Rejsy

Rejs LP13


2600 PLN

2900 PLN

Południowa Szwecja

rezerwuj
  • Termin: 06.07.2024 - 13.07.2024
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 60-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 1
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 8
Gdańsk Kalmar Karlskrona Hanö Gdańsk

NISKA ZALICZKA I GWARANCJA CENY

Chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem! A koszty rejsu były niezmienne.  

Oto nasza propozycja:

 Zaliczka zmniejszona do 20% ceny rejsu;
 Dopłata pozostałych 80% na 28 dni przed rozpoczęciem rejsu;
 Gwarancja niezmiennej ceny od momentu rezerwacji; 

Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca oraz niezmienną cenę. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero na 28 dni przed rozpoczęciem rejsu. 

Jeżeli ze względu na powrót epidemii COVID19 zamknięte będą granice, obowiązywać będzie kwarantanna po powrocie lub ograniczona będzie możliwość żeglowania - odwołamy rejs i natychmiast zwrócimy Ci wszystkie wpłacone pieniądze. 

Jeżeli natomiast przez szalejącą inflację będziemy zmuszeni do podniesienia ceny rejsu - podwyżka nie będzie dotyczyć osób, które mają rezerwację.   

 

Bałtyckie perełki

Poza horyzont. W stronę marzeń.
Zamknij oczy. Wyobraź sobie słońce tańczące na powierzchni wody. Wyobraź sobie białe żagle i melodie wygrywane przez wiatr. Wyobraź sobie wszechogarniające i wypełniające każdy kawałek Twojego ciała poczucie szczęścia i wolności. Wyobraź sobie to i otwórz oczy - Możesz tam być!




To wyjątkowo ciekawy rejs, pełen niezwykłych widoków i żeglarskich emocji.  Będą wschody i zachody słońca na pełnym morzu, będzie duża dawka praktycznej wiedzy, będą długie rozmowy i aromat kawy. Jednym słowem zapowiada się idealnie :)

Zaczynamy w Gdańsku, który w ostatnich latach zmienił się nie do poznania. Po szkoleniu, rozpakowaniu i ustaleniu planu rejsu ruszymy w stronę Kalmaru, położonego w cieśninie Kalmarsund.  Lokalizacja tegoż portu daje okazję do ćwiczenia żeglugi w wąskich przesmykach. Nie zabraknie dużej ilości halsowania. Kalmar zamieszkany był już w czasach prehistorycznych. Najstarsze ślady działalności człowieka pochodzą z epoki kamienia. Jeżeli macie w sobie żyłkę turysty warto zobaczyć stare miasto, Salvestaden - kopię średniowiecznego miasta, Zamek Kalmarski oraz  Tripp, trapp, trull - trzy zabytkowe domy z XVIIIw. 




Kolejną  perełką naszego rejsu jest Karlskrona, która leży na trzydziestu trzech wyspach. Port Marynarki Wojennej w Karlskronie znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Punktem obowiązkowym jest Marinemuseum, gdzie można zwiedzić prawdziwy okręt podwodny HMS Neptun z czasów zimnej wojny.  Warto tez wybrać się do najstarszej z dzielnic miasta - Björkholmen, gdzie będziemy mogli zachwycić się pięknymi drewnianymi kolorowymi domami. 



Płynąc przez  Zatokę Hanö zatrzymamy się na wyspie, od której  zatoka wzięła swoją nazwę.  Ma ona jedynie 2,14 km² powierzchni i jest najbardziej wietrznym miejscem w Szwecji. Światło latarni morskiej  Hanö Fyr zbudowanej w 1904 r, można dostrzec  z odległości 21 Mm.  Warto wybrać się na kamienistą plażę Bönsäcken.  Legenda głosi, że dawno temu na wyspie żyła pewna olbrzymka, która czuła się bardzo samotna. Postanowiła ona zebrać do fartucha wszystkie kamienie i zbudować z nich most . Niestety nad brzegiem morza potknęła się i wszystkie kamienie wypadły tworząc tą niezwykłą plażę.  Na wyspie znajduje się też cmentarz marynarzy angielskich z czasów wojen napoleońskich.  Ciekawostką przyrodniczą Hanö są daniele.  W latach 50-tych XX w sprowadzono na wyspę kilka sztuk. Dziś stado liczy około 100 osobników swobodnie przechadzających się po licznych tu łąkach. 





