Szkolenia

Szkolenie JSTM04


1568 PLN

1650 PLN

Jachtowy sternik morski

  • Termin: 12.05.2018 - 19.05.2018
  • Ilość dni: 7
  • Staż: wymagane minimum 150 h
  • Miejsca wolne: 7
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0

  • Centrum szkoleniowe: Marina Gdańsk
  • Miejscowość: Gdańsk

Duże uprawnienia = duża odpowiedzialność

Patent Jachtowego Sternika Morskiego daje posiadaczowi ogromne uprawnienia. Prowadzenie jachtów morskich o długości do 18-tu metrów po każdym akwenie na świecie to wielka swoboda, ale jeszcze większa odpowiedzialność. Dlatego uważamy, że tak ważne jest dobre przygotowanie do roli kapitana jachtu. 

I temu zadaniu poświęcamy cały tygodniowy, bardzo intensywny, kurs. Musisz przygotować się na ciężki tydzień wypełniony po brzegi manewrami i teorią. Ale tylko tak, jesteśmy w stanie przygotować Cię do pomyślnego zdania egzaminu i bezpiecznego poprowadzenia Twojego pierwszego, samodzielnego rejsu. 

Dołącz do naszej załogi, jeśli zależy Ci głównie na umiejętnościach, a nie na samym patencie. 

 

Promocja na egzamin!

Zarezerwuj wraz ze szkoleniem egzamin na Jachtowego Sternika Morskiego, a otrzymasz od nas podręcznik Żeglarz jachtowy i jachtowy sternik morski (Almapress, 2017, wydanie 25) gratis! Książkę wyślemy pod wskazany adres w Polsce.

Gorąco polecamy ten podręcznik w trakcie przygotowań teoretycznych do kursu i egzaminu. 

 

 

Promocja na egzamin

Zarezerwuj wraz ze szkoleniem egzamin na Jachtowego Sternika Morskiego, a otrzymasz od nas podręcznik Żeglarz jachtowy i jachtowy sternik morski (Almapress, 2017, wydanie 25) gratis! Książkę wyślemy pod wskazany adres w Polsce.

Gorąco polecamy ten podręcznik w trakcie przygotowań teoretycznych do kursu i egzaminu. 

 

Zbiórka i rozpoczęcie kursu

Kurs rozpoczyna się w sobotę o godzinie 16:00 w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia w Gdańsku. Czeka na Was przygotowany do żeglugi jacht, zaprowiantowany i wysprzątany, z pachnącą pościelą w kabinach.  Po krótkim zapoznaniu z jachtem, rozpakowaniu rzeczy osobistych i omówieniu planu kursu jesteśmy gotowi do rozpoczęcia nauki. 

 

 

Plan dnia

Typowy dzień kursu zaczynamy wcześnie rano szybkim śniadaniem i omówieniem planu na dziś. Wypływamy na wodę i do przerwy obiadowej ćwiczymy manewry na żaglach i na silniku. To najważniejsze elementy naszego szkolenia, dlatego pływania będzie bardzo dużo.

Przerwa obiadowa trwa około 1.5 godziny i pozwala zregenerować siły przed kolejną porcją manewrówki. Po obiedzie spędzimy jeszcze 2-3 godziny na wodzie. A wieczorem czas zabrać się za teorię i praktyczne ćwiczenia z nawigacji i locji. Każdego dnia instruktor przeprowadzi wykład teoretyczny i ćwiczenia przygotowujące do egzaminu.

 

Program

Przygotowując program naszego kursu na patent Jachtowego Sternika Morskiego braliśmy pod uwagę najważniejszą dla nas zasadę - nie zdobycie patentu jest najważniejsze, a przekazanie uczestnikom wystarczających umiejętności do bezpiecznego poprowadzenia samodzielnego rejsu. 

I w ten sposób przez ostatnie lata stale dopracowujemy i ulepszamy nasz autorski program szkoleniowy. Nie ukrywamy, że tydzień to bardzo mało czasu na przekazanie wszystkiego co przekazać byśmy Wam chcieli. Dlatego szkolenie jest bardzo intensywne i każdą chwilę wykorzystujemy na naukę manewrowania jachtem. W momentach, gdy nie manewrujemy, pracujemy nad teorią. I tak często do późnej nocy. 

 

Ramowy program szkolenia
Szkolenie złożone jest z części praktycznej oraz teoretycznej. Największy nacisk kładziemy na część praktyczną, obejmującą naukę sprawnego i bezpiecznego manewrowania jachtem na silniku w marinie oraz na żaglach na otwartej wodzie.

 

Ćwiczymy manewry na żaglach:

  • zwrot przez sztag i rufę
  • manewr "człowiek za burtą" wykonywany różnymi metodami
  • stawanie w dryf
  • refowanie żagli

 

Ćwiczymy manewry na silniku:

  • odejście i podejście do nabrzeża rożnymi sposobami
  • manewer "człowiek za burtą"
  • zacieśnianie cyrkulacji

 

Ćwiczymy w praktyce zagadnienia teoretyczne:

  • praca na mapie morskiej
  • zadania nawigacyjne obejmujące podstawy nawigacji terestrycznej i zliczeniowej
  • posługiwanie się pomocami nawigacyjnymi
  • planowanie i przygotowanie rejsu
  • planowanie i przygotowanie wejścia do portu
  • sposoby wzywania pomocy

 

Omawiamy zagadnienia teoretyczne:

  • eksploatacja i budowa jachtów morskich
  • oznakowanie nawigacyjne
  • podstawowe wiadomości o prądach i pływach
  • jachtowe urządzenia nawigacyjne
  • podstawy meteorologii
  • sygnalizacja i łączność
  • ratownictwo 
  • przygotowanie do sztormu i techniki sztormowania
  • przepisy
  • ratownictwo i pierwsza pomoc medyczna

Informacje

Do udziału w kursie zapraszamy każdego, kto chce przejść intensywne szkolenie żeglarskie. Nie mamy żadnych wstępnych wymagań. Natomiast, aby po kursie przystąpić do egzaminu, uczestnik musi  posiadać staż morski w minimalnej ilości 150 godzin. Staż dokumentowany jest opiniami z rejsu morskiego, które wydaje kapitan po rejsie. 

