Chcemy dać Uczestnikom naszych kursów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na szkolenie pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na kursie nie wiązała się z żadnym ryzykiem! A koszty szkolenia były niezmienne.
Oto nasza propozycja:
Zaliczka zmniejszona do 20% ceny kursu;
Dopłata pozostałych 80% na 28 dni przed rozpoczęciem kursu;
Gwarancja niezmiennej ceny od momentu rezerwacji;
Rezerwując nasz kurs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca oraz niezmienną cenę. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero na 28 dni przed rozpoczęciem kursu.
Jeżeli ze względu na powrót epidemii COVID19 ograniczona będzie możliwość żeglowania - odwołamy rejs i natychmiast zwrócimy Ci wszystkie wpłacone pieniądze.
Jeżeli natomiast przez szalejącą inflację będziemy zmuszeni do podniesienia ceny kursu - podwyżka nie będzie dotyczyć osób, które mają rezerwację.
Szukając kursu na patent Jachtowego Sternika Morskiego z pewnością traficie na wiele konkurencyjnych propozycji. Znajdziecie kursy tańsze, krótsze, z gwarancją otrzymania patentu, a nawet takie, gdzie nie trzeba osobiście uczestniczyć w zajęciach...
My jesteśmy dumni z tego w jaki sposób prowadzimy nasze szkolenia i zapraszamy na pokład osoby, które chcą zdobyć rzetelną wiedzę i umiejętności poświęcając trochę czasu, energii i pracy.
Nasz kurs:
▼▼ Kliknij w link pod mapą, aby zobaczyć szczegóły kursu! ▼▼
Kurs rozpoczynamy w sercu starego miasta w Gdańsku. Od godziny 16:00 czekamy na Ciebie w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia. Jeżeli przyjeżdżasz do Gdańska wcześniej, możesz przed 16:00 zostawić na jachcie bagaż. Przechowamy go w kabinie dziobowej, a Ty będziesz mogła/mógł miło spędzić czas w Gdańsku, do momentu zbiórki. Tuż przy marinie znajduje się ogromna liczba kawiarni, barów, knajpek i restauracji.
Dojazd z dworca PKP zajmuje kilkanaście minut. Jeżeli przyjedziesz samochodem, możesz zostawić go na pobliskich parkingach strzeżonych, np. przy skrzyżowaniu ulic Kurzej i Radnej (40 zł / doba). Przy marinie znajduje się kilka miejsc parkingowych obiętych parkomatem.
Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, wstępne szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki. Na manewry wypływamy w niedzielę rano.
Po kursie i egzaminie wracamy do Gdańska, najczęściej w piątek późnym wieczorem. Zakończenie kursu i wyokrętowanie załogi odbywa się w sobotę do godziny 09:00. Jeżeli potrzebujesz, możesz opóścić jacht wcześniej.
Szkolenie kończymy w piątek przed południem w Jastarni. Po południu rozpocznie się egzamin na patent JSTM przeprowadzany przez zewnętrzną komisję egzaminacyjną. W pierwszej kolejności odbędzie się część teoretyczna, złożona z testu jednokrotnego wyboru oraz zadania nawigacyjnego na mapie. Ta część trwa około 1.5 godziny. Następnie odbywa się część manewrowa, gdzie każda egzaminowana osoba wciela się w rolę kapitana i wykonuje zadane przez komisję manewry.
Gwarantujemy, ze egzamin odbywa się zawsze w spokojnej, swobodnej i przyjacielskiej atmosferze. Zakończenie egzaminu planowane jest na piątek wczesnym wieczorem. Po egzaminie przepływamy przez Zatokę Gdańską do Gdańska, do Mariny Gdańsk. Szkolenie kończy się w sobotę do godziny 09:00.
Kubrykowe kursy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.
Dla wegetarian zapewniamy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych, takich jak wegańska, bezglutenowa, keto i inne. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją kursu.
Jeżeli zastanawiasz na czym polega kurs w formule All Inclusive - już wyjaśniamy. My bierzemy na siebie całość organizacji szkolenia, a Ty skupiasz się na czerpaniu radości z żeglowania. :)
To my, jeszcze przed kursem, robimy zakupy prowiantu i dostarczamy je na jacht. Przygotowujemy gotowe, domowe obiady, aby ograniczyć ilość gotowania. Dbamy o świeżą pościel i sprzątanie jachtu po kursie. Instruktor opłaca postoje jachtu w porcie, paliwo, gaz, wodę i inne niezbędne koszty. Jeśli w trakcie szkolenia zabraknie pieczywa, owoców czy innych produktów - dokupimy je w najbliższym porcie. I co najważniejsze - to wszystko wliczone jest w cenę kursu!
