Rejsy

Rejs WL14


2518 PLN

2650 PLN

Szkiery Sztokholmu i Gotlandia

  • Termin: 15.07.2023 - 22.07.2023
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 70-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 8
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Sztokholm szkiery Utö Visby Gdańsk

NISKA ZALICZKA I GWARANCJA CENY

Chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem! A koszty rejsu były niezmienne.  

Oto nasza propozycja:

 Zaliczka zmniejszona do 20% ceny rejsu;
 Dopłata pozostałych 80% na 28 dni przed rozpoczęciem rejsu;
 Gwarancja niezmiennej ceny od momentu rezerwacji; 

Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca oraz niezmienną cenę. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero na 28 dni przed rozpoczęciem rejsu. 

Jeżeli ze względu na powrót epidemii COVID19 zamknięte będą granice, obowiązywać będzie kwarantanna po powrocie lub ograniczona będzie możliwość żeglowania - odwołamy rejs i natychmiast zwrócimy Ci wszystkie wpłacone pieniądze. 

Jeżeli natomiast przez szalejącą inflację będziemy zmuszeni do podniesienia ceny rejsu - podwyżka nie będzie dotyczyć osób, które mają rezerwację.   

 

Płyniemy do Sztokholmu!

To wyjątkowy rejs. Płyniemy w jedną stronę. Daje nam to olbrzymie możliwości turystyczne i żeglarskie. Podczas tego tygodnia będzie żeglarsko, wiele godzin pod żaglami, długie rozmowy przy kubku aromatycznej kawy i widoki, które przepełnią pamięć aparatów i telefonów.
Kapitan podzieli się swoją szeroką żeglarską wiedzą, zaczaruje morskimi opowieściami i odkryje takie miejsca na mapie Bałtyku, o których nie mieliście pojęcia. Po szkoleniu, rozpakowaniu i ustaleniu planu rejsu ruszymy w morze.

Zaczynamy w Sztokholmie. To wyjątkowe miasto, które jest w stanie zadowolić najbardziej wybrednych. Część załogi być może zdecyduje się na ekstremalne emocje w parku rozrywki Gröna Lund, reszta wybierze się w podróż w czasie do Vasa Museum.  Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby odwiedzić oba miejsca lub dać się porwać wirowi szwedzkiej stolicy.



Oddając cumy ruszymy szkierami na południe. To prawdziwa uczta dla zmysłów. Archipelag Sztokholmski to niemal 24 tys. wysp i wysepek. Rezerwat dzikiej przyrody, zachwycający pięknem i naturalnością . W języku szwedzkim archipelag nazywany jest skärgården, co oznacza ogród wysp. Określenie jest nad wyraz trafne.  Płynąc między wyspami możemy zatrzymać się kąpiel w Bałtyku lub spacer po porośniętych kwiatami łąkach. 

Żegluga zjmie nam około doby. To świetny czas by zauroczyć się rytmem wacht, zapachem kawy o świcie i obłędnymi zachodami słońca.  Naszym celem jest Oxelösund maleńki port pełen niesamowitego uroku.  Po gwarnym Sztokholmie, tu będziemy mogli trochę odpocząć. Jeżeli lubicie piesze wędrówki warto udać się do rezerwatu przyrody Femöre, gdzie znajduje się kilka oznaczonych szlaków turystycznych, między innymi Sörmlandsleden, który prowadzi na półwysep Femörehuvud i wokół niego. Dla fanów militariów polecamy  Femörefortet tajną, podziemną  fortecę artyleryjską z czasów zimnej wojny. Odwiedzimy też Utö znaną z kopalni rudy żelaza, niezwykłej i zachwycającej przyrody oraz ponad 200-letniego młyna. 

Po opuszczeniu Utö, czeka nas kilkanaście godzin pięknej żeglugi, w czasie której poczujemy rytm wacht i zachwycimy się świtem na pełnym morzu. Naszym kolejnym celem jest Visby położone na zachodnim brzegu Gotlandii. Miasto już w X wieku stanowiło ważny ośrodek handlowy Wikingów. W Visby zachowało się niezwykle malownicze stare miasto, otoczone potężnymi murami obronnymi z licznymi basztami i bramami. Dominującą budową w panoramie miasta jest średniowieczna protestancka katedra Najświętszej Marii Panny (Visby Sankta Maria domkyrka).