Czas pomiędzy odwiedzaniem wysp wypełnimy tym, co najlepsze - żeglowaniem. Damy się porwać rytmowi wacht i bujającemu się pokładowi. Poznamy niezwykłych ludzi, dla których, tak samo jak dla nas, morze jest ważnym elementem życia. Pogłębimy naszą żeglarską wiedzę i zachwycimy się zachodem słońca na pełnym morzu. Będzie idealnie.  

Powrót do Gdańska zajmie nam około doby. To czas kiedy zrozumiemy, że tydzień na jachcie to zdecydowanie za mało.  Poczujemy jak cudowne i wyjątkowe jest żeglarskie życie. Wrócimy pełni pozytywnej energii i głowy pełnej planów kolejnych wypraw. 




Proszę pamiętać, że przebieg żeglarskiego rejsu morskiego jest w ogromnym stopniu uzależniony od bardzo wielu czynników, w tym od warunków pogodowych, tolerancji warunków morskich przez załogę, kwestii technicznych związanych z jachtem i wielu, wielu innych. Podana trasa jak i opis rejsu jest jedynie naszym planem. Zawsze staramy się go zrealizować w pełni, ale o ostatecznej trasie i przebiegu rejsu decyduje wyłącznie kapitan. 

Dołącz do nas. Pozwól sobie na realizację swoich żeglarskich marzeń już dziś!

ZBIÓRKA I ROZPOCZĘCIE KURSU

Rejs rozpoczynamy w sercu starego miasta w Gdańsku.  Od godziny 16:00 czekamy na Ciebie w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia. Jeżeli przyjeżdżasz do Gdańska wcześniej, możesz przed 16:00 zostawić na jachcie bagaż. Przechowamy go w kabinie dziobowej, a Ty będziesz mogła/mógł miło spędzić czas w Gdańsku, do momentu zbiórki. Tuż przy marinie znajduje się ogromna liczba kawiarni, barów, knajpek i restauracji.  

Dojazd z dworca PKP zajmuje kilkanaście minut. Jeżeli przyjedziesz samochodem, możesz zostawić go na pobliskich parkingach strzeżonych, np. przy skrzyżowaniu ulic Kurzej i Radnej (40 zł / doba). Przy marinie znajduje się kilka miejsc parkingowych obiętych parkomatem. 

Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki. Wypływamy w niedzielę rano lub - o ile warunki pozwalają - w sobotę wieczorem, najczęściej na Hel. 

Po rejsie wracamy do Gdańska, najczęściej w piątek wieczorem. Zakończenie rejsu i wyokrętowanie załogi odbywa się w  sobotę do godziny 09:00. Jeżeli potrzebujesz, możesz opóścić jacht wcześniej.  

 

Staż i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument akceptowany przez PZŻ,  potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-90 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu. Na opinii podajemy rzeczywistą liczbę godzin spędzonych na żegludze na żaglach i silniku.

 

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian zapewniamy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych, takich jak wegańska, bezglutenowa, keto i inne. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.  

 

Rejs w formule All Inclusive

Jeżeli zastanawiasz na czym polega rejs w formule All Inclusive - już wyjaśniamy. My bierzemy na siebie całość organizacji rejsu, a Ty skupiasz się na czerpaniu radości z żeglowania. :)

To my, jeszcze przed rejsem, robimy zakupy prowiantu i dostarczamy je na jacht. Przygotowujemy gotowe, domowe obiady, aby ograniczyć ilość gotowania. Dbamy o świeżą pościel i sprzątanie jachtu po rejsie. Kapitan opłaca postoje jachtu w porcie, paliwo, gaz, wodę i inne niezbędne koszty. Jeśli w trakcie rejsu zabraknie pieczywa, owoców czy innych produktów - dokupimy je w najbliższym porcie. I co najważniejsze - to wszystko wliczone jest w cenę rejsu! 

Nie zaskoczymy Cię składką do kasy jachtowej; zrzutką na paliwo - bo mało wiało; dopłatą - ponieważ marina była za droga. Nie pobieramy też od uczestników kaucji za jacht. 

Nasi uczestnicy bardzo doceniają wygodę takiego rozwiązania. 

