerwuj
  • Termin: 30.06.2018 - 08.07.2018
  • Ilość dni: 8
  • Staż: około 80-100 h stażu pływowego
  • Miejsca wolne: 6
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 2
Warnemünde Holtenau Kanał Kiloński Helgoland List Esbjerg

Płyniemy po przygodę, staż i doświadczenie

Rejsy po Morzu Północnym mają charakter stażowo-szkoleniowy. Zwracamy w nich większą uwagę na naukę, zdobywanie doświadczenia i poznawanie żeglarskiego rzemiosła. Akwen pływowy daje ku temu doskonałe warunki. 

Zamierzamy ćwiczyć nawigację na pływach w teorii i w praktyce. A przy okazji odkrywać rzadko odwiedzane zachodnie wybrzeże Danii. Wcześniej jednak przepłyniemy niezwykły Kanał Kiloński oraz odwiedzimy Helgoland. 

Co ważne, godziny spędzone na Morzu Północnym liczą się również do stażu na patent kapitański.  

Sprawdź szczegóły rejsu w linku pod mapą, zarezerwuj miejsce i płyń z nami na Morze Północne. 

wyświetl szczegóły trasy

Rozpoczęcie rejsu

Rejs rozpoczynamy od spotkania na dworcu kolejowym Szczecin Główny w sobotę 30.06.2018 r. o godzinie 12:30. Tutaj czekać będzie wygodny mikrobus, którym cała załoga przejedzie do mariny w Warnemunde w Niemczech. Podróż zabierze około 4 godziny. 

W Warnemunde w marinie Hohe Dune czekać będzie gotowy do drogi jacht. Wystarczy zapakować na niego przywieziony mikrobusem prowiant i rzeczy osobiste, przejść przeszkolenie pod okiem kapitana i przygotować się do wypłynięcia. 

 

 

Plan rejsu

Ponieważ rejs rozpoczynamy na Morzu Bałtyckim, pierwszym jego etapem będzie jak najszybsze przedostanie się na Morze Północne. Po opuszczeniu Warnemunde kierujemy się w stronę wyspy Fehmarn, a po jej minięciu gnamy ku Holtenau. Tutaj rozpoczyna się Kanał Kiloński. Kto jeszcze go nie przepływał, ten będzie zaskoczony tym śródlądowym fragmentem naszego rejsu. 

Na początku wrażenierobią ogromne śluzy prowadzące do kanału. Potem płynące w odległości kilku metrów ogromne statki handlowe, które zazwyczaj oglądamy z dużo większego dystansu. Żegluga wśród niemieckich łąk, pól i wiosek jest urokliwa, ale po 7 godzinach każdy tęskni za otwartym morzem. 

Na Morze Północne wypływamy przez ujście rzeki Łaby (Elby). Na dzień dobry witają nas prądy o prędkości nawet 4 węzłów, zatem lepiej, abyśmy dobrze przyswoili wiadomości o pływach przekazywane przez kapitana. 

Pierwszym przystankiem na Północnym będzie wyspa Helgoland. Wysokie, czerwone, skalne urwiska, malownicze kolorowe domki i masa sklepów wolnocłowych to znaki charakterystyczne tego popularnego miejsca. Przed wypłynięciem zdecydowanie polecamy spacer dookoła wyspy. To przecież tylko 50 minut... :)

Po opuszczeniu Helgolandu kierujemy się na północ. Ominiemy ogromne pole elektrowni wiatrowych i będziemy się zbliżać do wybrzeża Danii. Postój zaplanowaliśmy w miejscowości List. Oprócz szerokich, piaszczystych i zupełnie pustych plaż, nie ma tu nic szczególnego. Ale sam porcik jest uroczy i daje trochę odpocząć po trudach żeglugi. 

Rejs kończymy w Esbjergu - średniej wielkości Duńskim mieście, w którym każdy znajdzie jakąś atrakcję dla siebie. Ale co ważniejsze, aby tu dopłynąć, każdy przejdzie dobrą szkołę żeglarską i nawigacyjną! 

 

 

Zakończenie rejsu

Do Esbjergu planujemy przypłynąć w sobotę po południu. Po kolacji kapitańskiej czas oficjalnie zakończyć nasz rejs. W niedzielę wcześnie rano przyjedzie nowa załoga. Przez kilka godzin na jachcie będą dwie załogi, co wymaga od wszystkich nieco tolerancji. My w drogę powrotną wyruszymy 08.07.2018 r. około 13:00, a do Szczecina na dworzec główny PKP dotrzemy przed 21:00. 

 

 

Staż pływowy i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy i odbywa się w większości na wodach pływowych. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty i odpowiadają za prowadzenie jachtu. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Co ważne, w trakcie rejsu, zainteresowani będą mogli poćwiczyć nawigację na pływach.