Powrót do Gdańska zajmie nam około doby. To czas kiedy zrozumiemy, że tydzień na jachcie to zdecydowanie za mało.  Poczujemy jak cudowne i wyjątkowe jest żeglarskie życie. Wrócimy pełni pozytywnej energii i głowy pełnej planów kolejnych wypraw. 

Proszę pamiętać, że przebieg żeglarskiego rejsu morskiego jest w ogromnym stopniu uzależniony od bardzo wielu czynników, w tym od warunków pogodowych, tolerancji warunków morskich przez załogę, kwestii technicznych związanych z jachtem i wielu, wielu innych. Podana trasa jak i opis rejsu jest jedynie naszym planem. Zawsze staramy się go zrealizować w pełni, ale o ostatecznej trasie i przebiegu rejsu decyduje wyłącznie kapitan. 

Dołącz do nas. Pozwól sobie na realizację swoich żeglarskich marzeń już dziś!

 

Zbiórka, rozpoczęcie i zakończenie rejsu

Rejs rozpoczynamy w Sztokholmie, w Marinie Vassahamn znajdującej się w sercu starego miasta. Nie ustalamy dokładnej godziny zbiórki, ponieważ załoga przylatuje o różnych godzinach. Czekamy na Was na pokładzie przez cały dzień. Gdy wszyscy będziemy już w komplecie, kapitan przeprowadzi szkolenie i zaplanuje wypłynięcie z portu. Przez jakiś czas w sobotę na pokładzie może znajdować się zarówno stara jak i nowa załoga. Taka sytuacja wymaga nieco tolerancji i żeglarskiej wyrozumiałości. 

Bilety lotnicze nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy organizują podróż do i ze Sztokholmu we własnym zakresie. Jednakże z przyjemnością pomagamy i doradzamy przy rezerwacji biletów i organizacji podróży. 

Rejs kończymy w sercu starego miasta w Gdańsku, w Marinie Gdańsk, w sobotę do godziny 09:00.     

 

Staż i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument akceptowany przez PZŻ,  potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-90 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu. Na opinii podajemy rzeczywistą liczbę godzin spędzonych na żegludze na żaglach i silniku.

 

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. Choć w Sztokholmie nie mamy możliwości dostarczenia na jacht prowiantu przed rejsem (tak jak ma to miejsce na pozostałych naszych rejsach) - o zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. Pełne wyżywienie w trakcie rejsu jest wliczone w cenę rejsu. Co biorąc pod uwagę szwedzkie ceny jest bardzo dobrą wiadomością. :) Zakupy robimy na bieżąco, w trakcie rejsu, w lokalnych sklepach i marketach. Zakupami zarządza kapitan, jednak pomoc załogi np. w przyniesieniu zakupów z pobliskiego sklepu na jacht jest mile widziana. Gwarantujemy, że na jachcie nie zabraknie świeżych wędlin, nabiału, owoców i warzyw. Wedle inwencji wacht kambuzowych kupujemy na bieżąco mięso, ryby lub owoce morza na obiad. W bakistach znajdziecie również napoje bezalkoholowe, słodycze, przekąski i wiele wiele innych produktów. 

Ogromnym urozmaiceniem rejsów w szkierach jest możliwość łowienia ryb. Jeżeli tylko macie smykałkę do wędkowania, tutejsze wody są rajem dla wędkarzy. A świeża rybka prosto z fiordu smażona tuż pod wodospadem.... na wielu rejsach tak wyglądała duża część obiadów. 

Dla wegetarian kupujemy specjalne produkty w ramach ich dostępności, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu. 

 

Rejs w formule All Inclusive

Jeżeli zastanawiasz na czym polega rejs w formule All Inclusive - już wyjaśniamy. My bierzemy na siebie całość organizacji rejsu, a Ty skupiasz się na czerpaniu radości z żeglowania. :)

To my zapewniamy kasę jachtową i organizujemy zakupy prowiantu w trakcie całego rejsu. Dbamy o świeżą pościel i sprzątanie jachtu po rejsie. Kapitan opłaca postoje jachtu w porcie, paliwo, gaz, wodę i inne niezbędne koszty. Jeśli w trakcie rejsu zabraknie pieczywa, owoców czy innych produktów - dokupimy je w najbliższym porcie. I co najważniejsze - to wszystko wliczone jest w cenę rejsu! 

