Rejsy

Rejs PK02


2470 PLN

2600 PLN

Karlskrona, Zatoka Hanö i Bornholm

  • Termin: 18.05.2024 - 25.05.2024
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 60-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 6
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Gdańsk Karlskrona Karlshamn Ahus Bornholm Gdańsk

NISKA ZALICZKA I GWARANCJA CENY

Chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem! A koszty rejsu były niezmienne.  

Oto nasza propozycja:

 Zaliczka zmniejszona do 20% ceny rejsu;
 Dopłata pozostałych 80% na 28 dni przed rozpoczęciem rejsu;
 Gwarancja niezmiennej ceny od momentu rezerwacji; 

Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca oraz niezmienną cenę. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero na 28 dni przed rozpoczęciem rejsu. 

Jeżeli ze względu na powrót epidemii COVID19 zamknięte będą granice, obowiązywać będzie kwarantanna po powrocie lub ograniczona będzie możliwość żeglowania - odwołamy rejs i natychmiast zwrócimy Ci wszystkie wpłacone pieniądze. 

Jeżeli natomiast przez szalejącą inflację będziemy zmuszeni do podniesienia ceny rejsu - podwyżka nie będzie dotyczyć osób, które mają rezerwację.   

 

Plan rejsu

Bardzo lubimy żeglować po południowym wybrzeżu Szwecji. Od Karlskrony, aż po Ystad rozciąga się urozmaicona, poszarpana i usiana wysepkami linia brzegowa. Masa malutkich porcików i marin kusi żeglarzy, których w tym rejonie jest bardzo wielu. Widok białych żagli na horyzoncie jest znacznie częstszy niż na środku Bałtyku. I jednym z tych żagli będzie nasz. 

Rejsy morskie Bałtyk

Po wypłynięciu z Gdańska czeka nas przepłynięcie na drugą stronę Bałtyku. Ten etap potrwa nawet półtorej doby, ponieważ do przepłynięcia mamy ponad 120 mil morskich. I to własnie jest to, co odróżnia pływanie po Bałtyku od rejsów przybrzeżnych. Załoga wpada w rytm czterogodzinnych wacht. Wschód słońca miesza się z zachodem. Niezmącone światłami miasta nocne niebo pokazuje ile naprawdę jest na nim gwiazd. Zobaczycie - ten widok jest niesamowity. 

Rejsy Bałtyk

Gdy szwedzki brzeg zamajaczy na horyzoncie, na jachcie zagości ten charakterystyczny entuzjazm. Każdy czeka na nowy port i nowe doświadczenia. A Karlskrona ma dużo do zaoferowania. Niezależnie czy chcesz zwiedzić muzeum morskie czy wolisz wyskoczyć na zimne piwo i coś na ząb. 

Po opuszczeniu Karlskrony zaczynamy płynąć w stronę zatoki Hano i dokładny plan naszego rejsu będzie się krystalizował na miejscu. Do wyboru jest masa małych porcików i marin. O ile nie skusi nas nic innego, postaramy się zacumować w Karlshamn i Ahus. 

Rejsy morskie Bałtyk

W drodze powrotnej do Gdańska przepływamy tuż koło północnego krańca Bornholmu. Jeżeli tylko czas i pogoda pozwoli, staniemy choćby na chwilkę w Allinge. To jeden z mniejszych i bardziej malowniczych porcików wyspy. Charakterystyczne zabudowania, kominy wędzarni, port wykuty w skale i małe rybackie kutry - stąd przywieziecie do domu najwięcej zdjęć! 

Rejsy po Bałtyku

Przez tydzień obcy sobie ludzie zgrają się w Załogę.  Długie godziny pod żaglami, setki mil morskich nawiniętych na log, wspólne posiłki przygotowywane w przechyle, nocne wachty i rozmowy - to właśnie jest nasz rejs. 

Proszę pamiętać, że przebieg żeglarskiego rejsu morskiego jest w ogromnym stopniu uzależniony od bardzo wielu czynników, w tym od warunków pogodowych, tolerancji warunków morskich przez załogę, kwestii technicznych związanych z jachtem i wielu, wielu innych. Podana trasa jak i opis rejsu jest jedynie naszym planem. Zawsze staramy się go zrealizować w pełni, ale o ostatecznej trasie i przebiegu rejsu decyduje wyłącznie kapitan. 

Czekamy na Ciebie na naszym pokładzie!