Kapitan


Miłosz Wawrzyniec
Romaniuk

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 37 lat
  • Stopień: kapitan jachtowy
  • Staż morski: 50502,9 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

W Kubryku od 28.06.2014. Dokładna data wynika z faktu, że Miłosza cechuje wyjątkowa dbałość o szczegóły. Razem z Miłoszem do Kubryka wkroczyła pozytywna energia. To człowiek któremu, mówiąc najprościej, życie sprawia wielką frajdę.  Nie tracąc uśmiechu nawet na chwilę, swoje załogi doświadcza intensywnym i ciekawym żeglarstwem. Tylko z Miłoszem można odwiedzić 21 portów w tygodniowym rejsie. Załogi cenią Miłosza olbrzymie doświadczenie żeglarskie i wysoce zaraźliwą pogodę ducha.  W chwilach wolnych od żeglowania Miłosz trenuje sztuki walki - kiedyś Judo, długo Kyokushin Karate, teraz Muay Thai. Oprócz tego uczy studentów, podróżuje, uprawia kitesurfing, wakeboarding i dużo czyta.  Gdy nikt nie widzi relaksuje się oglądając bajki dla dzieci.

Jeżeli jeszcze ktoś wątpi w żeglarską nadpobudliwość Miłosza - Porty, które Miłosz odwiedził. 


O sobie

Woda i wiatr to moje żywioły.  Żeglując stawiam na maksymalne bezpieczeństwo i jak największą frajdę. Uwielbiam odwiedzać małe porciki, urokliwe wysepki, tajemnicze zatoczki i inne ciekawe miejsca. Pływam na jachtach małych i dużych oraz na żaglowcach. Prowadziłem wiele rejsów morskich i śródlądowych, w których uczestniczyły osoby niewidome, które wyszkolone przeze mnie stały się pełnoprawnymi członkami załogi. Po powrocie na ląd zamieniam sztormiak na karategi i wracam na treningi Kyokushin Karate, które trenuję przez większość swojego życia.

Jacht

Bavaria Cruiser 51 (2015) - Lippi

Nazwa: Lippi
Typ: Bavaria Cruiser 51
Rocznik: 2015
Długość: 15.54 m
Szerokość: 4.61 m
Ilość kabin: 5
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.25 m
Żagle: 135 m²
Silnik: 75 KM
 

lfdhglkfdhnlfdghkj

 

Każdy, kto po raz pierwszy schodzi pod pokład "Lippi" jest zaskoczony przestrzenią, ilością światła dziennego i obszernością salonu. 

Całość jest wyposażona w sposób bardzo komfortowy. Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni. Zadbaliśmy o system nagłośnienia stereo wraz z odtwarzaczem CD, MP3 i radiem. Na jachcie znajdziecie również wysokiej jakości telewizor LCD wraz z odtwarzaczem DVD. Stworzyliśmy bibliotekę muzyczną jak i filmową o tematyce żeglarskiej i nie tylko. Każdy na pewno znajdzie w niej coś dla siebie. W łazience oprócz toalety i umywalki znajduje się prysznic z ciepłą wodą. Aby zwiększyć autonomię jachtu na morzu, dodatkowo zostały wbudowane zbiorniki z wodą słodką (210+150 l). Kuchnia wyposażona jest w mikrofalówkę, dwupalnikową kuchenkę gazową i piekarnik.



 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, odbiornik AIS, ręczne rado VHF, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, ogrzewanie, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL)

Wszyscy śpią w kabinach


Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób. Czyli wszyscy śpią w dwuosobowych kabinach, łącznie ze skipperem. Nikt nie śpi w mesie i jest ona cały czas dostępna dla całej załogi. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500 (rozmiary M do XL), minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej.

 

 

Informacje praktyczne


Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z żeglarstwem morskim, z pewnością przed rejsem kłębi Ci się w głowie masę pytań. Na sporo z nich staramy się odpowiedzieć w sekcji Pytania i odpowiedzi. Jeżeli zastanawiasz się jak spakować się na rejs morski - zajrzyj do naszego poradnika Jak spakować się na rejs? A może nie wiesz jak taka impreza na morzu wygląda i czy to na pewno coś dla Ciebie? Służymy odpowiedzią!

Zawsze z przyjemnością porozmawiamy o naszych rejsach. Podpowiemy, doradzimy, dobierzemy najlepszą imprezę dostosowaną do Twoich oczekiwań. Napisz lub zadzwoń do nas! Chętnie pomożemy. 

 

 

rezerwuj
sprawdź szczegóły płatności