Nie zaskoczymy Cię składką do kasy jachtowej; zrzutką na paliwo - bo mało wiało; dopłatą - ponieważ marina była za droga. Nie pobieramy też od uczestników kaucji za jacht. 

Nasi uczestnicy bardzo doceniają wygodę takiego rozwiązania.
 

Kapitan


Mikołaj
Piotrowski

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 46 lat
  • Stopień: RYA Yachtmaster® Ocean commercially endorsed
  • Staż morski: 10.000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Mikołaj dołączył do załogi Kubryka w 2022 i od razu zdobył swoich fanów.

Kompetentny kapitan, pełen zapału i pasji do żeglarstwa. Ciekawy świata, spragniony odkrywania nowych miejsc, nowych rzeczy i poznawania nowych ludzi. 

Tak o Mikołaju piszą uczestnicy prowadzonych przez niego rejsów. To najlepsza reklama rejsów z Mikołajem. 

"Jego energia i zaangażowanie sprawiły, że zarówno na morzu jak i w odwiedzanych miejscach nie było miejsca na nudę a każda godzina dostarczała nowych wrażeń. Jako skiper pan Mikołaj znakomicie połączył odpowiedzialną rolę kapitana jednocześnie nie zapominając o samopoczuciu i zadowoleniu załogi.
Jego pasja i profesjonalne podejście do pracy i żeglarstwa sprawiły, że każdy mógł wyciągnąć z tego krótkiego przecież rejsu jak najwięcej." Mateusz Dankowski

"Kapitana Mikołaja oceniam w samych superlatywach. Dostosował rejs do możliwości i doświadczenia załogi, a jego decyzja o zmianie trasy wydaje się dobrze uzasadniona i najrozsądniejsza biorąc pod uwagę wiatr, który nam towarzyszył. Był bardzo pomocny, dbał o załogę i ponosił morale drużyny, kiedy zmagała się z chorobą morską. (ale też chętnie tworzył rozmaite mikstury w celu poprawienia stanu załogi - herbatka imbirowa ;)). Ponadto Mikołaj bardzo chętnie dzielił się swoją wiedzą i pasją do żeglarstwa, z chęcią odpowiadał na liczne pytania i pomagał w nabyciu nowych umiejętności. Jego kompetencje, postawa i profesjonalizm pozwoliły mi poczuć się na morzu bezpiecznie, mimo że był to mój pierwszy rejs w życiu."Magdalena Wiśniewska

"
W rejsie byliśmy pod "opieką" i komendą kapitana Mikołaja. Jak napisałem na wstępie nie mam dużego doświadczenia w pływaniu z wieloma kapitanami, jednak jeśli będę wybierał kolejny rejs, to będę szukał filtrując po kapitanie i to po kapitanie Mikołaju. Na początku rejsu po breefingu dotyczącym bezpieczeństwa na jachcie, po zaznajomieniu się z zalogą, naszym doświadczeniem i oczekiwaniami, kapitan przedstawił plan, który opierał się na powyższym ale przede wszystkim na prognozie pogody i warunkach na morzu. Pytany w trakcie rejsu, zawsze wiedział o prognozowanych warunkach na cały czas do ostatniego dnia, miałem wrażenie, że zaplanowane ma wszystko i to uwzględniając wszystkie zmienne. Przed manewrami zwłaszcza portowymi zawsze tłumaczył cały manewr i jasno przydzielał zadania do wykonania w taki sposób, że wszyscy wiedzieli co mają robić i za co są odpowiedzialni, co przekładało się na sprawne działanie.  Kapitan wykazywał się wiedzą i doświadczeniem, którym chętnie się dzielił z załogą. Przez cały czas trwania rejsu był na każde zawołanie w razie pytań i niejasności. Konkretny, rzetelny, charyzmatyczny.