 

 

 

Zbiórka i rozpoczęcie kursu

Rejs rozpoczynamy w sercu starego miasta w Gdańsku.  Od godziny 16:00 czekamy na Ciebie w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia. Jeżeli przyjeżdżasz do Gdańska wcześniej, możesz przed 16:00 zostawić na jachcie bagaż. Przechowamy go w kabinie dziobowej, a Ty będziesz mogła/mógł miło spędzić czas w Gdańsku, do momentu zbiórki. Tuż przy marinie znajduje się ogromna liczba kawiarni, barów, knajpek i restauracji.  

Dojazd z dworca PKP zajmuje kilkanaście minut. Jeżeli przyjedziesz samochodem, możesz zostawić go na pobliskich parkingach strzeżonych, np. przy skrzyżowaniu ulic Kurzej i Radnej (40 zł / doba). Przy marinie znajduje się kilka miejsc parkingowych obiętych parkomatem. 

Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki. Wypływamy w niedzielę rano lub - o ile warunki pozwalają - w sobotę wieczorem, najczęściej na Hel. 

Po rejsie wracamy do Gdańska, najczęściej w piątek wieczorem. Zakończenie rejsu i wyokrętowanie załogi odbywa się w  sobotę do godziny 09:00. Jeżeli potrzebujesz, możesz opóścić jacht wcześniej. 

 

Staż i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument akceptowany przez PZŻ,  potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-90 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu. Na opinii podajemy rzeczywistą liczbę godzin spędzonych na żegludze na żaglach i silniku.

 

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian zapewniamy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych, takich jak wegańska, bezglutenowa, keto i inne. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.

 

REJS W FORMULE ALL INCLUSIVE

Jeżeli zastanawiasz na czym polega rejs w formule All Inclusive - już wyjaśniamy. My bierzemy na siebie całość organizacji rejsu, a Ty skupiasz się na czerpaniu radości z żeglowania. :)

To my, jeszcze przed rejsem, robimy zakupy prowiantu i dostarczamy je na jacht. Przygotowujemy gotowe, domowe obiady, aby ograniczyć ilość gotowania. Dbamy o świeżą pościel i sprzątanie jachtu po rejsie. Kapitan opłaca postoje jachtu w porcie, paliwo, gaz, wodę i inne niezbędne koszty. Jeśli w trakcie rejsu zabraknie pieczywa, owoców czy innych produktów - dokupimy je w najbliższym porcie. I co najważniejsze - to wszystko wliczone jest w cenę rejsu! 

Nie zaskoczymy Cię składką do kasy jachtowej; zrzutką na paliwo - bo mało wiało; dopłatą - ponieważ marina była za droga. Nie pobieramy też od uczestników kaucji za jacht. 

Nasi uczestnicy bardzo doceniają wygodę takiego rozwiązania. 
 

Kapitan


Dominik
Socha

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 55 lat
  • Stopień: Jachtowy Sternik Morski
  • Staż morski: 10.000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Dominik dołączył do Kubryka w 2022 roku, co bardzo nas cieszy. Doskonały szkoleniowiec, pełen pasji i zaangażowania. Załogo doceniają go za profesjonalizm i zaangażowanie. 

Tak piszą o Dominiku jego kursanci

"Kapitana Sochę oceniam bardzo dobrze, jest mi trochę wstyd gdyż jego zaangażowanie w szkolenie było większe niż moje. Nie spodziewałem się tak wypełnionego zajęciami kursu. Wstawałem przed  7  kończyłem zajęcia o 23, a nawet później. Po zakończonym kursie mogę tylko zacytować Sokratesa  „wiem, że nic nie wiem” i sporo do nauki mam przed sobą, jednakże z tego powodu wybrałem szkolenie u was (wiedziałem że podejdziecie sumiennie do zadania)". Tomasz Gliściński

"Bardzo wysoko oceniam Dominika Sochę w roli kapitana i szkoleniowca. Jest to właściwa osoba na właściwym miejscu. Kompetentna i bardzo opanowana, co jest ważne dla pełnienia roli szkoleniowej". Paweł Rapacz