Dominik dołączył do Kubryka w 2022 roku, co bardzo nas cieszy. Doskonały szkoleniowiec, pełen pasji i zaangażowania. Załogo doceniają go za profesjonalizm i zaangażowanie.
Tak piszą o Dominiku jego kursanci
"Kapitana Sochę oceniam bardzo dobrze, jest mi trochę wstyd gdyż jego zaangażowanie w szkolenie było większe niż moje. Nie spodziewałem się tak wypełnionego zajęciami kursu. Wstawałem przed 7 kończyłem zajęcia o 23, a nawet później. Po zakończonym kursie mogę tylko zacytować Sokratesa „wiem, że nic nie wiem” i sporo do nauki mam przed sobą, jednakże z tego powodu wybrałem szkolenie u was (wiedziałem że podejdziecie sumiennie do zadania)". Tomasz Gliściński
"Bardzo wysoko oceniam Dominika Sochę w roli kapitana i szkoleniowca. Jest to właściwa osoba na właściwym miejscu. Kompetentna i bardzo opanowana, co jest ważne dla pełnienia roli szkoleniowej". Paweł Rapacz
"W temacie szkolenia także mogę tylko podziękować za możliwość odbycia rejsu w takich warunkach. Pan Dominik był dla nas nie tylko nieocenionym źródłem wiedzy żeglarskiej oraz kulturalnej, ale także dużym wsparciem. Od rana do wieczora kształcił nas jak tylko mógł, płynnie dostosowując ilość wiedzy i sposób jej przekazania do możliwości i dyspozycji dnia załogi, a w chwilach zwątpienia zagrzewał śpiewem oraz dzielił się swoją wiedzą aktorską. Dostosowywał także program zajęć w taki sposób, abyśmy niepotrzebnie nie pracowali na deszczu, czy mieli czas na naukę własną, co było wyjątkowo cenne. Prawdopodobnie pozostaniemy po rejsie również w kontakcie prywatnym". Tomasz Piątkowski
Co do Dominika Sochy to kolejny wielki plus tego kursu. Jego profesjonalizm, sposób przekazywania wiadomości, oraz zaangażowanie powodowało że czasem pomimo późnej pory chętnie słuchaliśmy tego, co Dominik chciał nam przekazać :-) Przekonaliśmy się że szanty i tawerny również nie są Dominikowi obce." Damian Wróbel
Zapraszamy na szkolenia i rejsy z Dominikiem.
Nie lubię pisać o sobie i nie umiem się reklamować. Zawsze wolałem by za mnie mówiło to co i jak robię. By mówili o mnie moi współpracownicy, uczniowie, klienci, widzowie, instruktorzy etc. Niestety czasem nie mogę tego uniknąć.
Z wykształcenia jestem polonistą, ale od zawsze raczej robiłem to, co mnie naprawdę interesuje, ergo szkołę jako miejsce pracy omijałem z daleka, wolałem pracować z ludźmi, którzy chcą coś robić. Przez długie lata pracowałem jako instruktor dykcji, emisji głosu i interpretacji wykonawczej tekstu, aktor (także śpiewający), lektor, pilot wycieczek, instruktor jazdy konnej, czasem reżyser.
Interesuję się historią, sztuką, architekturą, literaturą, fotografią, uwielbiam podróżować (choć nienawidzę pakowania). Bardzo cenię sobie pracę z ludźmi i dla ludzi (chociaż także kocham zwierzęta). Uwielbiam ludzi z pasją, zainteresowaniami, a przy tym z poczuciem humoru i odrobiną zdrowego dystansu do siebie. Czego nie znoszę? Fanatyzmu, tępoty, chamstwa i cwaniactwa.
Moja przygoda z żeglarstwem rozpoczęła się w okolicy połowy lat 80 ubiegłego wieku (mój Boże – jak to brzmi), w harcerstwie. Żeglowanie było jedną z rzeczy o jakiej zawsze marzyłem, a że zacząłem żeglować w podobnym czasie jak jeździć konno, często śmiałem i śmieję się nadal, że jestem przedstawicielem „morskiej kawalerii”.