Bardzo waźną cechą jest to, że kapitanowi Mikołajowi "się chce". Nie zrobił "sztampowego" rejsu, tylko wyszukiwał mniej oczywisty dróg lub portów, często atrakcji na lądzie i zawsze był do tego znakomicie wcześniej przygotowany. Pomimo wymagających warunków na morzu, zawsze czułem się bezpiecznie.
Na koniec jak wcześniej pisałem, w przyszłości będę szukał rejsów pod kapitanem Mikołajem Piotrowskim." Jarosław Szopka

O sobie

Wakacje pod żaglami to dla mnie przede wszystkim ekscytująca i świetna zabawa i jeden z najlepszych sposobów na odkrywanie świata.

Zacząłem pływać w bardzo młodym wieku po polskich jeziorach. Doświadczenie żeglarskie zdobyłem pływając po Morzu Północnym, Kanale La Manche / angielskim, Bałtyku, Norweskim, Śródziemnym i Oceanie Atlantyckim. Moja maksyma to “Sailing is a leisure activity” - żeglarstwo to wspaniała rozrywka!.
Dlatego dokładam starań, aby rejs odbywał się przy miłej atmosferze i wspierającym środowisku na pokładzie, a szkolenie żeglarskie prowadzić profesjonalnie i łagodnie. 

Posiadam uprawnienia kapitańskie polskie (PZŻ) i angielskie (RYA/MCA) - Yachtmaster® Ocean commercially endorsed, uprawniające do prowadzenia jachtów zawodowo, na dowolnych odcinkach we wszystkich częściach świata. Poprowadzę rejsy w językach angielskim, niemieckim i francuskim.

Zapraszam na rejs :)

 

Jacht

Bavaria Cruiser 46 (2020) - Muttland

Nazwa: Muttland
Typ: Bavaria Cruiser 46
Rocznik: 2020
Długość: 14.24 m
Szerokość: 4.35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. W tym roku po Morzu Bałtyckim żeglujemy na jachcie Bavaria Cruiser 46 z rocznika 2020. To praktycznie nowy jacht jeszcze pachnący nowością! Ten jacht został wyróżniony prestiżową nagrodą "European Yacht of the Year" i wcale nas to nie dziwi. 

Nasza "bawarka" jest duża. 14 i pół metra długości daje masę miejsca pod pokładem i zapewnia doskonałe właściwości nautyczne. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu w przechyle. Nowoczesne rozwiązania zarówno na pokładzie jak i pod nim dają załodze bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.  

Cztery dwuosobowe kabiny, trzy łazienki, przestronna i bardzo jasna messa, kambuz z dwiema lodówkami - to wszystko przemyślane i zaplanowane tak, aby zapewniać wygodę, funkcjonalność i komfort. Zapraszamy na pokład!  

 
 
Rejsy po Północnym

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 jest zaprojektowane dla wygodnego ugoszczenia 9 osób załogi. Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel. Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.  

Rejsy po Morzu Północnym


Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka. Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę. Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tą domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki (jedna otwierana od góry, a druga domowa). 

 Rejsy po Północnym


Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy  osobiste, ale i prowiant na cały rejs. 


Rejsy pływowe

Rejs w Chorwacji - wnętrze jachtu
 
 
 
 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, ręczne radio VHF, automatyczna tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL), ogrzewanie Webasto, ogrzewanie elektryczne

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500 (rozmiary M do XL), minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Powrót ze Sztokholmu nie jest wliczony w cenę rejsu, a uczestnicy organizują go we własnym zakresie. 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej.

 

Rejs morski w pierwszej klasie


Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Płyniemy na nowym jachcie z rocznika 2020. A ponadto ograniczamy liczbę uczestników do 8 osób. Czyli wszyscy śpią w dwuosobowych kabinach. Tylko skipper śpi w mesie. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

 

Informacje praktyczne


Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z żeglarstwem morskim, z pewnością przed rejsem kłębi Ci się w głowie masę pytań. Na sporo z nich staramy się odpowiedzieć w sekcji Pytania i odpowiedzi. Jeżeli zastanawiasz się jak spakować się na rejs morski - zajrzyj do naszego poradnika Jak spakować się na rejs? A może nie wiesz jak taka impreza na morzu wygląda i czy to na pewno coś dla Ciebie? Służymy odpowiedzią!

Zawsze z przyjemnością porozmawiamy o naszych rejsach. Podpowiemy, doradzimy, dobierzemy najlepszą imprezę dostosowaną do Twoich oczekiwań. Napisz lub zadzwoń do nas! Chętnie pomożemy.

 


sprawdź szczegóły płatności