"W temacie szkolenia także mogę tylko podziękować za możliwość odbycia rejsu w takich warunkach. Pan Dominik był dla nas nie tylko nieocenionym źródłem wiedzy żeglarskiej oraz kulturalnej, ale także dużym wsparciem. Od rana do wieczora kształcił nas jak tylko mógł, płynnie dostosowując ilość wiedzy i sposób jej przekazania do możliwości i dyspozycji dnia załogi, a w chwilach zwątpienia zagrzewał śpiewem oraz dzielił się swoją wiedzą aktorską. Dostosowywał także program zajęć w taki sposób, abyśmy niepotrzebnie nie pracowali na deszczu, czy mieli czas na naukę własną, co było wyjątkowo cenne. Prawdopodobnie pozostaniemy po rejsie również w kontakcie prywatnym".  Tomasz Piątkowski

 

Co do Dominika Sochy to kolejny wielki plus tego kursu. Jego profesjonalizm, sposób przekazywania wiadomości, oraz zaangażowanie powodowało że czasem pomimo późnej pory chętnie słuchaliśmy tego, co Dominik chciał nam przekazać :-) Przekonaliśmy się że szanty i tawerny również nie są Dominikowi obce." Damian Wróbel

 

Zapraszamy na szkolenia i rejsy z Dominikiem. 


O sobie

Nie lubię pisać o sobie i nie umiem się reklamować. Zawsze wolałem by za mnie mówiło to co i jak robię. By mówili o mnie moi współpracownicy, uczniowie, klienci, widzowie, instruktorzy etc. Niestety czasem nie mogę tego uniknąć.

Z wykształcenia jestem polonistą, ale od zawsze raczej robiłem to, co mnie naprawdę interesuje, ergo szkołę jako miejsce pracy omijałem z daleka, wolałem pracować z ludźmi, którzy chcą coś robić. Przez długie lata pracowałem jako instruktor dykcji, emisji głosu i interpretacji wykonawczej tekstu, aktor (także śpiewający), lektor, pilot wycieczek, instruktor jazdy konnej, czasem reżyser. 

Interesuję się historią, sztuką, architekturą, literaturą, fotografią, uwielbiam podróżować (choć nienawidzę pakowania). Bardzo cenię sobie pracę z ludźmi i dla ludzi (chociaż także kocham zwierzęta). Uwielbiam ludzi z pasją, zainteresowaniami, a przy tym z poczuciem humoru i odrobiną zdrowego dystansu do siebie. Czego nie znoszę? Fanatyzmu, tępoty, chamstwa i cwaniactwa.

Moja przygoda z żeglarstwem rozpoczęła się w okolicy połowy lat 80 ubiegłego wieku (mój Boże – jak to brzmi), w harcerstwie. Żeglowanie było jedną z rzeczy o jakiej zawsze marzyłem, a że zacząłem żeglować w podobnym czasie jak jeździć konno, często śmiałem i śmieję się nadal, że jestem przedstawicielem „morskiej kawalerii”.

Miałem wielkie szczęście, przejść szkołę w COŻ PZŻ im. Andrzeja Benesza w Trzebieży (jednej z najlepszych ówczesnych szkół w Polsce), gdzie robiłem patent sternika. Tam w ciągu trzytygodniowego kursu, zmielono mnie skutecznie i ulepiono żeglarza i skippera. Z tamtych doświadczeń z wielką satysfakcją korzystam do dzisiaj.

Pływałem i pływam zarówno „po słodkim” jak i „słonym” - potrafiąc docenić walory zarówno turystyczne, jak i szkoleniowe, tych jakże odległych i przy tym jakże bliskich sobie akwenów, które łączy jedno słowo – żeglarstwo. Kiedy z przyczyn zawodowych, nie mogłem żeglować, jakiś wewnętrzny przymus gnał mnie do literatury żeglarskiej, szczególnie książek fachowych, zawsze potrzebowałem się rozwijać, poszerzać wiedzę, kiedy tylko mogłem brałem też udział w różnego rodzaju szkoleniach, żeby więcej wiedzieć i więcej umieć. Naturalną drogą, w pewnym momencie z pozycji osoby szkolonej przeszedłem na pozycję instruktora, z podstawowym założeniem uczyć skutecznie, tak jak chciałbym by mnie uczono.

Uwielbiam żeglować, ale uwielbiam też szkolić, nie przeczę czasem też dawać szkołę, kiedy to konieczne. Jestem zakochany w żeglarstwie, i morskiej kulturze, przez parę
lat prowadziłem własny zespół szantowy.