Miałem wielkie szczęście, przejść szkołę w COŻ PZŻ im. Andrzeja Benesza w Trzebieży (jednej z najlepszych ówczesnych szkół w Polsce), gdzie robiłem patent sternika. Tam w ciągu trzytygodniowego kursu, zmielono mnie skutecznie i ulepiono żeglarza i skippera. Z tamtych doświadczeń z wielką satysfakcją korzystam do dzisiaj.
Pływałem i pływam zarówno „po słodkim” jak i „słonym” - potrafiąc docenić walory zarówno turystyczne, jak i szkoleniowe, tych jakże odległych i przy tym jakże bliskich sobie akwenów, które łączy jedno słowo – żeglarstwo. Kiedy z przyczyn zawodowych, nie mogłem żeglować, jakiś wewnętrzny przymus gnał mnie do literatury żeglarskiej, szczególnie książek fachowych, zawsze potrzebowałem się rozwijać, poszerzać wiedzę, kiedy tylko mogłem brałem też udział w różnego rodzaju szkoleniach, żeby więcej wiedzieć i więcej umieć. Naturalną drogą, w pewnym momencie z pozycji osoby szkolonej przeszedłem na pozycję instruktora, z podstawowym założeniem uczyć skutecznie, tak jak chciałbym by mnie uczono.
Uwielbiam żeglować, ale uwielbiam też szkolić, nie przeczę czasem też dawać szkołę, kiedy to konieczne. Jestem zakochany w żeglarstwie, i morskiej kulturze, przez parę
lat prowadziłem własny zespół szantowy.
Zapraszam :)
Przygotowując program naszego kursu na patent Jachtowego Sternika Morskiego braliśmy pod uwagę najważniejszą dla nas zasadę - nie zdobycie patentu jest najistotniejsze, a przekazanie uczestnikom wystarczających umiejętności do bezpiecznego poprowadzenia samodzielnego rejsu.
I w ten sposób przez ostatnie lata stale dopracowujemy i ulepszamy nasz autorski program szkoleniowy. Nie ukrywamy, że tydzień to bardzo mało czasu na przekazanie wszystkiego, co przekazać byśmy Wam chcieli. Dlatego szkolenie jest bardzo intensywne i każdą chwilę wykorzystujemy na naukę manewrowania jachtem. W momentach, gdy nie manewrujemy, pracujemy nad teorią. I tak często do późnej nocy.
Ramowy program szkolenia
Szkolenie złożone jest z części praktycznej oraz teoretycznej. Największy nacisk kładziemy na część praktyczną, obejmującą naukę sprawnego i bezpiecznego manewrowania jachtem na silniku w marinie oraz na żaglach na otwartej wodzie. Każdy uczestnik kursu staje za sterem i samodzielnie wykonuje wszystkie manewry, wielokrotnie je powtarzając i doskonaląc. Większość czasu spędzamy w Marinie Gdańsk i na Motławie. Planujemy również wyjście do Gdyni oraz do Górek Zachodnich. Pozwoli to w praktyce przećwiczyć planowanie trasy oraz manewry portowe w różnych marinach. Wieczorami zajmujemy się teorią, która prowadzona jest w formie wykładów i zajęć na mapie.
Ćwiczymy manewry na żaglach:
Ćwiczymy manewry na silniku:
Ćwiczymy w praktyce zagadnienia teoretyczne:
Omawiamy zagadnienia teoretyczne:
Do udziału w kursie zapraszamy każdego, kto chce przejść intensywne szkolenie żeglarskie. Nie mamy żadnych wstępnych wymagań. Natomiast, aby po kursie przystąpić do egzaminu, uczestnik musi posiadać staż morski w minimalnej ilości 160 godzin. Staż musi być udokumentowany opiniami z rejsu morskiego, które wydaje kapitan po rejsie.
Egzamin zaplanowany jest na piątek po południu. Czas trwania egzaminu (teoria i praktyka) to około 4 godzin. Po zdanym egzaminie uczestnik otrzymuje zaświadczenie, z którym samodzielnie występuje do PZŻ o wydanie patentu. Czas oczekiwania na patent to około jednego miesiąca.
