W tym rejsie popłyniemy doskonale znaną nam trasą. To nasz bałtycki klasyk. Podczas tygodniowej żeglugi odwiedzimy magiczną Kopenhagę i pełen uroku Bornholm.
Kapitan, który zna Zachodni Bałtyk jak własną kieszeń, będzie istną skarbnicą wiedzy o tym tym rejonie. Ponadto na rejsie nie zabraknie dużej dawki żeglarskiej wiedzy, długich rozmów przy kawie podczas wacht i przepięknych widoków, które można zobaczyć tylko na pełnym morzu.
Po więcej informacji zerknij w szczegóły trasy pod mapą.
Rejs zaczynamy w Świnoujściu w Marinie Północnej o godzinie 16:00. Zaprowiantowany i przygotowany do żeglugi jacht będzie czekał przy nabrzeżu. Kapitan przeprowadzi podstawowe szkolenie żeglarskie, omówi trasę rejsu i aktualne warunki pogodowe. Po zaoznaniu się z jachtem i rozpakowaniu rzeczy osobistych będziemy gotowi do wypłynięcia. Świnoujście opuścimy w sobotę wieczorem lub w niedzielę rano.
Jak to w trakcie rejsu morskiego bywa, o trasie zdecyduje głównie pogoda i wiatr. My możemy tylko snuć plany, które najczęściej jesteśmy w stanie zrealizować.
Po wypłynięciu ze Świnoujścia planujemy za jednym razem dopłynąć do Kopenhagi. To około 130 mil morskich i przynajmniej półtorej doby żeglugi. Jeżeli Neptun pozwoli, postoimy w stolicy Danii cały dzień, aby każdy mógł zobaczyć największe atrakcje miasta.
Kolejnym punktem rejsu jest dopłynięcie na Bornholm - najlepiej na jego północny cypel. Jeżeli tylko pogoda pozwoli zacumujemy w porciku Hammerhaven, który robi na każdym olbrzymie wrażenie. Mimo swoich miniaturowych rozmiarów.
Stąd już tylko kilkanaście mil dzieli nas od zagubionej na środku Bałtyku wyspy Christianso. Mieszka na niej tylko kilkadziesiąt osób, a spacer dookoła zajmuje mniej niż godzinę. Wyjątkowe miejsce!
Przed powrotem do Świnoujścia zatrzymamy się jeszcze na swieżą wędzoną rybę i kufel zimnego piwa w tradycyjnej wędzarni w porcie Svaneke.
Gdy nadejdzie czas powrotu do Świnoujścia, zdecydujemy czy możemy zatrzymać się jeszcze w jakimś porcie, czy musimy gnać pod pełnymi żaglami na południowy-zachód, ku zakończeniu rejsu.
Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty i odpowiadają za prowadzenie jachtu. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego.
Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy - to rejs właśnie dla Ciebie.
Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać minimum 70-90 godzin.
Piotrek związany jest z Kubrykiem od 2005 roku czyli pamięta nasze początki i zna Kubryk jak mało kto. Przez te wszystkie lata Piotrek stał się marką samą w sobie. Kto raz z nim popłynął, chce wracać na morze tylko z nim. Uczestnicy rejsów cenią go za olbrzymie doświadczenie, które sprawia, że wszyscy czują się bezpiecznie, niezależnie od sytuacji. Duże poczucie humoru i niezwykła lekkość w przekazywaniu wiedzy są ogromnymi zaletami Piotrka. Gdy nie żegluje zajmuje się swoją firmą informatyczną. Spokój i spełnienie odnajduje w jeździe konnej.
Jak Piotrek ostatnio policzył, odbył 113 rejsów. Na morzu spędził więc łacznie 2 lata i 2 miesiące :)
Żeglarstwo to moja pasja - pływam od zawsze. Mając 17 lat zdobyłem patent żeglarza jachtowego... a potem to już poszło... Jestem kapitanem jachtowym. Zorganizowałem i poprowadziłem niezliczoną ilość rejsów, nie tylko bałtyckich, ale i na naszych kochanych Mazurach. Wypływałem już wiele mil morskich na wielu akwenach, w różnych warunkach jednak zawsze najchętniej wracam na Bałtyk.
Nazwa: | Duch Wiatru |
---|---|
Typ: | Bavaria 38 holiday |
Rocznik: | 2009 |
Długość: | 11.56 m |
Szerokość: | 3.82 m |
Ilość kabin: | 3 |
---|---|
Ilość WC: | 1 |
Zanurzenie: | 1.55 m |
Żagle: | 70 m² |
Silnik: | 55 KM |
Duch Wiatru to młodszy kolega Ducha Morza. Tej wielkości Bavaria sprawdza się w bałtyckich rejsach doskonale. Jest szybka, bezpieczna i wygodna. Trzy kabiny, duża messa, dobrze wyposażony kambuz oraz toaleta z prysznicem zapewniają komfort. Jacht pod żaglami pływa bardzo sprawnie a mocny silnik pomaga w osiągnięciu każdego celu w trakcie flauty.
Wyposażyliśmy nasz jacht we wszystko co żeglarzowi w trakcie bałtyckiego rejsu może być potrzebne. Do Waszej dyspozycji są również ciepłe kołdry i poduszki, świeża pościel oraz możliwość korzystania z profesjonalnych sztormiaków morskich.
Zapraszamy na pokład Ducha Wiatru!
Jacht wyposażony jest w komplet nowych i mocnych żagli. Genua o powierzchni 40 m² rolowana jest na sztywnym sztagu. Grot o powierzchni 38 m² refowany jest tradycyjnie. System rolowania genuy pozwala bardzo szybko i prosto dostosowywać powierzchnię ożaglowania do aktualnych warunków pogodowych.
Gdyby dopadła nas flauta, stacjonarny silnik Volvo-Penta o mocy 40KM pozwala osiągnąć prędkość 4.5 węzła. Zbiornik paliwa o pojemności 120 litrów umożliwia przepłynięcie około 300 mil morskich. A dodatkowo silnik podgrzewa ciepłą wodę w prysznicu i kambuzie.
Wnętrze Bavarii 38 holiday składaja się z trzech dwuosobowych kabin, mesy (salonu), kambuza (kuchni), łazienki z prysznicem i toaletą oraz stanowiska nawigacyjnego.
Całość jest wyposażona w sposób bardzo komfortowy. Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni. Zadbaliśmy o system nagłośnienia stereo wraz z odtwarzaczem CD, MP3 i radiem. Na jachcie znajdziecie również telewizor LCD wraz z odtwarzaczem DVD. Stworzyliśmy bibliotekę muzyczną jak i filmową o tematyce żeglarskiej i nie tylko. Każdy na pewno znajdzie w niej coś dla siebie. W łazience oprócz toalety i umywalki znajduje się prysznic z ciepłą wodą. Aby zwiększyć autonomię jachtu na morzu, dodatkowo zostały wbudowane zbiorniki z wodą słodką (210+150 l). Kuchnia wyposażona jest w mikrofalówkę, dwupalnikową kuchenkę gazową i piekarnik.
Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: miejsce na jachcie, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie KL i NNW w wersji minimalnej (KL 10.000 EUR, NNW 2.500 EUR).
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny.
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.