Zapraszam :)

Jacht

Bavaria Cruiser 37 (2018) - Pan Kubryk

Nazwa: Pan Kubryk
Typ: Bavaria Cruiser 37
Rocznik: 2018
Długość: 11.30 m
Szerokość: 3.67 m
Ilość kabin: 3
Ilość WC: 1
Zanurzenie: 1.95 m
Żagle: 65 m²
Silnik: 29 KM

Pan Kubryk to nasz nowiutki jacht, odebrany w 2018 roku. Ponieważ jesteśmy jego właścicielem, jest on dla nas klejnotem w koronie kubrykowej floty. Bavaria Cruiser 37 to nowa konstrukcja niemieckiej stoczni. Jacht zaprojektowany do szybkiej, komfortowej i bezpiecznej żeglugi, tak aby każdy na pokładzie czuł bezpośredni kontakt z morzem i żeglarskie emocje. Pana Kubryka wyposażyliśmy zdecydowanie ponad standardowo. Najnowsza elektronika nawigacyjna firmy Garmin, dziobowy ster strumieniowy, ogrzewanie Webasto, teakowy kokpit, nowoczesne rolowane żagle. Wszystko, aby zapewnić Wam to, co we współczesnym żeglarstwie turystycznym najlepsze. W sezonie 2019 i 2020 Pan Kubryk udowodnił jak świetnie sprawdza się na naszych bałtyckich rejsach i szkoleniach. Jesteśmy dumni z tego jachtu!  

Zapraszamy na pokład Pana Kubryka! 

 

Wnętrze naszej Bavarii Cruiser 37 jest bardzo nowocześnie i funkcjonalnie rozwiązane. Duża ilość światła, wpadająca do wnętrza jachtu przez liczne skylighty wraz z jasnym kolorem drewna i tapicerki tworzy przytulną i komfortową przestrzeń. Pod pokładem znajdują się trzy dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem i dwie pojedyncze koje w mesie.  Łazienka z prysznicem z ciepłą wodą oraz morską toaletą. Funkcjonalny kambuz z dwupalnikową kuchenką gazową, piekarnikiem, lodówką i zestawem naczyń i przyborów kuchennych nawet dla zaawansowanych kucharzy.

Bavaria Cruiser 37 Pan Kubryk


Mesa z dużym stołem z rozkładanymi dwoma skrzydłami pomieści całą załogę. W kabinach i w mesie znajdują się liczne szafki, schowki, bakisty i jaskółki. Nie ma problemu z pomieszczeniem rzeczy osobistych i prowiantu na cały rejs.   

Aby żeglowanie było jeszcze bardziej wygodne, do Waszej dyspozycji są też ciepłe kołdry i poduszki oraz świeża pościel. Osoby, które nie mają swojego sprzętu mogą skorzystać ze sztormiaków znajdujących się na wyposażeniu jachtu. Są to sztormiaki Tribord 500 w rozmiarach od M do XL, składające się z kurtki i spodni.  

Bavaria Cruiser 37 Pan Kubryk

Bavaria Pan Kubryk

 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: Garmin GPS z mapami elektronicznymi w kokpicie, odbiornik AIS, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, log, sonda, wiatromierz, radio Garmin VHF z DSC, dziobowy ster strumieniowy
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, pneumatyczna tratwa ratunkowa (8 osób), radio Garmin VHF z DSC, przenośne radio VHF, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy, boja MOB
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, lodówka, grill elektryczny, czajnik elektryczny, kawiarka, toaleta morska, prysznic z ciepłą wodą, radio z USB, ogrzewanie Webasto, świeża pościel, sztormiaki morskie

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500 (rozmiary M do XL), minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej.

 

Informacje praktyczne


Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z żeglarstwem morskim, z pewnością przed rejsem kłębi Ci się w głowie masę pytań. Na sporo z nich staramy się odpowiedzieć w sekcji Pytania i odpowiedzi. Jeżeli zastanawiasz się jak spakować się na rejs morski - zajrzyj do naszego poradnika Jak spakować się na rejs? A może nie wiesz jak taka impreza na morzu wygląda i czy to na pewno coś dla Ciebie? Służymy odpowiedzią!

Zawsze z przyjemnością porozmawiamy o naszych rejsach. Podpowiemy, doradzimy, dobierzemy najlepszą imprezę dostosowaną do Twoich oczekiwań. Napisz lub zadzwoń do nas! Chętnie pomożemy. 

 


sprawdź szczegóły płatności