"Zdawalność". To słowo często pojawia się w pytaniach osób szukających kursu. Czy mamy "zdawalność" 100%? NIE! I mamy nadzieję, że nie szukasz kursu z gwarancją otrzymania patentu. Bez problemu znajdziesz w Internecie oferty kursu ze "zdawalnością" 100%. Czasami nawet nie trzeba wstawać z kanapy - wystarczy przelew na konto "szkoły żeglarskiej". My GWARANTUJEMY, że będziesz musiał / musiała troszkę się namęczyć i postarać, aby zdać egzamin. Ale jesteśmy pewni, że to docenisz w pierwszym samodzielnie prowadzonym rejsie morskim. U nas egzamin zda każdy, kto uczciwie i rzetelnie przepracował kurs.
Nasz kurs organizujemy na wodach Zatoki Gdańskiej, a zaczynamy w Marinie Gdańsk w Gdańsku, przy ulicy Szafarnia. Marina jest położona w samym centrum starego miasta, tuż przy słynnym statku Sołdek i na przeciwko Żurawia.
Część praktyczną kursu, czyli manewrówkę na silniku i pod żaglami będziemy prowadzić głównie w Gdańsku. W trakcie kursu wypłyniemy również na wody Zatoki Gdańskiej i odwiedzimy Gdynię i Hel. Trenowanie manewrów w kilku marinach daje możliwość bardziej wszechstronnej nauki i lepszego opanowania jachtu.
Po egzaminie wracamy do Mariny Gdańsk, gdzie zakończymu kurs.
Nazwa: | Pan Kubryk |
---|---|
Typ: | Bavaria Cruiser 37 |
Rocznik: | 2018 |
Długość: | 11.30 m |
Szerokość: | 3.67 m |
Ilość kabin: | 3 |
---|---|
Ilość WC: | 1 |
Zanurzenie: | 1.95 m |
Żagle: | 65 m² |
Silnik: | 29 KM |
Pan Kubryk to nasz nowiutki jacht, odebrany w 2018 roku. Ponieważ jesteśmy jego właścicielem, jest on dla nas klejnotem w koronie kubrykowej floty. Bavaria Cruiser 37 to nowa konstrukcja niemieckiej stoczni. Jacht zaprojektowany do szybkiej, komfortowej i bezpiecznej żeglugi, tak aby każdy na pokładzie czuł bezpośredni kontakt z morzem i żeglarskie emocje. Pana Kubryka wyposażyliśmy zdecydowanie ponad standardowo. Najnowsza elektronika nawigacyjna firmy Garmin, dziobowy ster strumieniowy, ogrzewanie Webasto, teakowy kokpit, nowoczesne rolowane żagle. Wszystko, aby zapewnić Wam to, co we współczesnym żeglarstwie turystycznym najlepsze. W sezonie 2019 i 2020 Pan Kubryk udowodnił jak świetnie sprawdza się na naszych bałtyckich rejsach i szkoleniach. Jesteśmy dumni z tego jachtu!
Zapraszamy na pokład Pana Kubryka!
Wnętrze naszej Bavarii Cruiser 37 jest bardzo nowocześnie i funkcjonalnie rozwiązane. Duża ilość światła, wpadająca do wnętrza jachtu przez liczne skylighty wraz z jasnym kolorem drewna i tapicerki tworzy przytulną i komfortową przestrzeń. Pod pokładem znajdują się trzy dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem i dwie pojedyncze koje w mesie. Łazienka z prysznicem z ciepłą wodą oraz morską toaletą. Funkcjonalny kambuz z dwupalnikową kuchenką gazową, piekarnikiem, lodówką i zestawem naczyń i przyborów kuchennych nawet dla zaawansowanych kucharzy.
Mesa z dużym stołem z rozkładanymi dwoma skrzydłami pomieści całą załogę. W kabinach i w mesie znajdują się liczne szafki, schowki, bakisty i jaskółki. Nie ma problemu z pomieszczeniem rzeczy osobistych i prowiantu na cały rejs.
Aby żeglowanie było jeszcze bardziej wygodne, do Waszej dyspozycji są też ciepłe kołdry i poduszki oraz świeża pościel. Osoby, które nie mają swojego sprzętu mogą skorzystać ze sztormiaków znajdujących się na wyposażeniu jachtu. Są to sztormiaki Tribord 500 w rozmiarach od M do XL, składające się z kurtki i spodni.
Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty kursu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500 (rozmiary od M do XL), ubezpieczenie NNW 5.000 zł, pomoce i materiały szkoleniowe.
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny kursu.
Gwarantujemy, że kurs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na kursie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować szkolenie jak najszybciej.
Egzamin i wydanie patentu nie jest wliczone w cenę kursu. Opłata za egzamin to 350 PLN płatna gotówką w dniu egzaminu.