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać minimum 80-100 godzin, z czego większość liczy się jako godziny na akwenie pływowym. 

 

 

Kapitan


Michał
Olszewski

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 35 lat
  • Stopień: kapitan jachtowy
  • Staż morski: 40.000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Michał dołączył do załogi Kubryka cztery lata temu wnosząc tym samym nową jakość.
Początkowo trudno nam było uwierzyć, że ktoś może otrzymywać wyłącznie pozytywne opinie, jednak w przypadku Michała okazało się to faktem.
Załoganci cenią Michała za cierpliwość, poczucie humoru, spokój oraz olbrzymią wiedzę żeglarską, którą chętnie przekazuje dalej. 
Prywatnie Michał to zdolny architekt zafascynowany podróżami, kinem i filmem.  Jedną z cenniejszych cech Michała, sprawiającą, że każdy w jego towarzystwie czuje się dobrze,  jest to, że lubi ludzi. To naprawdę wyjątkowa cecha. 


Zachęcamy do obejrzenia filmowego projektu Michała Olszewskiego Żeglujące Głowy


O sobie

Żeglarstwo daje mi możliwośc spotykania niesamowitych ludzi. Rejs zaczynam od dowiedzenia się od załogi jakie ma oczekiwania i na tej podstawie wspólnie ustalamy jak rejs będzie przebiegał, ile będzie pływania, ile zwiedzania i ile szkolenia. Ważne, żeby każdy czuł się dobrze. Chętnie odpowiadam na wszelkie pytania i dzielę się wiedzą, dając załodze możliwe dużo swobody.

Jacht

Sun Odyssey 439 (2013) - Iduna

Nazwa: Iduna
Typ: Sun Odyssey 439
Rocznik: 2013
Długość: 13.34 m
Szerokość: 4.24 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 2
Zanurzenie: 1.60 m
Żagle: 93 m²
Silnik: 55 KM

Na jachcie tego typu żeglujemy już drugi rok i cały czas jesteśmy pod wrażeniem, jak dobrze ta jednostka zachowuje się na Morzu Północnym. Kilkanaście rejsów potwierdziło, że jest do bardzo wygodny, wyjątkowo szybki, pływający ostro do wiatru i bezpieczny jacht. Zdecydowanie lepiej żeglujący niż nasze starsze Bavarie Cruiser 45.  

Świetnie sprawdził się w sezonie 2017 na Morzu Północnym i został ulubionym jachtem załóg w naszej flocie. 

Iduna to skandynawska bogini wiosny posiadająca moc zapewniania wiecznej młodości. Wierzymy, że właśnie takia będzie żegluga na naszym jachcie, pełna energii i wiosennego optymizmu. 

 

Żagle

Ożaglowanie tego jachtu składa się z rolowanej genuy oraz grota refowanego tradycyjnie z systemem lin sprowadzonych do kokpitu. Powierzchnia żegli to ponad 90 m². Jacht jest sztywny, żegluje ostro do wiatru i bardzo szybko.

Silnik

Stacjonarny silnik Yanmar o mocy 55KM pozwala osiągnąć prędkość 4.5 węzła. Zbiornik paliwa o pojemności 200 litrów umożliwia przepłynięcie około 300 mil morskich. W trakcie pracy, silnik podgrzewa ciepłą wodę i ładuje akumulatory. 


 
 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, radar, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna PLB, pneumatyczna tratwa ratunkowa, radio VHF z DSC, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, lodówka, grill elektryczny, czajnik elektryczny, 2 toalety morskie, 2 prysznice z ciepłą wodą, radio z CD, ogrzewanie Webasto, świeża pościel, sztormiaki morskie
 

Wnętrze

Wnętrze naszego Sun Odysseya 439 jest bardzo przytulne i wygodne. Biała tapicerka, jasne drewno i dużo przeszkleń czynią środek jachtu bardzo widnym i przyjaznym. 

Do dyspozycji załogi są trzy dwuosobowe kabiny z płaskim łóżkiem oraz jedna kabina z kojami piętrowymi. Jacht wyposażony jest w dwie toalety morskie oraz dwa prysznice z ciepłą wodą. W mesie znajduje się kanapa i duży stół oraz kącik nawigacyjny. Kambuz jest funkcjonalny i obszerny i posiada wszystko co do gotowania jest niezbędne. 

Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni. Rzeczy osobiste oraz zapasy prowiantu mieszczą się bez problemu w obszernych szafkach, bakistach i jaskółkach. 


 
 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: przejazd mikrobusem ze Szczecina do Warnemunde, powrót z Esbjerg do Szczecina, miejsce na jachcie, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie KL i NNW w wersji minimalnej (KL 10.000 EUR, NNW 2.500 EUR). 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.

 

rezerwuj
sprawdź szczegóły płatności