Egzamin zaplanowany jest na sobotę, od godziny 08:00. Czas trwania egzaminu (teoria i praktyka) to około 5 godzin. Po zdanym egzaminie uczestnik otrzymuje zaświadczenie, z którym samodzielnie występuje do PZŻ o wydanie patentu. Czas oczekiwania na patent to około jednego miesiąca. 

Miejsce szkolenia

Nasz kurs organizujemy na wodach Zatoki Gdańskiej, a zaczynamy w Marinie Gdańsk w Gdańsku, przy ulicy Szafarnia. Marina jest położona w samym centrum starego miasta, tuż przy słynnym statku Sołdek i na przeciwko Żurawia. 

Część praktyczną kursu, czyli manewrówkę na silniku i pod żaglami będziemy prowadzić głównie w Gdańsku. W trakcie kursu wypłyniemy również na wody Zatoki Gdańskiej i odwiedzimy Gdynię i Hel. Trenowanie manewrów w kilku marinach daje możliwość bardziej wszechstronnej nauki i lepszego opanowania jachtu. 

Po egzaminie wracamy do Mariny Gdańsk, gdzie zakończymu kurs.  

Jachtowy Sternik Morski w Gdańsku

Jacht

Bavaria 38 holiday (2009) - Duch Wiatru

Nazwa: Duch Wiatru
Typ: Bavaria 38 holiday
Rocznik: 2009
Długość: 11.56 m
Szerokość: 3.82 m
Ilość kabin: 3
Ilość WC: 1
Zanurzenie: 1.55 m
Żagle: 70 m²
Silnik: 55 KM

Duch Wiatru to młodszy kolega Ducha Morza. Tej wielkości Bavaria sprawdza się w bałtyckich rejsach doskonale. Jest szybka, bezpieczna i wygodna. Trzy kabiny, duża messa, dobrze wyposażony kambuz oraz toaleta z prysznicem zapewniają komfort. Jacht pod żaglami pływa bardzo sprawnie a mocny silnik pomaga w osiągnięciu każdego celu w trakcie flauty. 

Wyposażyliśmy nasz jacht we wszystko co żeglarzowi w trakcie bałtyckiego rejsu może być potrzebne. Do Waszej dyspozycji są również ciepłe kołdry i poduszki, świeża pościel oraz możliwość korzystania z profesjonalnych sztormiaków morskich. 

Zapraszamy na pokład Ducha Wiatru! 

 

Żagle

Jacht wyposażony jest w komplet nowych i mocnych żagli. Genua o powierzchni 40 m² rolowana jest na sztywnym sztagu. Grot o powierzchni 38 m² refowany jest tradycyjnie. System rolowania genuy pozwala bardzo szybko i prosto dostosowywać powierzchnię ożaglowania do aktualnych warunków pogodowych.

Silnik

Gdyby dopadła nas flauta, stacjonarny silnik Volvo-Penta o mocy 40KM pozwala osiągnąć prędkość 4.5 węzła. Zbiornik paliwa o pojemności 120 litrów umożliwia przepłynięcie około 300 mil morskich. A dodatkowo silnik podgrzewa ciepłą wodę w prysznicu i kambuzie.

 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, radar, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, pneumatyczna tratwa ratunkowa, radio VHF z DSC, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, kuchenka mikrofalowa, lodówka, grill elektryczny, czajnik elektryczny, toaleta morska, prysznic z ciepłą wodą, radio z CD, telewizor LCD, ogrzewanie Webasto, świeża pościel, sztormiaki morskie

Wnętrze

Wnętrze Bavarii 38 holiday składaja się z trzech dwuosobowych kabin, mesy (salonu), kambuza (kuchni), łazienki z prysznicem i toaletą oraz stanowiska nawigacyjnego.

Całość jest wyposażona w sposób bardzo komfortowy. Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni. Zadbaliśmy o system nagłośnienia stereo wraz z odtwarzaczem CD, MP3 i radiem. Na jachcie znajdziecie również  telewizor LCD wraz z odtwarzaczem DVD. Stworzyliśmy bibliotekę muzyczną jak i filmową o tematyce żeglarskiej i nie tylko. Każdy na pewno znajdzie w niej coś dla siebie. W łazience oprócz toalety i umywalki znajduje się prysznic z ciepłą wodą. Aby zwiększyć autonomię jachtu na morzu, dodatkowo zostały wbudowane zbiorniki z wodą słodką (210+150 l). Kuchnia wyposażona jest w mikrofalówkę, dwupalnikową kuchenkę gazową i piekarnik.

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty kursu: miejsce na jachcie, realizacja programu szkoleniowego, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie NNW (5.000 PLN).  
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Zapewniamy niezmienność ceny. 
Gwarantujemy, że kurs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników. 
Egzamin i wydanie patentu nie jest wliczone w cenę kursu. Opłata za egzamin to 350 PLN + VAT, płatne gotówką na miejscu, w dniu egzaminu.


sprawdź szczegóły płatności